Kaunas pristato naują įvaizdį tarptautinėje arenoje – už 20 tūkst. eurų sukurtas vaizdo klipas, skirtas reprezentuoti miestą. Agentūra „Kaunas IN“ tikisi, kad šis trumpas, vos 1 minutės ir 22 sekundžių trukmės filmukas padės atskleisti Kauno esmę ir patraukti turistų bei investuotojų dėmesį.
„Kuriant tokio kompleksiško reiškinio kaip miestas pristatymą, svarbiausia – tinkama idėja. Klipo centre pasirinktas apskritimas, simbolizuojantis nuolatinę kaitą, veiksmą ir gyvybingumą. Tai Kaunas, kokį jį matome ir kokį norime, kad jį matytų kiti“, – teigė „Kaunas IN“ turizmo ir rinkodaros skyriaus vadovė Agnė Kriaučiūnienė.
Klipą režisavo Rudolfas Levulis ir Andrius Jakučionis, o kūrybine komanda pasirūpino „Pvz.lt“, pasitelkdami vietos specialistus. Portalas „Kas vyksta Kaune“ domėjosi, kiek kainavo šis reprezentacinis projektas.
„Vaizdo klipo sukūrimo, idėjos, techninių sprendimų ir formatų pritaikymo sutartis su UAB „Pavyzdys“ sudarė 18 137,90 Eur su PVM. Prodiusavimo paslaugos, kurias teikė MB „Lingėjimai“, kainavo 2 238,50 Eur su PVM, tačiau panaudota suma siekė 1 850 Eur su PVM“, – informavo „Kaunas IN“ turizmo ir rinkodaros projektų vadovė Raimonda Patapavičienė.
Tarptautinei auditorijai skirtas klipas pavadinimu „Save kuriantis miestas“ per trumpą laiką stengiasi atskleisti kuo daugiau Kauno veidų.
Prie projekto dirbo profesionalai iš įvairių sričių.
Pagrindinį vaidmenį klipe atliko aktorius ir režisierius Paulius Markevičius, žinomas dėl sėkmingų projektų, tokių kaip filmas „Sesės“ ir spektaklis „Café existans“. Jo dalyvavimas projekte neatsitiktinis – klipo pradžioje matomi juodi kamuoliukai yra ištrauka iš P. Markevičiaus ir „Be kompanijos“ spektaklio „Džiaugsmo upė“, kuris buvo pristatytas tarptautiniame scenos menų festivalyje „ConTempo“.
„Stengiamės būti tvarūs – jei galime pasitelkti vietinius žmones, susijusius su lokacija, nenaudoti papildomos scenografijos ar dirbtinio intelekto, renkamės šį kelią. Mums tai svarbiau nei sutaupyti. Mūsų tikslas – pristatyti realybę, vengiant postprodukcijos ir 3D efektų“, – aiškino R. Levulis, pristatydamas klipo viziją.
Pasak R. Levulio, Kauno modernizmo architektūra ir vėl tapo svarbiu įkvėpimo šaltiniu. „Iš architektūros sėmėmės Kaunui būdingas formas ir simbolius, kurių ieškojome visur kitur mieste“, – pridūrė Kęstutis Lingys, prie „Pvz.lt“ prisijungęs kultūros prodiuseris.
Klipe „Save kuriantis Kaunas“ galima išvysti Pažaislio vienuolyno formas, modernią architektūrą, „Žalgirio“ rungtynių aistras, vakarėlių akimirkas ir dar oficialiai neveikiančią, bet smalsuolių dėmesį traukiančią „Mokslo salą“. Taip pat užfiksuoti į „Michelin“ gidą įtrauktų restoranų ir kavinių vaizdai, miesto renginiai.
„Pristatome tai, kas įdomaus ir netikėto krenta į akis atvykus į Kauną pirmą kartą. Galbūt kauniečiams ar dažnai mieste besilankantiems lietuviams sunku įžvelgti grožį kasdienybėje, todėl tai buvo mūsų pagrindinė užduotis, su kuria, manau, puikiai susidorojome“, – teigė K. Lingys, tapęs gidu kolegoms iš Vilniaus. „Be vietinio žmogaus vargu ar būtume išvengę trafaretų ir klišių“, – pridūrė R. Levulis ir A. Jakučionis.
Kuriant klipą, daug dėmesio skirta ne tik vaizdui, bet ir garsui.
„Bendradarbiaujame su danų prodiuseriu Thomas Bertelsen, kurio dėka pasirinkome muzikinį takelį „O Future“ su kompozitoriumi Jens Bjoernkjaer“, – pasakojo R. Levulis.
Garsas iš Danijos ir amerikiečio balsas – tarptautiniai elementai Kauno vaizdo klipo gamybos istorijoje. „Buvo smagu klausyti, kaip amerikietis bando taisyklingai ištarti „Kaunas“. Sunku ištarti, bet sunku ir pamiršti, tiesa?“, – pastebėjo K. Lingys ir R. Levulis.