Pastaruoju metu viešojo transporto bilietų kainos tapo karšta tema. Po Vilniaus savivaldybės pareiškimo apie planuojamą beveik dvigubą kainų šuolį, kilo nemažas nepasitenkinimas, netgi protestai. Kauno savivaldybė ramino gyventojus, teigdama, kad artimiausiu metu kainų didinti neplanuoja. Tačiau, UAB „Kauno autobusai“ turi kitokią nuomonę, nors galutinį sprendimą dėl bilietų kainų priima savivaldybės taryba.
„Kas vyksta Kaune“ pasiteiravo UAB „Kauno autobusai“ atstovų, ar jie mato logiką didinti viešojo transporto bilietų kainas. Atsakyme teigiama, kad kainos nesikeitė nuo 2017 metų, o atlyginimai nuolat augo. Didesnės pajamos leistų gerinti viešojo transporto paslaugų kokybę.
„Kauno viešojo transporto bilietų kainos nebuvo keičiamos nuo 2017 m. rugpjūčio mėnesio, todėl jų peržiūra būtų logiška. Tam įtakos turi ne tik makroekonominiai veiksniai, tokie kaip augantys atlyginimai (minimalus atlyginimas nuo 2017 metų padidėjo 2,7 karto), energetinių išteklių kainos (padidėjęs dyzelinio kuro akcizas nuo sausio 1 d.), bet ir poreikis gerinti viešojo transporto paslaugų kokybę. Tačiau, ar bilietų kainos galėtų būti didinamos, sprendžia Kauno miesto savivaldybė“, – teigiama UAB „Kauno autobusai“ atsakyme.
Šis atsakymas kiek nustebino, nes Kauno miesto savivaldybės viešųjų ryšių skyrius anksčiau teigė, kad „artimiausiu metu“ bilietų kainų didinti neplanuoja. Be to, savivaldybė nurodė, kad paskutinis kainų keitimas įvyko 2018 metais, o UAB „Kauno autobusai“ teigia, kad 2017 m. rugpjūtį.
„Bilietų kainos paskutinį kartą buvo keistos 2018 m. Nuo to laiko minimalus atlyginimas padidėjo 2,7 karto, energetinių išteklių kainos taip pat augo (padidėjęs dyzelinio kuro akcizas nuo sausio 1 d.). Mes įvertinsime šiuos faktorius, tačiau artimiausiu metu pakeitimų neplanuojame“, – teigė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Anot M. Matusevičiaus, pajamos iš bilietų pardavimų sudaro mažiau nei trečdalį visų „Kauno autobusų“ pajamų. „Viešojo transporto paslaugos yra skirtos užtikrinti judumo galimybę kiekvienam visuomenės nariui. Tik apie 30 proc. visų bendrovės „Kauno autobusai“ gaunamų pajamų sudaro pajamos iš bilietų pardavimo, o likusią dalį dengia kompensacijos už lengvatinius bilietus ir subsidijos, skirtos keleivių vežimo nuostoliams padengti, kurias dengia Kauno miesto savivaldybė“, – aiškino M. Matusevičius.
Priminsime, kad Vilniaus savivaldybė planuoja beveik dvigubai padidinti viešojo transporto bilietų kainas. Apie tai pirmasis pranešė portalas lrt.lt, remdamasis šaltiniu savivaldybėje. Siūloma vienkartinio 30 minučių bilieto kainą didinti nuo 65 centų iki 1,25 euro, o 60 minučių bilietas brangtų nuo 90 centų iki 1,75 euro. Mėnesinis bilietas pabrangtų 16 eurų ir kainuotų 45 eurus, o metinis – 480 eurų, tai yra 170 eurų brangiau.
LRT šaltinis teigia, kad kainos didinamos dėl viešojo transporto išlaikymo kaštų ir kaip papildomas pajamų šaltinis. Nors tokie teiginiai skamba keistai, nes viešasis transportas nebūtinai turi būti pelningas, o Talinas ir kai kurie kiti miestai užtikrina nemokamą viešąjį transportą savo gyventojams.
Prie Vilniaus miesto savivaldybės vyko protesto akcija prieš planuojamą kainų didinimą. Visgi, kaip skelbia BNS, Vilniaus miesto taryba po pateikimo pritarė siūlymui didinti viešojo transporto bilietų kainas. Nauja kainodara bus svarstoma komitetuose, o galutinis sprendimas turėtų būti priimtas kovo mėnesį. Jei taryba pritars, atnaujintos kainos įsigaliotų nuo liepos 1-osios.