Kauno rajono savivaldybė dalijasi sėkminga patirtimi, kaip efektyviai spręsti pedagogų trūkumo problemą. Trečiadienį Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijoje įvyko susitikimas tarp Kauno rajono ir Radviliškio rajono savivaldybių atstovų. Pagrindinis vizito tikslas – susipažinti su Kauno rajono savivaldybės iniciatyva – Jaunojo pedagogo klubu – ir aptarti abiem pusėms aktualius pedagogų trūkumo iššūkius.
Radviliškio rajono savivaldybė susiduria su nuolat augančiu mokytojų trūkumu, kaip ir daugelis kitų šalies savivaldybių. Siekdami rasti ilgalaikius sprendimus, Radviliškio atstovai domėjosi, kaip Kauno rajonui pavyksta paskatinti jaunimą rinktis pedagogo profesiją dar mokykloje.
Kauno rajono švietimo centro darbuotojai pristatė svečiams jau trečius metus veikiantį Jaunojo pedagogo klubą, kurio tikslas – suteikti galimybę 9-12 klasių mokiniams iš arčiau susipažinti su mokytojo profesija. Ši iniciatyva buvo pradėta įgyvendinti 2021 m. kartu su Vytauto Didžiojo universitetu.
„Mokomės vieni iš kitų – tai ir universitetui didelė mokykla. Apsikeisdami informacija ir surasdami naujus būdus, galbūt pasieksime tikslą, kad Lietuva užsikrėstų tuo „pedagogo genu“, – teigė VDU rektorius prof. Juozas Augutis.
Kauno rajonas yra pirmasis Lietuvoje, įgyvendinęs tokį projektą, siekiant sistemingai spręsti pedagogų trūkumo klausimą investuojant į jaunų žmonių motyvaciją ir profesinį orientavimą dar mokykloje.
Šiai veiklai Kauno rajono savivaldybė kasmet skiria 10 000 eurų finansavimą. Klubas jau duoda pirmuosius rezultatus – 11 klubo abiturientų pasirinko pedagogikos studijas, o 3 iš jų planuoja grįžti dirbti į Kauno rajoną.
„Reikia suprasti, kad mūsų receptas nėra kaip placebas, veikiantis visiems. Bet tai yra vertas dėmesio receptas. Tai nėra vienas elementas, o daugybė kompleksinių sprendimų, kurie gali vesti pokyčio link“, – pažymėjo Kauno rajono savivaldybės vicemeras Lukas Alsys.
Vicemeras taip pat paminėjo, kad pagal pedagogų rengimo, perkvalifikavimo ir pritraukimo į Kauno rajoną programą, per 4 metus sudarytos sąlygos 76 asmenims įgyti rajonui reikiamo mokomojo dalyko kvalifikaciją. Daugiausia parengta ikimokyklinio ir pradinio ugdymo mokytojų.
Užsimezgęs dialogas tarp savivaldybių atveria galimybes dalytis patirtimi, ieškoti bendrų sprendimų ir telkti resursus tvariam švietimo sistemos stiprinimui.