„LTG Infra“ plečia geležinkelio pervažų stebėjimo sistemą, įdiegdama papildomas vaizdo kameras. Iki šiol veikiančias beveik 200 kamerų papildys dar 60, kurios bus įrengtos intensyvaus eismo pervažose. Ši priemonė skirta eismo saugumui užtikrinti.
Pasak „LTG Infra“ generalinio direktoriaus Vyčio Žalimo, vaizdo kameros fiksuos Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus, o informacija bus operatyviai perduodama policijai. Šiuo metu kasdien užfiksuojami vidutiniškai trys pažeidimai, už kuriuos numatytos baudos nuo 360 iki 560 eurų bei teisės vairuoti atėmimas nuo 2 iki 6 mėnesių.
„Lietuvoje turime daugiau nei 500 geležinkelio pervažų, kurios nuolat prižiūrimos, remontuojamos ir modernizuojamos. Šiuo metu 46 pervažose, kuriose eismas intensyviausias, jau įrengtos vaizdo kameros“, – teigia V. Žalimas.
Šių metų birželį pradėjo veikti pažangus pervažų stebėjimo centras, kuriame centralizuotai stebima eismo padėtis 11-oje pervažų. Ateityje planuojama stebėti apie 90 pervažų.
Nuo stebėjimo centro veiklos pradžios užfiksuota jau 350 pažeidimų, kurie perduoti policijai. Iš kitų stebimų pervažų per tris mėnesius užfiksuota beveik 200 KET pažeidimų, o vaizdo įrašai taip pat perduoti policijai.
Stebėjimo centre įdiegta 260 tūkst. eurų vertės intelektuali vaizdo stebėjimo ir analitikos sistema, kuri atpažįsta judančius objektus ir fiksuoja didesnius nei metro pločio ir aukščio objektus, kurie pervažos pavojingoje zonoje sustoja ilgiau nei 10 sekundžių. Tokiais atvejais sistema siunčia operatoriui įspėjimą su vaizdu.
Operatoriai taip pat turi prieigą prie eismo valdymo ir ryšių sistemų, kad galėtų įvertinti situaciją pervažose ir komunikuoti su traukinių mašinistais bei eismą valdančiais darbuotojais.
Europos Sąjungos geležinkelių agentūros duomenimis, avarijos geležinkelio pervažose sudaro daugiau nei ketvirtadalį visų didelių avarijų ES šalių geležinkeliuose. Dažniausiai eismo įvykiai ir žūtys geležinkelio pervažose įvyksta dėl kelių transporto vairuotojų ar pėsčiųjų neatsargumo.
Agentūros duomenimis, žūtys dėl avarijų geležinkelio pervažose sudaro apie 31 proc. visų žuvusiųjų geležinkeliuose, o žūtys dėl traukinių susidūrimo ir nuriedėjimo nuo bėgių – 1,7 proc.
Pagal eismo įvykių pervažose skaičių Lietuva užima 9 vietą ES ir patenka tarp valstybių, kuriose situacija vertinama kaip saugiausia. Prasčiausia situacija yra Estijoje, Graikijoje ir Kroatijoje.