Išmaniųjų telefonų paradoksas: Kauniečiai susiduria su kliūtimis naudojantis paslaugomis

Kauniečiai susidūrė su realybe: ne visi išmanieji telefonai pakankamai „išmanūs“ užtikrinti sklandų paslaugų veikimą. Skaitmenizacija žengia sparčiais žingsniais, tačiau ne visi vartotojai spėja koja kojon. Net ir turint „Android“ operacinę sistemą naudojančius išmaniuosius telefonus, kartais paslaugos lieka nepasiekiamos, nors tuo pačiu įrenginiu jas užsisakyti pavyko be problemų.

Kaip pranešė „Kas vyksta Kaune“ redakcija, senesni telefonų modeliai negali parsisiųsti sporto klubų tinklo „Lemon Gym“ programėlės. Ši programėlė yra skirta tiek „Android“, tiek iOS (Apple) operacinėms sistemoms.

„Google Play“ duomenimis, „Android“ versiją jau atsisiuntė daugiau nei 10 tūkst. vartotojų, o iOS versija užima septintą vietą populiariausių sporto programėlių sąraše Lietuvoje.

Vienas kaunietis pranešė, kad jam nepavyko atsisiųsti programėlės naudojant senesnį „Android“ telefoną. Ši problema iškilo sugedus pagrindiniam telefonui ir laikinai naudojantis senu įrenginiu.

Tai sukelia nepatogumų, nes „Lemon Gym“ svetainėje nurodoma, kad programėlė yra vienintelis būdas patekti į sporto klubą.

„Kas vyksta Kaune“ patikrino skaitytojo informaciją su 2018 m. „Huawei Y6 2018“ telefonu, kuriame veikia „Android 8“ operacinė sistema. Iš tiesų, programėlės atsisiųsti nepavyko. „Google Play“ nurodė, kad programėlė su šiuo telefonu nesuderinama.

Įdomu, kad kitos programėlės, tokios kaip „Facebook“, „Spotify“ ir net bankų programėlės, veikė be problemų. Teoriškai, šiuo telefonu galima sumokėti už paslaugas, bet vėliau gali būti sunku jomis pasinaudoti.

„Lemon Gym“ atstovai paaiškino, kad nors interneto svetainėje nurodomas tik vienas patekimo būdas – per programėlę, klientams su senesniais telefonais gali būti išduodama kortelė.

„Mūsų klubų praėjimo sistema yra automatizuota, o patekimas vyksta per „Lemon Gym“ programėlės generuojamus QR kodus. Programėlė nuolat atnaujinama, todėl retai, bet pasitaiko, kad senesni įrenginiai nepalaiko naujausios versijos.

Tokiais atvejais klientai kviečiami kreiptis į klientų pagalbos centrą telefonu 19193 arba el. paštu [email protected] dėl fizinės praėjimo kortelės išdavimo laikinam naudojimui“, – teigė „Lemon Gym“ marketingo projektų vadovė Augustina Ramonienė.

Kitas „Kas vyksta Kaune“ skaitytojas pasidalijo patirtimi, kad turėjo keisti telefoną, nes negalėjo naudotis reikalinga programėle.

Sergantiems cukriniu diabetu kompensuojami specialūs davikliai, kurie jungiami per išmanųjį telefoną su iOS arba „Android“ operacine sistema. Skaitytojo turimo „Huawei P20“ telefono „Android“ versija buvo per sena programėlei „Dexcom“, reikalingai prisijungti prie daviklio.

Prie daviklio galima prisijungti ir imtuvu, tačiau jį reikia įsigyti atskirai, o tai nėra patogu. Galiausiai skaitytojas įsigijo naujesnį telefoną, nes ligonių kasos kompensuoja tik patį diabeto aparatą.

Dėl „Lemon Gym“ situacijos „Kas vyksta Kaune“ kreipėsi į Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą. Tarnybos nuomone, diskriminacijos požymių nėra.

„Telefono modelis ir jo techninės galimybės nepatenka į Lygių galimybių įstatyme įtvirtintus pagrindus, tokius kaip lytis, negalia, amžius ir kiti, todėl šiuo atveju negalime teigti, kad situacijoje įžvelgtina diskriminacija“, – atsakė Diskriminacijos prevencijos ir komunikacijos grupės vyresnioji patarėja Miglė Kolinytė.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) atkreipė dėmesį, kad verslininkai turėtų iš anksto informuoti, jog paslauga veikia tik su tam tikro modelio įranga.

„Verslininko pareiga – suteikti vartotojui aiškią ir išsamią informaciją apie teikiamas paslaugas. Jei pateikimui į sporto klubą naudojama aplikacija gali būti palaikoma tik tam tikruose mobilaus ryšio įrenginiuose, apie tai vartotojas turi būti informuotas dar prieš sudarydamas sutartį. Verslininkas taip pat privalo informuoti apie alternatyvas, jei tokios yra, patekti į sporto klubą nesinaudojant aplikacija.

Jei vartotojas mano, kad jo teisės buvo pažeistos, ypač jei atitinkama informacija nebuvo suteikta, ir kilusios problemos nepavyksta išspręsti su sporto klubo administracija, jis turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka“, – komentavo D. Malinauskienė.

VVTAT atstovė taip pat paminėjo birželį įsigaliojantį gaminių ir paslaugų prieinamumo reikalavimų įstatymą, įgyvendinantį ES direktyvą (ES) 2019/882. Tačiau ar ši direktyva padės išspręsti skaitytojų minimas konkrečias problemas, kol kas sunku atsakyti.

„Įstatymas nereglamentuoja įrenginių tarpusavio suderinamumo. Tačiau, jei vertintume įstatyme išvardintus atskirus gaminius, galime šiuo atveju išskirti grupę, kuriai taikomi įstatymu nustatyti reikalavimai: elektroninių ryšių paslaugoms teikti naudojami vartotojų galiniai įrenginiai su interaktyviaisiais kompiuteriniais pajėgumais“, – paaiškino VVTAT atstovė.

„Taigi, mobilieji telefonai ar panašaus pobūdžio ekranai (kaip pvz. naudojami „Lemon Gym“) galimai turės atitikti prieinamumo įstatymo reikalavimus, tačiau tarpusavyje sąveikauti jie neprivalės“, – pridūrė D. Malinauskienė.

Draugai: - Marketingo agentūra - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Miesto naujienos - Šeimos gydytojai - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai - Teniso treniruotės - Pranešimai spaudai -