Dėl vadovėlių trūkumo Lietuvos mokyklos vis dažniau pasitelkia skaitmenines mokymo priemones. „EDUKA klasė“ duomenys rodo, kad šiais metais vartotojų aktyvumas pastebimai išaugo. Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos prezidentas Dainius Žvirdauskas teigia, kad nors atnaujintos programos buvo būtinos, įgyvendinimo procesas atskleidė sistemines problemas. Anot jo, vadovėlių leidyba nebuvo suderinta su programų atnaujinimu, todėl leidėjai nespėjo laiku paruošti vadovėlių. Tai apsunkina mokytojų darbą ir skatina naudotis skaitmeninėmis priemonėmis.
Mokytojai pabrėžia, kad vadovėlių autoriai turi derinti turinį su ne visai tiksliai suformuluotomis programomis. Dėl to skaitmeninės priemonės tampa ne tik papildomu, bet ir pagrindiniu įrankiu. „EDUKA klasė“ duomenimis, vartotojų aktyvumas šiemet išaugo 36 proc., o bendras vartotojų skaičius, lyginant su praėjusiais mokslo metais, padidėjo 24 proc. Jūratė Mikulevičiūtė iš „Ateities pamoka“ teigia, kad mišrus mokymas, derinant spausdintą ir skaitmeninį turinį, tapo kasdienybe. Skaitmeninis turinys ypač populiarus tarp pradinių klasių mokinių. Matematika ir lietuvių kalba išlieka populiariausi dalykai platformoje, o greitojo pasitikrinimo užduotys naudojamos vis aktyviau – jų aktyvumas padidėjo 33 proc.
ELTA primena, kad 2023 m. rudenį, pradėjus mokytis pagal atnaujintas programas, mokytojai atkreipė dėmesį į vadovėlių trūkumą. Vyriausybė, reaguodama į tai, padvigubino lėšas skaitmeninio ugdymo plėtrai ir skyrė beveik 29 mln. eurų vadovėliams ir mokymo priemonėms, įskaitant skaitmenines. Šiais metais vadovėlių įsigijimui papildomai skiriama apie 10 mln. eurų. Per 2023–2024 m. leidyklos išleido daugiau nei 200 naujų vadovėlių ar jų dalių.