
Šiaulių mieste mokslininkai atliko išsamų gatvių būklės vertinimą.
Rezultatai rodo, kad dangų kokybė nuosekliai gerinama, o gauti duomenys leis nustatyti aiškius gatvių remonto prioritetus.
Moderniausia tyrimų įranga ir metodika
Šiaulių miesto savivaldybė atliko vieną išsamiausių iki šiol gatvių būklės tyrimų, šiam darbui pasitelktos mokslininkų pajėgos. Naudojant modernias 3D skenavimo, georadaro ir eismo srautų analizės technologijas įvertinta apie 300 asfaltuotų Šiaulių miesto gatvių, visi gatvių ruožai reitinguoti pagal jų būklę ir svarbą eismui.
Vertinti techniniai dangos parametrai – nelygumas, provėžos, plyšiai, duobės, makrotekstūra, bitumo išplaukimas.
Kiekvienos tirtos gatvės dangos būklei apskaičiuoti naudoti įvairūs būklės indeksai (BI)- plyšių, provėžų, lygumo ir pan., iš kurių sudaryti kombinuoti rodikliai (KBI): struktūrinis, komforto ir saugumo. Visi trys integruoti į bendrą suminį būklės indeksą (SBI), pagal kurį nustatytas gatvės remonto prioritetinis balas.
Šiaulių gatvių būklė nuosekliai gerėja

Tyrimas išsamiai atskleidžia važiuojamųjų dangų būklės situaciją, kurią mokslininkai dar palygino su 2017 metais vykdyto panašaus tyrimo rezultatais, duomenys rodo ryškų gatvių būklės gerėjimą. Per 8 metus gatvių būklė pagerėjo nuo vidutinės-blogos iki vidutinės-geros.
- B kategorijos gatvės: SBI sumažėjo nuo 2,81 iki 1,31 – būklės vertinimas pakilo iš „vidutinės“ į „gerą“.
- C kategorijos gatvės: nuo 3,32 iki 2,38 – iš „blogos“ į „vidutinę“.
- D kategorijos gatvės: nuo 3,95 iki 2,78 – taip pat pagerėjo iki „vidutinės“.
Bendra viso tinklo būklė gerėjo nuo 3,43 (blogos) iki 2,58 (vidutinės). Tai ženklus pokytis, rodantis, kad pastarųjų metų gatvių atnaujinimo darbai davė realių rezultatų.
Kokios gatvės pateko į aukščiausius remonto prioritetus?
Tyrimo metu gauti duomenys suteikia galimybę sudaryti prioritetinį gatvių remonto sąrašą, įvertinti tam reikalingo finansavimo poreikį. Turėdama mokslininkų surinktus duomenis, Savivaldybė galės užtikrinti visiems suprantamą, duomenimis grįstą planavimą, tikslingiau investuoti į susisiekimo infrastruktūrą ir pasiekti geresnių rezultatų per kiek įmanomą trumpesnį laiką.
Sudarant prioritetus atsižvelgta ne tik į būklę, bet ir į:
- eismo intensyvumą,
- viešojo transporto maršrutų kiekį,
- pavojingų pažeidimų tipą ir mastą.
Į aukščiausius prioritetus pakilo ruožai, kurių būklė ypač bloga (SBI ≈ 5,0) ir kuriuose eismo srautai dideli. Keletas pavyzdžių:
- Gytarių g. (C kategorija) – aukščiausias prioritetas, SBI 5,0;
- Gumbinės g. (D kategorija) – vienas didžiausių remonto balų RPB;
- Kanapių g. (D kategorija) – kritinės būklės ruožas (nauja danga paklota dar prieš paskelbiant šio tyrimo rezultatus).
Šie ruožai pasižymi dideliais plyšių, provėžų ar dangos nusidėvėjimo mastais, keliančiais riziką saugumui ir komfortui.
Visų gatvių sutvarkymui reikėtų įspūdingos sumos – apie 31 mln. eurų
Jei Šiaulių miesto savivaldybė išsikeltų tikslą per keletą metų sutvarkyti daugelį svarbesnių gatvių, vien tik dangos atnaujinimui reikėtų beveik 31 mln. eurų. Šią sumą mokslininkai paskaičiavo nevertindami kitų reikalingų investicijų į pėsčiųjų ar dviračių takus, gatvių ir šaligatvių apšvietimą, lietaus nuotėkų sistemas, šviesoforų atnaujinimą, žiedinių sankryžų įrengimą ir pan.
Preliminariai paskaičiuota, kad visų prioritetinių ruožų atnaujinimui reikėtų:
- ~11,1 mln. € B/C kategorijos gatvėms,
- ~19,8 mln. € D kategorijos gatvėms.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo instituto mokslininkų atliktas tyrimas leidžia aiškiai sudėlioti miesto gatvių remonto prioritetus. Tikslingiau atliekami darbai leis padidinti eismo saugumą, sumažinti transporto priemonių dėvėjimąsi ir pagerinti viešojo transporto kokybę.


