Naktį iš Varšuvos į Vilnių skridęs lėktuvas netikėtai nutūpė Kaune, o keleiviai liko pasipiktinę dėl neaiškių priežasčių ir patirtų nepatogumų. Apie tai pranešė naujienų portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojas.
Skaitytojas pasidalijo, kad „LOT Polish Airlines“ orlaivis, turėjęs nusileisti Vilniaus oro uoste, apie 2 val. nakties leidosi Kauno oro uoste. Anot jo, pilotai aiškino, kad taip pasielgta dėl nepalankių oro sąlygų ir GPS trikdžių.
Socialiniuose tinkluose taip pat pasirodė pranešimų apie pasikeitusį skrydžio maršrutą. Vienas vartotojas „Facebook“ keliautojų grupėje rašė: „Kas skrendate 06.20 su „LOT“, skrydis perkeltas iš Vilniaus oro uosto į Kauną, lėktuvas dabar yra Kauno oro uoste.“
Į šį įrašą atsiliepė ir keleivis, skridęs minėtu reisu. Jis patvirtino, kad lėktuvas du kartus bandė leistis Vilniuje, tačiau nesėkmingai, todėl buvo nukreiptas į Kauną. Jam taip pat buvo paaiškinta, kad tūpti Vilniuje neleido oro sąlygos ir GPS trikdžiai.
Keleivis teigė, kad Kauno oro uoste lėktuvas stovėjo apie valandą, kol keleiviai buvo išleisti. Tačiau vargai tuo nesibaigė – dar valandą teko laukti bagažo, kuris buvo išduotas tik apie 4 val. ryte, nors Vilniuje lėktuvas turėjo nusileisti 1 val. nakties.
„Per visą tą laiką „LOT“ nesugebėjo susisiekti su Varšuva ir suderinti, ką daryti su mumis. Galiausiai mums pasakė, kad arba turime 43 kambarius viešbutyje, arba patys turime bandyti pasiekti Vilnių, o vėliau bandyti iš „LOT“ atgauti pinigus už transportą“, – piktinosi keleivis.
„Kas vyksta Kaune“ kreipėsi į skrydžių valdymo bendrovę „Oro navigacija“ dėl šio incidento. Bendrovė patvirtino, kad toks įvykis iš tiesų buvo užfiksuotas.
„Lėktuvui bandant leistis Vilniaus oro uoste, pranešimų apie GPS signalo trikdžius mes negavome. Tuo metu kiti lėktuvai Vilniuje sėkmingai leidosi ir kilo“, – teigė „Oro navigacijos“ atstovė Ingrida Daugirdė.
Jos teigimu, sprendimą leistis kitame oro uoste priėmė pilotas dėl operacinių priežasčių.
„Konkrečiai, kokios priežastys lėmė tokį piloto sprendimą, mes informacijos, deja, neturime. Ją, matyt, galėtų pateikti oro vežėjas „LOT““, – sakė I. Daugirdė, pridurdama, kad „Oro navigacija“ užsiima tik skrydžių valdymu ir neturi informacijos, kodėl keleiviai kurį laiką nebuvo išleidžiami iš lėktuvo.
Pastaruoju metu daugėja pranešimų apie GPS trikdžius lėktuvuose. „Oro navigacijos“ vadovas Saulius Batavičius teigė, kad, lyginant 2024 m. ir 2025 m. sausio mėnesius, pranešimų apie GPS ryšio trikdžius padaugėjo dešimt kartų.
Nepaisant to, S. Batavičius patikino, kad skrydžiai išlieka saugūs, nes antžeminės navigacijos įrenginių signalai yra stipresni ir nepažeidžiami. Be to, skrydžių vadovai padeda pilotams, susiduriantiems su GPS trikdžiais.
„Palydovinis GPS signalas yra labai silpnas. Tam mes turime kitus įrenginius. Antžeminės navigacijos įrenginiai turi daug stipresnį signalą ir šis niekaip negali būti paveikiamas. Tai užtikrina skrydžių saugą“, – LRT radijui sakė S. Batavičius.
Jis taip pat paminėjo, kad skrydžių vadovams yra parengtos specialios instrukcijos, kaip elgtis tokiose situacijose. Jie papildomai padeda pilotams naviguoti, jei to prireikia.
S. Batavičius pridūrė, kad spėjama, jog GPS trikdžius gali sukelti trečiųjų šalių veikla, tačiau tai turėtų paaiškėti atlikus tyrimus dėl apgręžtų skrydžių.
Primename, kad sausio 24 d. „Wizz Air“ lėktuvas, skridęs iš Londono Lutono į Kauną, buvo apgręžtas Lenkijos oro erdvėje dėl techninio gedimo indikacijos ir grįžo atgal į Londoną. Tai patvirtino tiek „Wizz Air“, tiek Lietuvos oro uostų atstovas T. Vasiliauskas.