„TechCrunch“ tik sužinojo, kad elektromobilių įkrovimo stotelių startuolis „Kazam“ planuoja plėstis už Indijos, kur jau užima didelę rinkos dalį, ir į Pietryčių Aziją, kad įgytų pranašumą iš anksto.
Startuolis, kurio būstinė yra Bengalūru, turi biurus Delyje ir Punoje bei miestų vadovus 4 000 pašto kodų visoje Indijoje, debiutuos Malaizijoje, Tailande ir Indonezijoje.
Plėtra yra dalis „Kazam“ plano, kurį ji nustatė po to, kai užbaigė naują 8 mln. Startuolis taip pat planuoja gilintis į Pietų Azijos šalį, įsitvirtindamas naujuose miestuose ir kurdamas greituosius įkroviklius, skirtus specialiai elektriniams dviračiams ir triračiams automobiliams – segmentui, kuris šiuo metu dominuoja visoje šalies elektromobilių rinkoje, „Kazam“ įkūrėjas ir Generalinis direktorius Akshay Shekhar sakė interviu.
Iš pradžių „Kazam“ planuoja patekti į Pietryčių Azijos rinkas per esamus klientus. Startuolis jau dirba su Petroliam Nasional Berhad (paprastai vadinamas Petronas) Indijoje. Malaizijos vyriausybei priklausanti energetikos grupė padės „Kazam“ patekti į savo šalį. Panašiai startuolis diskutuoja su transporto priemonių gamintojais, kad laikui bėgant įsiveržtų į Šri Lanką, Nepalą, Indoneziją ir net Afrikos rinkas, įskaitant Keniją ir Ugandą, „TechCrunch“ sakė vienas įkūrėjų.
Viso kapitalo ture taip pat dalyvavo esami Kazam investuotojai Avaana Capital ir Alteria Capital. Startuolis iki šiol surinko 13 mln.
Startuolis, kuriame dirba apie 160 žmonių, planuoja pasamdyti produktų ir plėtros ekspertus, kad sustiprintų greitųjų įkroviklių kūrimą ir padidintų sąveiką rinkoje. Šiuo metu ji atlieka savo sprendimų mokslinius tyrimus ir plėtrą savo viduje ir savo įkrovikliams kuria PCB. Tačiau startuolis perduoda aparatūros gamybą iš išorės, kad apribotų savo investicijas.
Kazamo istorija
2020 m. COVID užblokavimo metu Shekharas ir jo įkūrėjas Vaibhavas Tyagi (CTO) suprato, kad Indijoje trūksta vietinės įkrovimo infrastruktūros. Duetas, kuris taip pat turėjo sėkmingą „YouTube“ kanalą, kuriame apžvelgiami elektromobiliai, iš pradžių daugiausia dėmesio skyrė dviračiams ir triračiams motociklams. Pradėjęs savo veiklą 2021 m. balandžio mėn., startuolis įtraukė į savo transporto priemonių įkrovimo aparatinę ir programinę įrangą įtrauktas bendroves.
„Didžiausia automobilių parko operatorių problema buvo užtikrinti, kad visos jų transporto priemonės būtų įkrautos kitą rytą. Netikėti elektros energijos tiekimo nutraukimai, vairuotojai, negalintys tinkamai naudoti įkroviklių, ir susirūpinimas dėl vairuotojų bei jų transporto priemonių autentiškumo jiems buvo pagrindiniai iššūkiai“, – „TechCrunch“ pasakojo Shekharas. „Taigi, mes visa tai išsprendėme, ir Kazam greitai pasisekė.
Netrukus po sėkmės su automobilių parkų operatoriais „Kazam“ pritraukė logistikos įmones, elektroninės prekybos žaidėjus ir automobilių gamintojus dėl savo elektros įkrovimo sprendimų. Startuolis sukūrė EV įkroviklius įvairioms transporto priemonėms ir programinei įrangai, kad pateiktų telemetriką ir įžvalgas apie galimus įkrovimo taškus ir ryšį per prietaisų skydelį bei mokėjimų palaikymą.
„Kazam“ techninės ir programinės įrangos sprendimus naudoja septyni–aštuoni didžiausi Indijos transporto priemonių gamintojai, dvi didžiausios naftos ir dujų bendrovės ir maždaug 30 automobilių parko bendrovių. Startuolis turi daugiau nei 25 000 įkrovimo taškų, kurie nuvažiuoja 15 milijonų kilometrų per mėnesį ir 2,5 milijono įkrovimo sesijų kasmet.

Startuolis, kurį įkvėpė JAV elektromobilių įkrovimo tinklo teikėjas „ChargePoint“, apima dideles įmones, įskaitant elektroninės prekybos platformas, tokias kaip „BigBasket“ ir „Flipkart“, transporto priemonių gamintojus, tokius kaip „Ather Energy“, „Bajaj“, „Hero MotoCorp“ ir TVS, bei logistikos tiekėjus „Lets Transport“ ir „Mahindra Logistics“. , be kita ko.
Nors kai kurios iš šių įmonių specialiai naudoja „Kazam“ įkrovimo valdymo programinę įrangą, kelios iš jų naudoja jos įkrovimo stotis. Startuolis taip pat baltai pažymi savo techninę įrangą, kad kai kurie gamintojai galėtų ją parduoti naudodami savo prekės ženklą. „Kazam“ teigia, kad ji turi 75–80% visos Indijos triračių elektromobilių įkrovimo rinkos ir 40% elektrinių dviračių įkrovimo vietų, naudodama tiek savo prekės ženklu pažymėtus, tiek baltai pažymėtus įkroviklius.
„Kazam“ glaudžiai bendradarbiavo su Indijos vyriausybe, kad IS17017 būtų pradėtas naudoti kaip šalies lengvųjų elektrinių transporto priemonių įkrovimo standartą. Be to, ji bendradarbiauja su kai kuriomis automobilių kompanijomis, siekdama sukurti sąveikią greito įkrovimo technologiją, kuri įkrautų transporto priemones per 15–20 minučių.
„Norime pradėti skaitmeninimą tiesiai nuo tinklo. Ir todėl, kad jau dirbome su transporto priemonių originalios įrangos gamintojais [original equipment manufacturers]tą dalį mums tapo labai lengva integruoti į platformą“, – sakė Shekharas.
Praėjusį mėnesį „Google“ įvardijo „Kazam“ tarp Indijos elektromobilių įkrovimo tinklo tiekėjų, kad per „Google“ žemėlapius parodytų dviračių transporto priemonių įkrovimo taškus šalyje. Tai yra daugiau nei prieš penkerius metus JAV pristatytos funkcijos išplėtimas, nors Indijos versija yra pirmoji, kuri siūlo EV įkrovimo stotis dviračiams automobiliams. Be to, startuolis balandį kartu su 19 kitų įmonių prisijungė prie atviro energijos tinklo „Unified Energy Interface“, kad pasiūlytų sąveikų EV įkrovimą.
Liepą Kazam užfiksavo 3,2 mln. USD metines pasikartojančias pajamas (ARR), o iki metų pabaigos planuoja pasiekti 4,5–5 mln. USD ARR. Ji taip pat siekia, kad EBITDA greitai taptų teigiama, sakė Shekharas.