Ministrai E. Sabutis ir D. Šakalienė lankėsi Palemone, kur stebėjo, kaip sąjungininkų pajėgos krauna karinę techniką į traukinį. Šis vizitas akcentavo nuolatinio karinės infrastruktūros stiprinimo ir Palemono krovos aikštelės pajėgumų didinimo būtinybę, siekiant atitikti NATO standartus ir užtikrinti efektyvų Lietuvos kariuomenės logistinį aprūpinimą.
„Džiaugiuosi, kad Lietuvos transporto sektoriaus įmonės prisideda prie šalies gynybos, užtikrindamos sąjungininkų pajėgų aprūpinimą. Sėkmingas Vokietijos karinio krovinio pakrovimas parodo, kad mūsų logistikos infrastruktūra gali efektyviai patenkinti tiek civilinius, tiek karinius krovos poreikius“, – teigė susisiekimo ministras E. Sabutis.
Vizito metu buvo pristatytas Palemono krovos aikštelės modernizavimo ir plėtros projektas. Ši aikštelė yra dvigubos paskirties ir patenka į du iš keturių Europos karinio mobilumo koridorių, dar vadinamą kariniu Šengenu, teigiama LTG grupės pranešime.
Įgyvendinus projektą, aikštelė galėtų aptarnauti didesnius civilinius ir karinius krovinius. Taip pat pabrėžtas reikalingas finansavimas tokios infrastruktūros plėtrai, kad projektas būtų įgyvendintas laiku ir be trukdžių.
„Palemono karinė ir civilinė krovos aikštelė bei nauja vėžė į Vokietijos brigadai skirtą Rūdininkų poligoną yra du svarbiausi geležinkelio objektai mūsų šalies kariniam mobilumui. Kartu su kolegomis iš Susisiekimo ministerijos ieškome būdų, kaip užtikrinti šių projektų finansavimą ir kuo greitesnį įgyvendinimą. Tinkamas ir laiku įgyvendintas infrastruktūros projektas yra labai svarbus šalies gynybai“, – sakė krašto apsaugos ministrė D. Šakalienė.
Pasak LTG grupės vadovo E. Lazausko, būtina didinti šalies karinį mobilumą, siekiant užtikrinti sklandų karinių krovinių judėjimą Lietuvoje ir tarptautiniu mastu.
„Investicijos į karinę infrastruktūrą, pavyzdžiui, Palemono krovos aikštelę, yra būtinos siekiant didinti jos pralaidumą, gerinti techninę būklę ir užtikrinti, kad mūsų sąjungininkai galėtų naudotis efektyvia logistikos sistema, pritaikyta jų poreikiams ir atitinkančia NATO standartus“, – teigė E. Lazauskas.
Geležinkelio infrastruktūros modernizavimas, siekiant didinti karinį mobilumą, yra vienas iš LTG grupės prioritetų. Suprasdama, kad efektyvus ir greitas kariuomenės bei sąjungininkų pajėgų judėjimas yra būtinas nacionaliniam ir regiono saugumui, LTG grupė ėmėsi iniciatyvų, tokių kaip karinių krovinių pervežimo didinimas, atsiskyrimas nuo Rusijos geležinkelių sistemos, pasirengimas mobilizacijai, bendradarbiavimas su kariuomene ir kitomis tarnybomis, bei vieningos karinio mobilumo sistemos kūrimas.