Pavasaris žydi, o gatvėse – dviračių sezonas! Tačiau neskubėkite ištraukti savo dviratės transporto priemonės. Profesionalus dviratininkas Venantas Lašinis perspėja, kad prieš sėdant ant dviračio, būtina jį tinkamai paruošti naujam sezonui. Priešingu atveju, netvarkingas dviratis gali sukelti rimtų traumų ir pavojingų situacijų.
V. Lašinis teigia, kad kartais užtenka tik pripūsti padangas, nuvalyti dulkes ir sutepti grandinę. Taip pat būtina patikrinti stabdžius – juos paspaudus stovint vietoje. Draudimo bendrovės „Balcia Insurance SE“ atstovai pabrėžia, kad nepatikrinti stabdžiai ir pavaros gali sukelti pavojingas situacijas kelyje.
Profesionalas atkreipia dėmesį į dažnas klaidas: „Žmonės netinkamai pripučia padangas – per mažai arba per daug. Tai gali lemti padangos pradūrimą. Be to, norint ilgesnio tarnavimo, dviratį reikia reguliariai valyti, nes nešvarumai greitina dalių dėvėjimąsi ir didina remonto išlaidas.“
Ar galite patys pasiruošti dviratį sezonui? V. Lašinis sako, kad tai priklauso nuo patirties ir įrankių. „Prisipūsti padangas, nuplauti dviratį, sutepti grandinę, pakeisti kamerą ar pedalus – tai gali padaryti kiekvienas. Tačiau dažnai žmonės, pradėdami remonto darbus, neįvertina, kad gali padaryti dar blogiau. Jei po kelių „Youtube“ pamokų vis dar nesuprantate, kaip atlikti tam tikrą remontą, geriau kreiptis į profesionalus.“
Ekspertas paaiškina, kaip atpažinti susidėvėjusias detales: „Ant padangų matomi įpjovimai, suskeldėję šonai, sukietėjusi guma su įtrūkimais. Stabdžių kaladėles reikia keisti, kai stabdant girdisi metalo garsas. O grandinės išsitampymą be specialaus įrankio sunku nustatyti.“
V. Lašinis pataria įsigyti grandinės matuoklį: „Šis įrankis nėra brangus, bet labai naudingas. Laiku pakeitus susidėvėjusią grandinę, mažiau dėvisi kitos dalys, pavyzdžiui, žvaigždžių blokas. Išsitampiusi grandinė gali sukelti pavarų peršokimą, kojos nuslydimą nuo pedalo ir traumą. Pastebėjus keistus garsus, kreipkitės į profesionalus.“
Draudimo bendrovės „Balcia Insurance SE“ filialo Lietuvoje rizikos vertinimo ir produktų departamento vadovas Andrius Dambrauskas teigia, kad net profesionalūs dviratininkai nėra apsaugoti nuo nelaimių. Todėl, siekiant saugaus sezono, svarbu investuoti į savo ir kitų eismo dalyvių saugumą.
„Techniškai tvarkingas dviratis gali apsaugoti nuo nelaimingų atsitikimų. Tačiau net ir su saugumo priemonėmis avarijų rizika išlieka. Rinkoje yra daug draudimo produktų, todėl kiekvienas dviratininkas gali rasti sau tinkamiausią pasiūlymą“, – sako A. Dambrauskas.
Kaip tinkamai nustatyti sėdynę? V. Lašinis pataria: „Atsisėskite ant sėdynės ir bandykite kojų pirštų galiukais pasiekti žemę. Arba atsisėskite ant dviračio, padėkite kulnus ant pedalų ir sukite juos atgal. Stebėkite, ar klubų kaulai nejuda aukštyn žemyn. Jei nejuda, sėdynės aukštis optimalus. Taip pat patikrinkite, ar koja pilnai išsitiesia.“
V. Lašinis primena laikytis kelių eismo taisyklių: „Per perėjas geriau nevažiuoti, o vestis dviratį. Būtina dėvėti šalmą, net jei esate patyręs dviratininkas.“
Mirksiukai ir atšvaitai padeda vairuotojams pastebėti dviratininkus. Verta investuoti į kraunamus mirksiukus, nes jie tarnaus ilgiau. Taip pat verta pagalvoti apie aprangą, pavyzdžiui, dviratininko šortai pagerina mynimo komfortą ilgais atstumais.
„Mėgautis dviračiu gali kiekvienas. Šis sportas dažnai rekomenduojamas reabilitacijai. Specialaus fizinio pasiruošimo nereikia – tiesiog sėskite ir minėkite. Pradėkite ramiai, kad kūnas įšiltų. Venkite staigaus tempo ir įkalnių. Verčiau naudokite pavaras ir į kalnus užminkite ramiai. Taip po mynimo jausitės geriau“, – pataria V. Lašinis.