Kauno rajono savivaldybė siekia paspartinti svarbius kelių infrastruktūros projektus. Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis susitiko su Kauno rajono meru Valerijumi Makūnu ir jo komanda, aptarti aktualius klausimus. Ministras pažadėjo mažinti biurokratinius barjerus ir dažniau lankytis, siekiant užtikrinti spartesnę pažangą.
Pasitarime taip pat dalyvavo viceministras Roderikas Žiobakas, „VIA Lietuva“ l. e. p. direktorius Martynas Gedaminskas, transporto ekspertai, Seimo nariai Šarūnas Šukevičius ir Orinta Leiputė, kurie išsakė savo ir gyventojų pastabas. Kauno rajono savivaldybės pranešime teigiama, kad rajono teritorija yra svarbi tranzito dalis. Savivaldybė prižiūri 1742 km vietinės reikšmės kelių, tačiau 563 km svarbių kelių priklauso Susisiekimo ministerijos jurisdikcijai, todėl savivaldybė negali jų tvarkyti. Meras V. Makūnas teigė, kad ši situacija kelia didelį susirūpinimą.
„Keičiasi vyriausybės, o problemos išlieka. Gyventojams negalime paaiškinti, kodėl stringame biurokratiniuose procesuose”, – kalbėjo meras, pabrėždamas savivaldybės pasiryžimą didinti investicijas į kelių priežiūrą. Šiais metais Kauno rajono biudžete kelių priežiūrai ir viešajam transportui skirta daugiau nei 14 mln. eurų, tai yra 5 proc. daugiau nei pernai. Planuojama įgyvendinti didelį projektą pagal viešojo ir privataus sektorių partnerystės modelį, kuris turėtų pagerinti kelių būklę.
Daugiausiai problemų yra didelėse seniūnijose, tokiose kaip Domeikava, Karmėlava ir Ringaudai. Ypač pavojinga situacija susidariusi magistraliniame kelyje A6 ties Narėpais. Ruože iki LEZ viaduko nėra šaligatvio, todėl pėstieji rizikuoja gyvybėmis, pereidami kelią per atitvarus. M. Gedaminskas informavo, kad atsižvelgiant į savivaldybės pranešimus, Transporto kompetencijų agentūra pradėjo poveikio kelių saugumui vertinimą. Gavus teigiamą išvadą, bus galima pasirašyti bendradarbiavimo sutartį ir pradėti projektuoti išmaniąją šviesoforu reguliuojamą pėsčiųjų perėją.
Vicemeras Antanas Nesteckis atkreipė dėmesį į kitą problemą Ramučiuose: baigiama įrengti žiedinė sankryža S. Žukausko ir Gamybos gatvėse, tačiau būtina papildoma atšaka į Davalgonių gatvę. Anot vicemero, dėl užsitęsusio derinimo su „Via Lietuva“ negalima pradėti antrojo etapo darbų. Savivaldybė yra pasirašiusi sutartį su „Via Lietuva“ dėl Raudondvario Atgimimo gatvės remonto, tačiau neturi leidimo pradėti projektavimo darbus. „Šioje gatvėje yra gimnazija ir stadionas, todėl žmonių saugumas kelia susirūpinimą“, – teigė V. Makūnas. Domeikavos Bažnyčios gatvėje, kur taip pat yra gimnazija ir pradinė mokykla, trūksta šaligatvių. Savivaldybė įsipareigojo parengti techninį projektą, o darbus atliks „Via Lietuva“. Tikimasi, kad gatvė bus rekonstruota iki 2026 metų.
Susitikime taip pat aptartos galimybės įrengti tunelį po automagistrale A1, kuris sujungtų Kauno rajone esantį „Urban HUB“ prekybos miestelį su Kaunu. Zapyškio Vytauto gatvės rekonstrukcija užsitęsė dėl projektuotojų klaidų. Netrukus bus baigti gatvės tvarkymo darbai ir išspręstos saugumo salelių problemos. Taip pat svarstoma galimybė įrengti naujus keleivių laukimo paviljonus Zapyškyje ir Kulautuvoje. „Via Baltica“ magistralėje ties Ringaudais gyventojai pageidauja garsą slopinančios sienelės, o Neveronyse – Keramikų gatvės remonto. „Via Lietuva“ ir ministerijos atstovai užfiksavo problemas ir pažadėjo ieškoti sprendimų. Susitikimo dalyviai sutarė, kad bendradarbiaujant galima pasiekti geresnių rezultatų, tačiau svarbu dažniau keistis informacija ir mažinti biurokratizmą.