Kaune prasidėjo parengiamieji darbai, skirti Vilijampolės transporto mazgo rekonstrukcijai. Šią savaitę gyventojai pastebėjo kertamus medžius Brastos gatvėje, sukeldami klausimus dėl tokio sprendimo pagrįstumo. Paaiškėjo, kad Neries pakrantėje vyksta intensyvūs paruošiamieji darbai, skirti grandioziniam Vilijampolės transporto mazgo atnaujinimo projektui.
Viena kaunietė kreipėsi į portalą „Kas vyksta Kaune“, išreikšdama susirūpinimą dėl kertamų medžių prie Pilies tilto. Ji teigė neradusi jokios viešos informacijos apie šių darbų priežastis ir pagrįstumą, todėl prašė redakcijos pasidomėti situacija ir išsiaiškinti, ar medžiai tikrai buvo nesaugūs, ar buvo atlikti kokie nors vertinimai. Gyventojai nori suprasti, kodėl priimami tokie sprendimai, ypač kai jie susiję su viešosiomis erdvėmis ir miesto žaliąja infrastruktūra.
Dar 2018 metais portalas „Kas vyksta Kaune“ rašė apie planus Brastos gatvėje, P. Vileišio tilto prieigose, įrengti naują transporto mazgą su dviem žiedinėmis sankryžomis ir jungtimi po tiltu. Šis sprendimas turėtų padėti sumažinti eismo spūstis miesto centre. Vairuotojai, atvažiuojantys nuo centro pusės, galės be didesnių trukdžių važiuoti Jurbarko gatve, o norintys pasiekti Brastos gatvę ar Neries krantinę turės įveikti žiedines sankryžas.
Šis projektas yra susijęs ir su Kėdainių tiltu. Pastačius šį tiltą, padidės automobilių srautai nuo Šilainių, kurie papildomai apkraus Neries krantinę ir Brastos gatvę. Transporto mazgo P. Vileišio tilto prieigose techninis projektas buvo parengtas 2019 metais, tuomet gautas ir statybos leidimas. Projekto vertė siekė apie 9 mln. eurų, o darbus planuota užbaigti tais pačiais metais.
Kauno miesto savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis patvirtino, kad Vilijampolės transporto mazgo projektas pajudėjo iš mirties taško. Anot jo, šalinami invaziniai uosialapiai klevai, vykdant Brastos gatvės, Neries krantinės ir Jurbarko gatvės rekonstravimo darbus prie P. Vileišio tilto. Šie medžiai Lietuvoje nėra saugomi.
Rekonstrukcijos metu bus įrengtos žiedinės sankryžos abiejose tilto pusėse, kurias sujungs po tiltu nutiesta gatvė. Tarp žiedinių sankryžų taip pat planuojama įrengti pėsčiųjų ir dviračių takų jungtį bei automobilių stovėjimo aikštelę.
Šiuo metu jau matomi Kėdainių tilto kontūrai abipus Nemuno. Būsimojo tilto dešiniajame krante įrengtos atramos, pradėta montuoti perdangą, o Užnemunės gatvėje statomos tunelio atraminės sienos. Kėdainių tiltas bus 417 m ilgio, jame bus keturios eismo juostos ir zonos pėstiesiems bei dviratininkams. Prieigose bus įrengtos dvi sankryžos: žiedinė Brastos gatvės pusėje ir viadukas Užnemunės gatvėje. Abipus šių arterijų numatytos triukšmą mažinančios užtvaros.
Taip pat ruošiamasi pradėti pėsčiųjų tilto statybas tarp Brastos gatvės ir Senamiesčio. 302 m ilgio ir 6,5 m pločio tiltas bus sudarytas iš plieno. Šiuo metu vyksta rangos darbų pirkimo procedūros.