Site icon Regionų žinios

Kaip perkelti mylimą Švedijos bažnyčią keliu? Su malda, inžinerija ir šiek tiek „Eurovizijos“


Kiruna, Švedija (AP) – Kaip jūs galite perkelti vieną mylimiausių Švedijos medinių bažnyčių? Su trupučiu inžinerijos, daug maldos – ir šiek tiek „Eurovizijos“ už sėkmę.

Kirunos bažnyčia, vadinama Kiruna Kyrka Švedijoje, ir jos varpinė šią savaitę perkeliami 5 kilometrų (3 mylių) keliu į rytus į naują miesto centrą kaip miesto perkėlimo dalį. Tai vyksta todėl, kad didžiausia pasaulyje požeminė geležies ros kasykla grasina praryti miestą.

Šią savaitę tūkstančiai lankytojų nusileido į Kiruną, Švedijos šiauriausią miestą, esantį 200 kilometrų (124 mylių) virš Arkties rato. Jame gyvena maždaug 23 000 gyventojų, įskaitant „Sami“ vietinių žmonių narius, daugiau nei 19 500 kvadratinių kilometrų (7 528 kvadratinių pėdų).

Bažnyčios vikaras Lena Tjärnberg antradienio rytą ketina pradėti palaiminimą. Kelionė planuojama baigti trečiadienio popietę.

Bažnyčia buvo kasybos kompanijos dovana

2001 m. Švedijos žmonės balsavo už medinę bažnyčią „geriausiu visų laikų pastatu, pastatytu iki 1950 m.“, Apklausoje, susijusioje su kultūros ministerija. Pastatyta ant kalvos, todėl garbintojai galėjo nepastebėti likusios Kirunos, Švedijos liuteronų bažnyčia buvo skirta mėgdžioti samių stilių kaip dovana iš valstybinės kasybos kompanijos „Lkab“.

Pati „Kiruna“ kasykla datuojama 1910 m., O bažnyčia buvo baigta 1912 m. Jos neopotikinė išorė laikoma ryškiausiu miesto pastatu, o turistai ten reguliariai keliavo, kol jis nebuvo uždarytas prieš metus, kad pasiruoštų perkėlimui. Jis bus atnaujintas naujoje vietoje 2026 m. Pabaigoje.

Tjärnbergas teigė, kad paskutinė paslauga senojoje vietoje yra kartaus saldumo.

„Paskutinę dieną jūs einate laiptais ir uždarote bažnyčios duris, žinote, kad praeis keleri metai, kol galėsite atidaryti – ir naujoje vietoje“, – sakė ji. „Mes nežinome, kaip jausis atidaryti duris“.

Spektaklis

Šios savaitės žingsnis virto dviejų dienų labai choreografuotu žiniasklaidos spektakliu, kurį valdo „Lkab“ ir pasirodė švedų karaliaus Carlo XVI Gustafo pasirodymas. Muzikiniuose spektakliuose bus rinkinys iš „Kaj“, Švedijos 2025 m. „Eurovizijos“ įrašo, kuris buvo „Bookies“ mėgstamiausias laimėti šių metų konkursą, tačiau pralaimėjo klasikiškai apmokytam Austrijos kontratenoriui JJ.

SVT, Švedijos nacionalinis transliuotojas, pasinaudoja vitrina ir tiesiogiai transliuos abi dienas, atsiskaitydamas kaip „Didžiojo bažnyčios pasivaikščiojimas“, kad pasiektų savo sėkmę pavasarį „Didžioji briedžių migracija“, kuri nuo 2019 m. Kasmet sužavėjo milijonus žiūrovų.

Žinomas tiek „Vidurnakčio saulė“, tiek šiaurinių žiburių, Kirunos ir apylinkių yra pagrindinė piešinys ištisus metus Švedijos Laplandijos lankytojams. Regione taip pat yra „Aurora Sky Station“, „Icehotel“ ir „Kebnekaise“, aukščiausias Šiaurės šalių kalnas.

Britanijos turistai Anita ir Don Haymes jau du kartus buvo išvykę į Kiruną prieš šių metų kelionę. Išgirdę apie bažnyčios žingsnį, jie pakeitė savo maršrutą, kad užtikrintų, jog jie bus čia. Jie fotografavo, kai šią savaitę prieš persikėlimą jie buvo paslėpti ant sijų ir ratų.

„Tai nuostabus žygdarbis, kurį jie daro“, – sekmadienį sakė Anita Haymes. „Bus įdomu pamatyti, kaip jis juda, neįtikėtina“.

Tačiau ne visi džiaugiasi Lkabo ekstravagancija. Lars-Marcus Kuhmunen, vienos iš Samių šiaurės elnių bandos bandos organizacijų Kirunoje pirmininkas, sakė, kad LKAB planai dėl naujos kasyklos gali kelti grėsmę šiaurės elnių migracijos maršrutams ir pakenkti piemenų pragyvenimui rajone.

Judėjimo mechanika

Kirunos miesto centro, įskaitant bažnyčią, judėjimas dirba nuo 2004 m. Kai kasykla išplėtė gilesnį požemį, gyventojai pradėjo matyti įtrūkimus pastatuose ir keliuose. Siekdami pasiekti naują 1 365 metrų (4 478 pėdų) gylį ir užkirsti kelią Kirunai prarijimui – pareigūnai pradėjo judinti pastatus į naują miesto centrą saugiu atstumu nuo kasyklos.

Nuo liepos 25 pastatai buvo pakelti į sijas ir ratuotas į rytus. Šešiolika, įskaitant bažnyčią, lieka.

Maždaug 40 metrų (131 pėdų) pločio, kurio svoris buvo 672 metrinės tonos (741 tonos), bažnyčiai reikėjo papildomų pastangų. Inžinieriai išplėtė pagrindinį kelią nuo 9 metrų iki 24 metrų (nuo 30 iki 79 pėdų) ir išardė viaduką, kad būtų kelias į naują sankryžą.

Vairuotojas, naudodamas didelę valdymo dėžę, bandys bažnyčią per maršrutą, nes ji keliauja maždaug 12 valandų per antradienį ir trečiadienį – kiekvieną dieną su „Fika“, tradicinės Švedijos popietės kavos pertraukėle, pauzę. Tikimasi, kad jis judės skirtingu tempu nuo 0,5 iki 1,5 kilometro per valandą (0,31 ir 0,93 mylios per valandą).

Stefanas Holmbladas Johanssonas, „Lkab“ projekto vadovas, nesakytų, kiek tai kainavo kasybos įmonei.

___

„Associated Press“ žurnalistas Pietro de Cristofaro Kirunoje, Švedijoje, prisidėjo prie šios ataskaitos.

___

„Associated Press Religion Croplage“ palaiko AP bendradarbiavimą su „Conversation Us“, o finansavimas iš „Lilly Fondowment Inc.“. AP yra atsakinga tik už šį turinį.



Source link

Exit mobile version