Kauno miesto taryba vienbalsiai pritarė iniciatyvai įamžinti tarpukario aviacijos legendą, lėktuvų konstruktorių Antaną Gustaitį, pastatant jam paminklą. Šią idėją pasiūlė tarybos narė Jūratė Jankauskienė.
Kauno savivaldybės administracija artimiausiu metu imsis organizuoti paminklo sukūrimo ir pastatymo procesą. Planuojama skelbti atvirą konkursą, kuriame menininkai galės teikti savo paminklo vizijas, siūlydami skirtingas menines išraiškas, medžiagas ir tinkamiausias vietas paminklui. Kol kas nėra aišku, kaip atrodys paminklas A. Gustaičiui ir kiek tai kainuos.
J. Jankauskienė teigė, kad bus sudaryta komisija, į kurią įeis architektai, istorikai ir paveldo specialistai. Iniciatyva pastatyti paminklą A. Gustaičiui siejama su 2025 metais, kai sukaks 100 metų nuo pirmojo A. Gustaičio sukonstruoto vienviečio sportinio lėktuvo ANBO-1 išbandymo. Seimas taip pat paskelbė 2025-uosius ANBO lėktuvo ir Lietuvos aviacijos kūrėjų metais.
Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos seniūnas Martynas Prievelis iškėlė klausimą dėl paminklų inicijavimo, orientuojantis į sukaktis, ragindamas konceptualiau žiūrėti į istorinę atmintį. Jis teigė, kad pritartų paminklui, bet mano, kad miestui reikėtų bendros istorinės atminties įamžinimo politikos, o ne reaguoti į kiekvieną sukaktį.
J. Jankauskienė padėkojo už pritarimą ir jautriai pasidalino asmenine istorija, teigdama, kad sprendimas pastatyti paminklą bus kaip dovana jos tėvui, kuris vadovavo A. Gustaičio aviacijos institutui Vilniaus Gedimino technikos universitete ir rašė knygas apie karo istorikus.
Šiuo metu A. Gustaičio atminimas Kaune įamžintas trimis atminimo lentomis ir jo vardu pavadinta gatvė Aleksote. Tačiau skulptūros, skirtos A. Gustaičiui, Lietuvoje nėra.
A. Gustaitis 1924–1940 metais sukonstravo devynių tipų ANBO lėktuvus, o iš viso – 66 lėktuvus, kuriuos pats ir išbandydavo. 1934 m. jis vadovavo ANBO-IV lėktuvų skrydžiui aplink Europą. 1941 m. A. Gustaitis buvo suimtas NKVD ir sušaudytas, apkaltinus šnipinėjimu vokiečių žvalgybai.