Jonah Peretti karjera iki šiol buvo apibrėžta nuolatiniu išradimu. Kaip „BuzzFeed“ įkūrėjas ir generalinis direktorius, „Peretti“ beveik du dešimtmečius buvo skaitmeninės žiniasklaidos priešakyje, naršydamas pokyčius, kai kadaise maža startuolis vienu metu pavertė daugialypės terpės jėgaine.
Tačiau kai įmonė pasenusi, vienas klausimas slenka: ar „Peretti“ negailestingas inovacijų siekis pavertė jį per daug verslumu, kad galėtų sukelti „BuzzFeed“ ilgalaikį stabilumą?
„Gražus dalykas šioje srityje“, – šypteli Peretti, – ar jūs visą laiką darote ką nors (kitaip). Tai nebuvo 20 metų vienu darbu. Tai buvo 20 metų paleidimo valdymas, tada valdyti hipersą, tada išsiaiškinti, kaip įmonė viešai.
„Peretti“ sugebėjimas prisitaikyti ir likti prieš kreivę buvo „Buzzfeed“ sėkmės požymis. Prieš daugelį metų „BuzzFeed“ mėgavosi beveik išskirtine sėkme dėl savo nemandagaus sugebėjimo sukurti dalijamąją žiniasklaidą. (Vienas vaizdo įrašų segmentas, kurio metu „Disney Princes“ per daugelį metų surinko 77 milijonus peržiūrų.)
Šiandien „BuzzFeed“ daugiausia dėmesio skiriama AI, įskaitant AI viktorinas ir kitą AI sukurtą turinį. Tai taip pat išleidžia kai kuriuos savo išteklius į plėtros produktą, vadinamą BF sala – socialiniu tinklu, kurio tikslas – sujungti AI su turinio kūrimu, kad „skleistų džiaugsmą ir įgalintų žaismingą kūrybinę išraišką“. Taigi praėjusį mėnesį jis papasakojo „Axios“.
„Peretti“ reguliariai aptaria artėjančias bendrovės įmones su žiniasklaida, net kai jie vis dar yra pradinėje stadijoje. Paklaustas, kodėl, jis pasakoja „TechCrunch“: „Idėja kalbėti apie dalykus, kuriuos dirbate, yra tai, kad jūs padarote produktą geresnį … kai jūs kalbate apie juos, tai ne tik su jūsų komanda, bet ir su išorės žmonėmis, kurie galbūt norės bendradarbiauti. Kai yra nauja skaičiavimo platforma, tai yra kūrybiškumo sprogimas. Tai yra akimirkos, kai galite sukurti ką nors naujo.“
Šis verslumo diskas paskatino didžiąją dalį ikoniškiausių „Buzzfeed“ projektų. Kompanija pradėjo virusines viktorinas ir sąrašus, po to ėmėsi rimtesnės žurnalistikos su „BuzzFeed News“. Tačiau ne visos šios pamainos atsipirko. Pažymėtina, kad nepaisant ankstyvos sėkmės, „BuzzFeed News“ buvo uždarytos 2023 m., Palikdama klausimus, ar įmonė turėjo prilipti prie vienos aiškios vizijos, o ne šokinėti tarp jų.
„Buzzfeed“ akcininkai gali apmąstyti tą patį po važiavimo kalneliais, kuriuose jie važiavo. 2021 m. „Buzzfeed“ viešai paskelbė specialios paskirties transporto priemonę, o kaip sandorio dalis ji įsigijo žiniasklaidos bendrovę „Complex Networks“ už 300 mln. USD grynųjų pinigų ir akcijų. Šiandien „BuzzFeed“ vis dar prekiauja viešai, tačiau tam nėra šio verslo; Praėjusiais metais ji pardavė už maždaug 108 milijonus dolerių. Visai neseniai „BuzzFeed“ pardavė dar vieną turtą iš to sudėtingų tinklų susitarimo-pirmiausia mes šventėje-pagal atskirą 82,5 mln. USD visų grynųjų pinigų sandorį. (Abiejų pardavimų „Peretti“ paaiškina: „Jie nėra tiek daug technologijų verslas. Jie yra didesni gamybos ir talentingiems asmenims.“)
„BuzzFeed“ akcijų, kurių kaina iš pradžių yra 10 USD, dabar prekiauja 2,20 USD už akciją.
Čia slypi įtampa. „Peretti“ nuolat renkastis yra stulbinantis, tačiau tai taip pat reiškia, kad bendrovės strategija dažnai jautėsi kaip eksperimentų serija, o ne darnus ilgalaikis planas. Eksperimentai taip pat kainuoja. Peretti sako, kad „BF Island“ šiuo metu yra 10 milijonų dolerių lošimas, kuris, tikimasi, šiais metais gaus jokių pajamų. Jis priduria, kad „Buzzfeed“ pagrindinis verslas yra pelningas.
Tai teisingas klausimas, ar „BuzzFeed“ geriau pasitarnaus išskirtinė, nuosekli ateities vizija – kaip „The New York Times“ sugebėjo pasiekti – užuot lažybų dėl vienos naujos idėjos po kitos.
Deja, sunku žinoti atsakymą. Žiniasklaidos pramonė ilgą laiką palaikė stabilumą, tačiau „Peretti“ neklydo manydamas, kad dabartinė generatyvinės AI banga revoliucionuoja, kaip žmonės kuria ir dalijasi turiniu. Be to, kaip jaudinasi, kaip jis skamba apie galimybes, Peretti skamba aiškiai, kad apie riziką.
„Didžiausias dalykas yra tai, kad„ BuzzFeed “suteikė mums daug patirties su naujais formatais“, – sako jis. „Mes gavome daug atvykstančių žmonių iš žmonių, kurie turi idėjų ir nori bendradarbiauti su mumis“.
Be to, prideda Peretti, kuris iki šiol yra įpratęs subalansuoti augimą su finansiniu spaudimu: „Manau, kad gilesnis kito lygio supratimas yra tas, kad dar kartą ir vėl darantis tą patį dalyką ir bandymas jį susmulkinti yra rizikingesnė strategija, nei naujovės, eksperimentuojant, bandant naujus dalykus, atvirą protą ir naujus požiūrius ar naujus būdus laimėti iš tikrųjų griežtoje rinkoje.“.
Iš mūsų interviu su Peretti galite išgirsti daug daugiau artėjančiame „StrictLyLVC Download“ epizode; Nauji epizodai krito kiekvieną antradienį.