Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) siūlo pertvarkyti ugdymą tautinių mažumų mokyklose, didinant lietuvių kalbos pamokų skaičių. Šis siūlymas įtrauktas į naujus Bendrųjų ugdymo planų projektus, kurie numato galimybę mažinti kai kurių kitų dalykų pamokas pradinėse klasėse, siekiant skirti daugiau laiko lietuvių kalbai.
Ministerija paskelbė, kad projektai jau pateikti derinimui su suinteresuotomis šalimis, o pastabų laukiama iki kovo 18 dienos. Planuojama, kad patvirtinti ugdymo planai bus naudojami ateinančius dvejus mokslo metus, o mokyklos, remdamosi jais, rengs savo ugdymo programas.
ŠMSM teigia, kad tautinių mažumų mokyklos, kaip ir mokyklos lietuvių kalba, vykdo tą pačią lietuvių kalbos ir literatūros programą, tačiau iki šiol pradinėse klasėse lietuvių kalbos pamokų skaičius buvo mažesnis. Siekiama suvienodinti pamokų skaičių, nedidinant mokinių krūvio ir nemažinant gimtosios kalbos pamokų. Sprendimą dėl pamokų perskirstymo galėtų priimti pačios mokyklos.
Tokiu būdu būtų užtikrintas vienodas lietuvių kalbos mokymo valandų skaičius tiek tautinių mažumų, tiek lietuvių mokyklose. Ministerija pabrėžia, kad Švietimo įstatymas įpareigoja skirti ne mažiau laiko lietuvių kalbai nei tautinės mažumos kalbai.
Be to, Bendrųjų ugdymo planų projekte siūloma atidžiau reguliuoti mokinių krūvį, atsakingiau skirstyti namų darbus ir mokykloje koordinuoti jų apimtis. Rekomenduojama, kad pradinėse klasėse namų darbams būtų skiriama ne daugiau kaip 40 minučių per dieną, pagrindinio ugdymo pirmame koncentre – 60 minučių, o antrame koncentre ir viduriniame ugdyme – 120 minučių. Atsižvelgiant į individualius poreikius, laikas gali būti didinamas, bet ne daugiau kaip 20 proc.
Taip pat siūloma įtvirtinti mokytojų pareigą teikti grįžtamąjį ryšį po atsiskaitymų ir sudaryti sąlygas mokiniams bei tėvams susipažinti su atliktais darbais. Atnaujintos ir nuostatos dėl ugdymo organizavimo ne mokyklos aplinkose, patikslintos formos, reikalavimai lydinčių darbuotojų skaičiui ir kita.