Artėjant šventėms, vis daugiau pirkėjų pasitelkia dirbtinį intelektą (DI), siekdami palengvinti dovanų paieškos procesą. Nors prognozuojama, kad šį šventinį sezoną vartotojų išlaidos išaugs 4%, daugelis jaučiasi priblokšti didelės pasiūlos ir laiko reikalaujančių paieškų.
Remiantis „Accenture“ atliktu 18-uoju kasmetiniu pasauliniu šventinių pirkinių tyrimu „Holiday Shopping 2024“, beveik trys ketvirtadaliai pirkėjų ieško įkvėpimo dovanoms, tačiau tuo pačiu nori būti tikri, kad ras geriausius pasiūlymus.
„Šiuo metu matome, kaip prekybininkai aktyviai diegia naujausias technologijas, kad palengvintų apsipirkimą savo klientams. Generatyvinis DI yra vienas iš sprendimų, leidžiantis personalizuoti dovanų rekomendacijas ir teikti patarimus. Pavyzdžiui, DI pokalbių robotai, įdiegti parduotuvėse, gali veikti kaip virtualūs asistentai, padedantys pirkėjams rasti tinkamas dovanas ir suteikiantys greitus atsakymus“, – teigia Andrejus Ivanovas, „Accenture“ produktų projektų portfelio vadovas Baltijos šalyse.
Tyrimas atskleidė, kad net 93% vartotojų mano, jog DI technologijos padeda atrasti geresnes dovanas, o 88% pasitiki DI teikiamomis rekomendacijomis. Duomenų analizė suteikia prekybininkams galimybę optimizuoti akcijas ir pasiūlymus, išlaikant pelno maržas. Be to, duomenys naudojami kuriant individualizuotus pasiūlymus, kurie labiau patraukia vartotojus ir padeda jiems jaustis užtikrintai dėl savo pasirinkimo.
A. Ivanovas pažymi, kad populiarėja personalizuoti el. laiškai, kuriuose DI padeda kreiptis į klientus, naudojant prieinamus duomenis ir skirtingų kartų žargoną. Ši strategija leidžia įmonėms ne tik atkreipti dėmesį, bet ir užmegzti tvirtesnį ryšį su klientais.
Pagrindinis apsipirkimą skatinantis veiksnys – patrauklūs pasiūlymai ir nuolaidos, dėl kurių daugelis pirkėjų šventiniu laikotarpiu tampa „pasiūlymų medžiotojais“. Net 40% vartotojų pradeda ieškoti geriausių kainų dar prieš „Juodąjį penktadienį“.
Trečdalis (33%) pirkėjų renkasi internetines prekybos platformas, nes jose lengva palyginti kainas ir rasti palankiausius pasiūlymus. 38% apklaustųjų yra pasirengę skirti laiko kruopščiam pasiūlymų nagrinėjimui, kad pasirinktų prekes, atitinkančias jų biudžetą ir poreikius.
Šventiniu laikotarpiu pirkėjai dažnai susiduria su „neapsisprendimo barjeru“, kai tobulos dovanos paieškos sukelia sumaištį dėl didelės pasiūlos ir sprendimų priėmimo proceso, reikalaujančio daug laiko bei pastangų.
Apie 72% vartotojų teigia, kad renkantis pirkinius jiems trūksta pasitikėjimo, todėl teisingo pirkinio pasirinkimas kelia stresą. Siekdami padėti vartotojams, prekybininkai naudoja DI sprendimus, kurie suteikia asmeniniams poreikiams pritaikytą ir įkvepiančią patirtį. Pavyzdžiui, „Etsy Gift Mode™“ sujungia mašininį mokymąsi ir žmogaus darbą, siekiant padėti vartotojams rasti unikalias dovanų idėjas, tinkančias daugiau nei 200 skirtingų asmenybių tipų.
Dovanų kortelės tampa vis populiaresniu sprendimu, padedančiu išvengti sumaišties renkantis dovaną. Šiais metais jas planuoja įsigyti 4 iš 10 pirkėjų. Dovanų kortelės leidžia gavėjui pačiam priimti galutinį sprendimą, taupo laiką ir yra lengvai pritaikomos įvairiems poreikiams.
Vis dėlto, dovanų kortelės turi ir trūkumų – pusė gavėjų neišnaudoja visos jų sumos, o dalis jas laiko per mažai asmeniškomis. Prekybininkai gali padaryti dovanų korteles patrauklesnes, siūlydami personalizavimo galimybes ir supaprastindami jų naudojimo procesą.
Skaitmeninės ekosistemos, tokios kaip „Starbucks eGift” kortelė, leidžia vartotojams personalizuoti korteles, naudojant skirtingus paveikslėlius ar žinutes, taip pat suteikia galimybę lengvai patikrinti kortelės likutį ir panaudoti jį tiek fizinėse parduotuvėse, tiek internetu.
Nepaisant internetinių parduotuvių populiarumo, fizinės parduotuvės išlieka svarbios šventiniu laikotarpiu. Daugelis vartotojų nori gyvai apžiūrėti ir paliesti prekes. Trečdaliui apklaustųjų svarbi šventinę nuotaiką kurianti parduotuvės atmosfera ir galimybė iškart įsigyti norimas prekes.
Fizinėse parduotuvėse vis dažniau pasitelkiamas generatyvinis DI, kuris padeda pirkėjams greitai rasti tinkamas dovanas ir siūlo interaktyvius bei personalizuotus sprendimus. Šie sprendimai ne tik palengvina apsipirkimą, bet ir skatina vartotojų lojalumą.
Prekybininkai, kurie derina naujausias technologijas su apgalvotu klientų patirties kūrimu, gali išsiskirti ir pasiekti sėkmę tiek šventiniu laikotarpiu, tiek ilgalaikėje perspektyvoje.