Kauno Eigulių viaduko statybos pasiekė kritinį etapą, kuriame rangovai sieks užtikrinti nenutrūkstamą elektros tiekimą gyventojams.
Ties Ašigalio gatve sparčiai vyksta viaduko per A1 magistralinį kelią statybos, artėjant prie vieno sudėtingiausių etapų – 110 kilovatų AB „Litgrid“ aukštos įtampos elektros perdavimo linijos atramų paaukštinimo. Šis etapas yra būtinas norint įrengti užvažiavimo kelią viaduku Kleboniškio miško pusėje. Per pastaruosius du mėnesius statybvietėje atlikta apie 15 procentų visų darbų.
Darbai prie magistralės prasidėjo kovo pabaigoje. Pradėjus pamatų įrengimą, vairuotojams teko apsišarvuoti kantrybe, nes rangovai iki gegužės vidurio buvo uždarę įvažiavimą ir išvažiavimą tarp magistralinio kelio ir Ašigalio gatvės. Tačiau nuo trečiadienio eismas čia vyksta įprastu režimu.
Šiuo metu statybininkai kala viaduko polius ir įrenginėja greitėjimo bei lėtėjimo juostas, taip pat susisiekimo infrastruktūrą miško pusėje.
Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis teigia: „Artėja sudėtingiausias projekto etapas – viaduko ir užvažiavimo ant jo kelio įrengimas Kleboniškio miško pusėje. Šioje zonoje, lygiagrečiai A1 keliui, veikia respublikinės reikšmės 110kV „Litgrid“ elektros perdavimo linija. Norėdami sklandžiai vykdyti projektą, jos atramas turėsime paaukštinti.“
Šiems darbams numatyta skirti papildomai apie 1,5 mln. eurų. Savivaldybė jau bendradarbiauja su „Litgrid“ ir šios bendrovės rangovais, siekiant sinchronizuoti elektros perjungimą tarp atskirų ir laikinų linijų, taip pat dėl laikinų ir paaukštintų atramų įrengimo, viaduko polių ir kitų darbų. Kauno savivaldybės atstovai pabrėžia, kad ši investicija užtikrins ne tik sklandų projekto įgyvendinimą, bet ir nenutrūkstamą elektros tiekimą darbų metu.
Pirmieji darbai būsimo viaduko prieigose prasidėjo dar 2017–2018 metais. Suformavus žiedinę sankryžą ir dviem kryptimis sujungus Ašigalio gatvę su magistraliniu keliu, buvo sukurtas papildomas įvažiavimas ir išvažiavimas iš miesto. Ši jungtis su A1 magistrale palengvino kauniečių susisiekimą su Kalniečių ir Eigulių mikrorajonais bei suteikė naują išvažiavimą Vilniaus kryptimi. Pirmajame projekto etape taip pat buvo suformuoti kelio pylimai ir nutiestos požeminės komunikacijos.
Ties Ašigalio gatve statoma skirtingų lygių sankryža su lėtėjimo ir greitėjimo juostomis. Įgyvendinus projektą, vairuotojams bus lengviau pasiekiamas Briedžių tako kvartalas ir Eigulių mikrorajono dalis kitapus Islandijos plento. Taip pat atsiras nauja kryptis pajūrio link. Pėstieji ir dviratininkai galės saugiai patekti į Kleboniškio mišką nauju pėsčiųjų-dviračių taku.
Ašigalio gatvės viaduko per A1 kelią statybos sutarties vertė siekia 7,7 mln. eurų su PVM. Darbus vykdo UAB „Autokausta“, o projektą planuojama įgyvendinti per 12 mėnesių nuo darbų pradžios.
Be Eigulių viaduko, Kaune taip pat vyksta ir kitų tiltų statybos. Abipus Nemuno jau matomi dviejų naujų jungčių kontūrai.
Tarp Brastos ir Užnemunės gatvių statomas Kėdainių tiltas, kuris pagal ilgį (417 m) nusileis tik M. K. Čiurlionio (475 m) ir Č. Radzinausko-Lampėdžių (446 m) tiltams. 23,2 m pločio tilte bus įrengtos keturios eismo juostos ir zonos pėstiesiems bei dviračiams. Prieigose bus įrengtos dvi sankryžos: žiedinė Brastos gatvės pusėje ir viadukas Užnemunės gatvėje, užtikrinantis nepertraukiamą eismą.
Taip pat vyksta paruošiamieji darbai Vilijampolės transporto mazgo įrengimui. Per metus darbai pasistūmėjo greta Mokslo ir inovacijų populiarinimo centro. Tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos įrengtos būsimojo pėsčiųjų ir dviratininkų tilto atramos, imamasi prietilčių ir krantinės atramų. Šis tiltas sudarys vientisą jungtį su anksčiau pastatytu mažesniuoju tiltu ties I. Kanto gatve.
Planuojama pradėti dar vieno analogiško tilto statybą tarp Brastos gatvės ir Senamiesčio. Šis 302 m ilgio ir 6,5 m pločio tiltas bus sudarytas iš nekarpytos kombinuotos sistemos plieno. Šiuo metu vyksta rangos darbų pirkimo procedūros.