Kaune gatvėmis riedantys „vairuotojų siaubu“ praminti automobiliai demonstruoja įspūdingus rezultatus – jie nubaudžia net keturis kartus daugiau pažeidėjų nei įprasti kontrolieriai. Šie specialią įrangą turintys automobiliai, skirti stebėti, ar vairuotojai sumokėjo už stovėjimą, Kauno gatvėse pasirodė praėjusių metų pabaigoje. Panašūs automobiliai važinėja ir Vilniuje, nors sostinėje jie pradėjo veikti gerokai vėliau.
Kaune įdiegta sistema veikia skenuojant automobilių valstybinius numerius ir automatiškai nustatant, ar už transporto priemonę sumokėtas parkavimo mokestis. „Parkavimo Kaune“ direktoriaus pavaduotojas Andrius Derliūnas teigia, kad ši technologija žymiai padidino kontrolierių darbo efektyvumą. Anot jo, sistema puikiai tinka ilgoms gatvėms kontroliuoti, nes per valandą leidžia patikrinti iki 1000 automobilių. Tai ne tik padidina darbo našumą, bet ir sumažina bandančių išvengti mokesčio skaičių.
Nors įmonė tikslios statistikos, kiek baudų išrašyta naudojant šią sistemą, neturi, tačiau patvirtina, kad jos našumas yra keturis kartus didesnis nei vieno kontrolieriaus. Vis dėlto, nepaisant akivaizdžių privalumų, artimiausiu metu papildomų tokių įrenginių Kaune įsigyti neplanuojama.
Vilniuje situacija kiek kitokia. Nors apie e. kontrolės automobilio pasirodymą buvo paskelbta dar praėjusiais metais, realiai jis pradėjo veikti tik vasaros pabaigoje. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas teigia, kad tokia sistema padeda užtikrinti efektyvią parkavimo kontrolę mieste, kuriame nuolat auga automobilių skaičius. Anot jo, moderni sistema fiksuoja neapmokėto parkavimo pažeidimus, stebi stovėjimo vietų užimtumą ir sumažina žmogiškų klaidų tikimybę.
JUDU Klientų patirties vadovė Lina Juknevičienė pažymi, kad dėl teisinių klausimų sistema Vilniuje pradėjo veikti tik rugpjūčio 13 d., todėl apie galutinį efektyvumą kalbėti dar anksti. Šiuo metu Vilniuje taikomas hibridinės kontrolės modelis, kai e. kontrolės sistema identifikuoja nesumokėjusius automobilius, o kontrolieriai juos papildomai patikrina. Nepaisant to, jau dabar aišku, kad sistemos efektyvumas yra 5 kartus didesnis nei vieno kontrolieriaus. L. Juknevičienė taip pat pastebi, kad pamatę e. kontrolės automobilį, vairuotojai skuba susimokėti už parkavimą.
Nors pasirodžius pranešimams apie naująją įrangą baimintasi dėl kontrolierių darbo vietų, JUDU atstovai ramina, kad atleisti darbuotojų neplanuojama. Anot jų, mieste nuolat daugėja apmokestinamų vietų, todėl reikia efektyvių sprendimų. Skaitmenizavimas pasirinktas kaip alternatyva didinti kontrolierių skaičių, be to, yra vietų, kur pėsčiasis kontrolierius visada bus efektyvesnis už automobilį su įranga.