Kampanija nusileidžia kaip sąlygos, su kuriomis susiduria gazanai po beveik dvejų metų karo, izraeliečiai atkreipia dėmesį naujais būdais.
(JTA) – Ankstyvosiomis karo dienomis Gazoje Izraelio moterų mados prekės ženklas „Comme Il Faut“ pradėjo kampaniją su garsiais modeliais ir moterų verslo lyderėmis, atkreipiančias dėmesį į „Hamas“ pagrobtus Izraelio įkaitus.
Šią savaitę prekės ženklas vėl pasuko: su socialinės žiniasklaidos kampanija, protestuojančia į tariamą badavimą tarp civilių gyventojų Gazoje.
Izraelio virėjai ir restoranų restoranų žmonės turi tuščius puodus kartu su antrašte „Atsisakykite bado“ hebrajų, anglų ir arabų kalbomis, kuri buvo paskelbta prekės ženklo „Instagram“ ir „Facebook“ paskyrose. Kampanija sukėlė ginčus ir pasmerkimą tarp Izraelio visuomenės, kuri yra pasirengusi nutraukti karą Gazoje ir suplėšyti pranešimus apie niūrias sąlygas ten gyvenantiems palestiniečiams.
„Mes manėme, kad dėl to, kas vyksta Gazoje ir„ The Hunger Gaza “, atlikti šią fotosesiją su maisto pramonės ir virėjų žmonėmis“, – interviu sakė „Romi Kaminer Goldfainer“, „Il Faut“ direktorius Il Faut. „Mes galvojome, kaip sunku kalbėti apie madą per tą laiką – dar sunkiau kalbėti apie maistą ir vyną (ir) vakarienę, kai yra toks baisus alkis, pavyzdžiui, per valandą nuo Tel Avivo“.
Kamineris Goldfaineris, kurio motina Sybil Goldfainer 1987 m. Įkūrė prekės ženklą, teigė, kad ji buvo įkvėpta pamatyti naujausią Izraelio šefo socialinės žiniasklaidos įrašą apie stengiamą skatinti savo verslą pranešimų apie badavimą Gazoje.
Palestiniečiai eina link „AirDropped“ pagalbos paketų, Deir al-Balah, Centrinėje Gazos ruože, 2025 m. Rugpjūčio 19 d. (Kreditas: „Reuters“/„Ramadan Abed“)
„Mes gaminame drabužius moterims ir manome, kad mada taip pat yra politinis dalykas, pavyzdžiui, maistas, kaip ir bet kas kultūroje“, – sakė ji.
Kampanija nusileidžia kaip sąlygos, su kuriomis susiduria gazanai po beveik dvejų metų karo, izraeliečiai atkreipia dėmesį naujais būdais. Izraelis ilgą laiką atmetė pretenzijas dėl bado „Enclave“, tačiau praėjusį mėnesį pasaulinė bado stebėjimo grupė paskelbė ataskaitą, kurioje teigiama, kad Gazos dalys atitinka jos bado paskelbimo standartus. Izraelio naujienų organizacijos, susijusios su tarptautiniu pasipiktinimu ir didėjančia Izraelio visuomenės opozicija, dažniau pradėjo pranešti apie gazanų padėtį, o kai kurie prieškario protestuotojai pradėjo į savo demonstracijas įtraukti į gazanų nuotraukas.
Humanitarinė pagalba Gazai
Tačiau kai kurie izraeliečiai atmetė susirūpinimo išraišką, kaltindami, kad jie atstovauja pagalbai priešui ir nesąžiningai prisiima atsakomybės pareigas – kritika taip pat neseniai išlygino diasporos žydų pastangas užkirsti kelią karo privilegijoms gazanams.
Tokios nuotaikos sprogo komentaruose Il Faut „Instagram“ įrašuose.
„Pasakyk tai„ Hamas “. Maistas yra jų vietoje“, – rašė vienas vartotojas. Kitas paskelbtas: „Vieninteliai badaujantys yra mūsų pagrobti. Gėda dėl kampanijos“.
Kamineris Goldfaineris teigė, kad lūkesčiai dėl tokio atsakymo atgrasė kai kuriuos potencialius kampanijos dalyvius.
„Žmonės labai bijo dėl savo verslo ir pasisako“, – sakė ji. Ji sakė, kad „Comme Il Faut“ pasiekė beveik 100 Izraelio virėjų ir restoranų, norėdami išsiaiškinti, ar jie dalyvaus kampanijoje, tačiau daugelis teigė, kad „ne“ arba neatsakė į jų tyrimą. Kiti atšaukė iš pradžių sakydami „taip“, bijodami atsilikimo.
Galų gale kampanijoje buvo keliolika Izraelio virėjų ir restoranų, įskaitant Michal Levit, maisto kultūros tyrėją; Tamar Cohen Tzedek, „Cucina Hess 4“ šefas ir savininkas; „Avivit Priel Avichai“, „Ouzeria“ restorano virėjas ir savininkas; ir „AViram Katz“, restoranas už „Habasta“, „Mifgash Rambam“ ir „Morris Bar“.
Kai kurių įrašų antraštėje virėjai hebrajų, anglų ir arabų kalba rašė, kad jie „nebegali tylėti, kai sistemingai badauja Gazos žmonės ir tarp jų įkaitai“.
„Mūsų skrandžiai pasisuka. Iš jos gelmių, nuo sielos bedugnės, mes šaukiamės prieš milijonų nekaltų žmonių ir vaikų, kurie masiškai miršta ir miršta, badą“, – tęsė antraštės.
„Comme Il Faut“ taip pat bendradarbiavo su tėvais prieš vaikų sulaikymą – Izraelio organizaciją, kuri kampanijoje didina supratimą apie masinį Palestinos vaikų sulaikymą.
„Mūsų protestas prieš badą yra protestas vaikų ir mergaičių vardu, kurie neturi balso viešojoje erdvėje. Mums tai nėra politinis klausimas, o pagrindinė moralinė atsakomybė – nė vienas berniukas ir mergaitė neturėtų badauti“, – „Instagram“ pranešime apie kampaniją rašė Pacdas.
„Balsai, kylantys iš maisto bendruomenės, iš žmonių ir moterų, kurių gyvenimas yra skirtas maistui ir užpildymui, pakartokite mūsų skambutį: jūs neturite laikytis tuščių puodų realybės“, – tęsė paštas. „Mes toliau kovosime – kol puodai nebus pilni“.