Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įspėjo keturis didžiausius šalies vaistinių tinklus – „Azeta“, „Gintarinę“, „Nemuno“ ir „Benu“ – dėl klaidinančios kosmetikos gaminių reklamos interneto svetainėse. Tyrimas atskleidė, kad vaistinės naudojo neteisingus, nepagrįstus arba klaidinančius teiginius apie beveik 200 skirtingų gaminių.
Tarp nustatytų pažeidimų – teiginiai, priskiriantys kosmetikai gydomąjį poveikį, pavyzdžiui, „gydo mikroįtrūkimus“ arba „mažina uždegimą“. Taip pat akcentuotos sudedamųjų dalių savybės, kurių galutinis produktas neturi. Be to, naudoti teiginiai „be parabenų“ ir „SLS FREE“, kurie sudaro klaidingą įspūdį apie produkto pranašumą. Kai kuriais atvejais gamintojai ar platintojai nepateikė įrodymų, pagrindžiančių teiginius apie kosmetikos poveikį, pavyzdžiui, „sumažina raukšles“ arba „reguliuoja odos imuninę sistemą“.
VVTAT primena, kad ES reglamentai draudžia klaidinančią kosmetikos gaminių reklamą, ypač gydomuosius teiginius. Kosmetika nėra vaistas, todėl jai negalima priskirti gydomųjų savybių. „Klaidinanti reklama pažeidžia vartotojų teisę į teisingą informaciją ir gali paveikti jų sveikatą bei pasitikėjimą vaistinėmis“, – teigia VVTAT direktorė Goda Aleksaitė.
Tarnybos teigimu, pažeidimai vaistinių tinkluose kelia didelį susirūpinimą, nes vartotojai jais labiau pasitiki. Skelbiant klaidingą informaciją, vaistinės gali sudaryti įspūdį, kad kosmetikos produktas turi gydomąjį poveikį, nors iš tiesų jis yra tik kosmetinis.
VVTAT pripažįsta, kad teisingumo kriterijaus neatitinkančių teiginių vertinimas yra sudėtingas dėl informacijos dalinimosi tarp bendrovių ir tiekėjų specifikos. Vis dėlto, įvertinusi, kad bendrovės ėmėsi veiksmų šalinti klaidinančią informaciją ir užtikrinti, kad tokie atvejai nesikartotų, VVTAT skyrė įspėjimus vaistinėms už Reklamos įstatymo pažeidimus.
Vaistinės per 30 dienų gali apskųsti VVTAT nutarimą teismui.