Vokietijos kancleris Olafas Scholzas antradienį paragino Europos subsidijavimo programą elektra varomoms transporto priemonėms, nes šalies pavyzdinei automobilių pramonei sunku pereiti prie baterijomis varomų automobilių.
„Mums reikia paskatų pirkti elektromobilius – kaip Europos premiją arba kaip tiesioginę paramą Vokietijoje pagamintiems elektromobiliams“, – socialinėje žiniasklaidoje po apsilankymo JAV automobilių gamintojo „Ford“ gamykloje Kelne sakė Scholzas.
Scholzas pareiškė raginimą, nes kampanija prasidėjo prieš numatomą pirmalaikę apklausą vasarį, kurią sukėlė vyriausybės žlugimas praėjusį mėnesį.
Oficialiai rinkimai dar nepaskelbti, tačiau Scholzas jau paskelbė savo poziciją, pažadėdamas saugoti darbo vietas ir remti dirbančius žmones, jei jis grįžtų į pareigas.
Tačiau kampanijos kontekstas kanclerei nepalankus. Vokietijos ekonomika per pastaruosius dvejus metus beveik neaugo ir prognozuojama, kad stagnacija tęsis ir kitais metais.
Perspektyva ypač niūri Vokietijos automobilių gamintojams, kurie kovojo su didelėmis sąnaudomis, silpna paklausa ir augančia Kinijos konkurencija.
Naujos pagalbos perkant elektromobilius buvo pagrindinis prašymas gamintojų, kurie matė, kad pardavimai sumažėjo po to, kai vyriausybė praėjusių metų pabaigoje nutraukė subsidijų programą.
Finansinės paramos elektroniniams automobiliams programa tapo biudžeto krizės auka, kuri ilgainiui sukirsdavo tarp Scholzo koalicijos partnerių ir nuvers vyriausybę.
Tuo tarpu automobilių pramonės krizė paskatino daugybę pranešimų apie darbo vietų atleidimą pagrindiniame sektoriuje.
„Volkswagen“, didžiausias Europos automobilių gamintojas, neseniai paskelbė, kad pirmą kartą savo istorijoje svarsto galimybę uždaryti gamyklas Vokietijoje.
„Ford“, kur Scholzas kalbėjo antradienį, grupė pranešė, kad iki 2027 metų Vokietijoje ketina atleisti 2 900 darbo vietų.
Po to, kai įmonės investavo milijardus į perėjimą prie elektromobilių, vyriausybei reikėjo padaryti „tai, kas, mūsų manymu, reikalinga paramai“, kad paskatintų pažangą, Scholzas sakė gamyklos darbuotojams.
Tai reiškė išlaikyti mažas energijos kainas ir išlaikyti mokesčių lengvatas elektra varomiems įmonės automobiliams, sakė Scholzas.
„Mes taip pat norime, kad visa Europa dėtų pastangas“, – sakė Scholzas.
„Mums reikia pardavimų palaikymo, kuris veiktų visoje Europoje, arba patvirtinimo iš Europos, kad paskatintume gamybą ir skatintume pardavimą Vokietijoje.
jūra/sr/rl