Intensyvūs darbai vyksta Krunos tilto rekonstrukcijos aikštelėje, kur AB „Via Lietuva“ įgyvendina vieną didžiausių šių metų kelių infrastruktūros projektų, kurio vertė siekia apie 24 mln. eurų. Šiuo metu vyksta pirmasis etapas – senojo tilto, vedusio Kauno link, demontavimas. Planuojama, kad naujo tilto statybos prasidės gegužės pabaigoje, iškart po griovimo darbų pabaigos.
Prasidėję ankstyvą pavasarį, Krunos tilto rekonstrukcijos darbai vyksta sparčiai. Tai tiltas, kuris buvo pripažintas blogiausiu Lietuvoje. „Via Lietuva“ pranešime teigiama, kad pastačius laikiną tiltą ir pakeitus eismo organizavimą, pradėtas griauti vienas iš esamų tiltų.
Daugelis vairuotojų Krunos tiltą matė kaip vieną vientisą statinį, tačiau iš tikrųjų tai buvo du atskiri tiltai, sujungti asfalto danga. Dėl šios priežasties demontavimo darbai prasidėjo nuo tiltų atskyrimo išilgai pjaunant asfaltą. Toliau demontuojant konstrukcijas, buvo sukarpyta tilto arka ir pradėta ardyti danga. Po šių darbų ir šoninių atramų pašalinimo, nedelsiant bus pradėtos naujo tilto statybos, kurias planuojama užbaigti iki 2027 metų pavasario.
„Krunos tilto rekonstrukcija yra unikalus projektas dėl savo apimties ir įgyvendinimo sudėtingumo. Džiugu, kad darbai vyksta pagal planą. Šis tiltas yra svarbioje šalies automagistralėje, todėl patogus ir saugus susisiekimas yra gyvybiškai svarbus tiek eismo dalyviams, tiek šalies ekonomikai ir kariniam mobilumui“, – teigė „Via Lietuva“ projektų vadovas Vaidrius Andrikonis.
Vykdant pirmąjį etapą, eismas Kauno kryptimi vyksta laikinuoju tiltu dviem juostomis, o eismas Vilniaus kryptimi – senuoju tiltu, taip pat dviem juostomis. Važiuojant tiltais, greitis apribotas iki 50 km/val.
UAB „Tilsta“ generalinis direktorius Eduardas Grinaveckas pabrėžia, kad „ši tilto rekonstrukcija yra reikšminga investicija į regiono infrastruktūrą, kuri pagerins susisiekimą ir užtikrins ilgalaikį statinio patvarumą.“
Užbaigus vieno naujo tilto statybą, eismo organizavimas vėl keisis – eismas Kauno link vyks naujai pastatytu tiltu ir vienu laikinu tiltu, o likęs senas tiltas bus nugriautas ir jo vietoje bus statomas naujas.
Krunos tilto rekonstrukcijos projektas apima tilto ir jo prieigų atnaujinimą, įrengiant naujas atramas, perdangas, pakloto elementus, vandens nuvedimo sistemą ir kitus elementus. Naujas nuolatinis tiltas bus pastatytas iš plieno ir gelžbetonio konstrukcijų, o jo perdangų ilgis sieks 125 metrus.
Visas projektas, įskaitant laikinojo tilto statybą ir esamo tilto rekonstrukciją, bus baigtas 2027 m. pabaigoje. Darbus vykdo UAB „Tilsta“. Sutarties vertė – šiek tiek daugiau nei 24 mln. Eur su PVM. Tilto per Krunos upę rekonstrukcijos darbai iš dalies finansuojami Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) lėšomis. „Via Lietuva“ ir Europos klimato, infrastruktūros ir aplinkos vykdomoji įstaiga (CINEA) pasirašė sutartį dėl papildomo, daugiau nei 9,4 mln. Eur vertės finansavimo Krunos tilto rekonstrukcijai.
„Via Lietuva“ skaičiuoja, kad norint sutvarkyti kritinės ir blogos būklės tiltus ir viadukus valstybinės reikšmės keliuose, reikia 470 mln. eurų. Tuo tarpu norint sutvarkyti visus šalies tiltus ir viadukus iki patenkinamos būklės, reikia apie 1 mlrd. eurų.