Magistralėje A1 prie Kauno – nauja eismo tvarka dėl tilto rekonstrukcijos
AB „Via Lietuva“ informuoja, kad Kauno ir Kaišiadorių rajonuose įsibėgėja Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Dėl šios priežasties, nuo artėjančio šeštadienio automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda bus keičiama eismo organizavimo tvarka. Planuojama, kad eismo pakeitimo darbai bus atlikti šeštadienį nuo ryto iki 16 valandos.
Eismo dalyviai įspėjami, kad jau nuo trečiadienio iki penktadienio, nuo 7 iki 15 valandos, vyks paruošiamieji darbai, dėl kurių gali susidaryti spūstys. Šiomis dienomis, dienos metu, laikinai bus uždaroma antroji eismo juosta Kauno kryptimi.
Nuo šeštadienio ryto eismas Kauno kryptimi bus nukreiptas dviem juostomis per laikiną tiltą, o Vilniaus kryptimi eismas vyks viena puse esamu tiltu. „Via Lietuva“ teigia, kad galimybė naudoti laikiną tiltą leis išvengti didelių laiko ir finansinių nuostolių, nes vairuotojams nereikės važiuoti dideliais apylankomis ar gaišti laiką spūstyse.
Planuojama, kad tokia eismo tvarka galios iki kitų metų pavasario, kol bus pradėti antrojo nuolatinio tilto įrengimo darbai.
128 metrų ilgio modulinis tiltas yra ilgiausias laikinasis tiltas, kada nors pastatytas Lietuvoje. Ši amerikiečių gamintojo surenkama konstrukcija specialiai šiam projektui buvo atgabenta iš Lenkijos. Pasibaigus Krunos tilto rekonstrukcijai, laikinasis tiltas bus išmontuotas.
Pirmadienį prasidės pirmojo nuolatinio tilto įrengimo darbai: bus diegiamos eismo organizavimo priemonės (laikini atitvarai), frezuojama asfalto danga, iškeliami komunikacijų tinklai bei įrengiamos laikinos spraustasienės. Tuo pat metu, kol eismas vyks laikinuoju tiltu, dideliame aukštyje bus vykdomi senojo tilto griovimo ir naujo statybos darbai.
Naujasis tiltas bus statomas iš plieno ir gelžbetonio konstrukcijų, jo perdangos ilgis sieks 125 metrus.
Siekiant užtikrinti eismo dalyvių ir darbuotojų saugumą, šiame ruože jau nuo praėjusių metų rudens įvesti eismo ribojimai. Transporto priemonių greitis apribotas iki 50 km/val., o važiuojamosios dalies juostos susiaurintos. Tiltas per Krunos upę yra vienoje intensyviausių magistralės vietų – čia kasdien pravažiuoja apie 34 tūkst. transporto priemonių.
„Via Lietuva“ pabrėžia, kad Krunos tiltas, esantis intensyviausioje šalies automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda, yra vienas blogiausios būklės tiltų Lietuvoje, todėl rekonstrukcijos darbus pradėti ir įgyvendinti kuo greičiau buvo būtina. Didžioji dalis Lietuvos tiltų buvo pastatyta daugiau nei prieš 50 metų, todėl jų būklė nuolat blogėja.
Planuojama, kad Krunos tilto rekonstrukcija bus baigta iki 2027 metų pabaigos. Darbus atliks UAB „Tilsta“, laimėjusi „Via Lietuva“ skelbtą viešąjį konkursą. Sutarties vertė – daugiau nei 24 mln. eurų su PVM.
Projektui skirta daugiau kaip 9,4 mln. eurų Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) lėšų, kurios bus investuotos į magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda plėtrą, pritaikant šį kelią dvejopam naudojimui. Likusi projekto suma finansuojama iš valstybės biudžeto ir bankų solidarumo įnašo lėšų.
Valstybinės reikšmės keliuose yra daugiau nei 100 blogos būklės tiltų, ir net 90 proc. jų trūksta finansavimo. Norint sutvarkyti kritinės ir blogos būklės tiltus ir viadukus, reikia 470 mln. eurų. Tuo metu visų šalies tiltų ir viadukų sutvarkymui iki patenkinamos būklės reikėtų apie 1 mlrd. eurų. Norint suvaldyti tiltų degradacijos problemą, reikalingas tvarus ir ilgalaikis kelių infrastruktūros finansavimo sprendimas.