Profesinė sąjunga „IG Metall“ paragino nuo pirmadienio pradėti plataus masto darbuotojų streikus visose „Volkswagen“ gamyklose Vokietijoje, nes įmonės darbuotojai kovoja prieš galimus atleidimus ir atlyginimų mažinimą.
Gamyba bus „laikinai sustabdyta“ visose Vokietijos automobilių gigantės gamyklose Vokietijoje, paskelbė Thorstenas Grögeris, „IG Metall“ vyriausiasis derybininkas, kuris taip pat perspėjo apie „streikus, kurių bendrovė negali ignoruoti“.
Didžiausia Europos automobilių gamintoja „Volkswagen“ reikalavo visuotinio darbuotojų atlyginimų mažinimo ir grasino gamyklų uždarymu bei masiniais atleidimais, vykdydama didelę sąnaudų mažinimo programą, siekdama pagerinti smunkančius finansinius rezultatus.
Pasitraukimu profesinė sąjunga tikisi padidinti spaudimą bendrovei ginče dėl kelių milijardų dolerių atlyginimų mažinimo.
„Mes nenorime šio konflikto, bet tęsime jį tol, kol vykdomoji valdyba sutelks dėmesį tik į sumažinimus ir atleidimus, o ne į perspektyvas“, – sakė Grögeris. „Jei reikės, tai bus vienas sunkiausių „Volkswagen“ kada nors matytų konfliktų.
„Volkswagen“ įmonės atstovas sakė, kad bendrovė ruošiasi galimam streikui, tačiau nepateikė detalių, kokių sutrikimų tikimasi.
„Norime kiek įmanoma sumažinti įspėjamojo streiko poveikį mūsų klientams, partneriams ir pramonės įmonėms“, – sakė bendrovės atstovas. „Būtent dėl to bendrovė jau iš anksto ėmėsi konkrečių priemonių, kad būtų užtikrintas atsarginis aprūpinimas“.
Laukia arši kova?
Leiboristų lyderiai pažadėjo intensyviai kovoti prieš bet kokius tokius mažinimus. Kolektyvinės derybos tarp VW ir IG Metall profesinės sąjungos šiuo metu vyksta, tačiau kol kas nepasiekė jokio susitarimo.
„Volkswagen“ darbo tarybos duomenimis, mažiausiai trims „Volkswagen“ gamykloms Vokietijoje ir dešimtims tūkstančių darbo vietų gresia pavojus.
„Volkswagen“ vadovybė sumažinimus pateisino didelėmis sąnaudomis ir žemu pajėgumų išnaudojimu bendrovės gamyklose Vokietijoje. Darbo tarybos teigimu, grupė nori sutaupyti papildomus 5 milijardus eurų (5 milijardus dolerių).
„Darbo jėga jaučia didelį nusivylimą“, – sakė VW darbo tarybos vadovė Daniela Cavallo, kuri tikisi, kad didelė dalis VW darbuotojų prisijungs prie streikų ir „nuleis garą“.
Šeštadienį pasibaigė privalomos VW darbo paliaubos, draudžiančios streikus.
„Volkswagen“ atstovas sakė, kad bendrovė „gerbia darbuotojų teisę“ dalyvauti trumpuose streikuose ir pasikliaus konstruktyviu dialogu su profesinių sąjungų lyderiais, kad būtų pasiektas tvarus ir abiem pusėms priimtinas susitarimas.
Tolesni pokalbiai
Abi pusės susitiks kitam derybų dėl atlyginimų etapui gruodžio 9 d.
Trečiadienį „Volkswagen“ grupės vadovas Oliveris Blume'as turi kalbėti apie darbo jėgą darbo susirinkime Volfsburge. Taip pat turėtų dalyvauti Vokietijos darbo ministras Hubertusas Heilas kaip kviestinis pranešėjas.
Derybos tiesiogiai taikomos apie 120 000 darbuotojų „Volkswagen“ gamyklose Vakarų Vokietijoje, nors bet koks susitarimas taip pat turėtų tiesioginės įtakos dar 10 000 darbuotojų, dirbančių „Volkswagen“ gamyklose rytinėje Vokietijos Saksonijos žemėje.
„Volkswagen“ rugsėjį atšaukė savo ilgalaikę darbo saugos sutartį su darbuotojais, todėl jau liepos mėnesį atsirado galimybė atleisti iš darbo.
„Volkswagen“ niekada neuždarė gamyklos Vokietijoje ir praėjo dešimtmečiai nuo tada, kai automobilių gamintojas uždarė gamyklą bet kurioje pasaulio vietoje.
Nacionalinis susirūpinimas dėl VW ateities
„Volkswagen“ ilgą laiką buvo laikomas viena didžiausių Vokietijos pramonės sėkmės istorijų, o jos kilimas po Antrojo pasaulinio karo plačiai vertinamas kaip pagrindinė pokario Vakarų Vokietijos ekonomikos bumo, vadinamo „ekonominiu stebuklu“, dalimi.
„Volkswagen“ bėdos sulaukė didelio dėmesio Vokietijoje, kur didėja susirūpinimas dėl pramonės gamybos bazės ateities ir į eksportą orientuoto šalies ekonomikos modelio tęstinumo.
VW vadovai prilimpa su pjūviais
Neseniai duodamas interviu „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Thomas Schäferis gynė sąnaudų mažinimo kursą, jei reikia, ir sakė, kad nemato būdo pasiekti taikinius neuždarius transporto priemonių ir komponentų gamyklų.
„Turime sumažinti savo pajėgumus ir pritaikyti juos prie naujų realijų“, – sakė Schäferis.
„Volkswagen“ anksčiau skelbė, kad dėl silpnos paklausos Europoje bendrovė šiuo metu turi nepanaudotų pajėgumų savo gamyklose kasmet pagaminti apie 500 000 papildomų transporto priemonių, ty apytiksliai ištisų dviejų gamyklų pajėgumus.
Visų pirma, Drezdeno ir Osnabriuko gamykloms gresia pavojus, nors laikraštis „Handelsblatt“ pranešė, kad VW taip pat svarsto galimybę uždaryti gamyklą Emdene, kas, kaip pranešama, galėtų sutaupyti apie 600 mln.
Tačiau dar nieko nenuspręsta. Pats VW kol kas nepateikė jokios informacijos apie konkrečias vietas.