## Virtualios konsultacijos Užimtumo tarnyboje: patogiau ir prieinamiau darbo ieškantiems
Užimtumo tarnybos (UT) klientai jau metus gali naudotis virtualios asistentės Emos paslaugomis, kuri padeda rasti atsakymus į rūpimus klausimus internetu. Iš pradžių Ema konsultavo darbo ieškančius asmenis registracijos, mokymo paslaugų ir užsieniečių įdarbinimo klausimais, tačiau dabar jos kompetencija apima ir statuso suteikimo bei remiamojo įdarbinimo sritis.
Milda Jankauskienė, UT atstovė, teigia, kad per metus Ema išsiuntė daugiau nei 129 tūkst. žinučių ir suteikė 35,3 tūkst. konsultacijų. Įdomu tai, kad net 39,15 proc. žinučių ir 39,87 proc. konsultacijų buvo suteikta ne darbo valandomis, taip užtikrinant paslaugų prieinamumą klientams jiems patogiu metu.
UT konsultantai telefonu taip pat teikia operatyvią informaciją, atsako į sudėtingesnius klausimus, teikia patarimus ir nukreipimus darbo arba darbuotojų ieškantiems asmenims. Ši paslauga yra labai populiari – pernai iš viso suteikta 154,4 tūkst. konsultacijų. Šiais metais tendencija išlieka – per pirmuosius tris mėnesius numeriu +370 5 250 0883 jau paskambino daugiau nei 38 tūkst. žmonių.
„Klientų aptarnavimas telefonu yra itin svarbi paslauga, reikalaujanti pagarbos, greitos reakcijos, korektiškumo, tikslumo ir teisės aktų išmanymo. Nepaisant didelio besikreipiančiųjų skaičiaus, mums pavyko padidinti atsakytų skambučių dalį – atsakėme į 98,5 proc. visų skambučių, o tik 1,5 proc. skambinančiųjų nesulaukė savo eilės“, – pasakoja UT Klientų aptarnavimo ir paslaugų valdymo skyriaus vedėja Vaida Urbanskienė.
Pastebima, kad ilgėja vidutinis konsultacijos laikas – pokalbiai dažnai trunka ilgiau nei dvi minutes. Gyventojai pageidauja išsamesnių paaiškinimų ir ilgesnių konsultacijų. Daugiausia skambina fiziniai asmenys, ieškantys informacijos apie darbo paiešką ir kitas paslaugas. Populiariausi klausimai susiję su registracija ir statuso suteikimu.
Šiais metais išlieka aktualūs registracijos ir statuso suteikimo klausimai. Paskelbus apie paramą darbo vietoms steigti, padaugėjo klausimų apie paramos gavimo galimybes. Vien sausį šia tema konsultuota beveik 1,4 tūkst. gyventojų.
Darbdaviams UT paslaugos taip pat svarbios – jiems suteikta 45,2 tūkst. konsultacijų. Dažniausiai domimasi remiamojo įdarbinimo tvarka, užsieniečių įdarbinimo galimybėmis ir pagalba ieškant darbuotojų. Pasikeitus įdarbinimo subsidijuojant priemonės reglamentuojantiems teisės aktams, išaugo klientų, besidominčių šios priemonės įgyvendinimo sąlygų pokyčiais, skaičius.
Nors sumažėjo paklausimų dėl užsieniečių įdarbinimo iš trečiųjų šalių, per metus ta tema sulaukta daugiau nei 8 tūkst. skambučių. Darbdaviai taip pat aktyviai naudojosi laisvų darbo vietų registravimo paslauga telefonu.
Pastebima, kad dvejus metus iš eilės auga konsultacijų užsienio kalbomis skaičius. Daugiausiai konsultacijų suteikta rusų kalba, įskaitant ir Ukrainos piliečius. Taip pat išaugo poreikis konsultacijoms anglų kalba.