Pastaruoju metu Lietuvos oro uostuose padažnėjo atvejų, kai lėktuvai susiduria su GPS signalo trikdžiais ir negali sėkmingai nusileisti. Nepaisant to, „Oro navigacijos“ vadovas Saulius Batavičius patikina, kad skrydžių saugumas išlieka prioritetu. Anot jo, antžeminės navigacijos sistemos signalai yra gerokai stipresni ir atsparūs išoriniam poveikiui, taip užtikrinant saugią orlaivių navigaciją.
S. Batavičius LRT radijui teigė, kad palydovinis GPS signalas yra silpnas, todėl naudojamos antžeminės sistemos, kurių signalas yra daug galingesnis ir patikimesnis. Jis pripažino, kad pasitaikė keletas atvejų, kai lėktuvai buvo nukreipti arba nepasiekė Vilniaus, tačiau pabrėžė, kad tai tik nedidelė dalis visų skrydžių. Skrydžių vadovai yra apmokyti, kaip elgtis esant GPS trikdžiams, ir teikia papildomą pagalbą pilotams naviguojant.
Nors spėjama, kad GPS trikdžius gali sukelti trečiųjų šalių veikla, šiuo metu vyksta tyrimai, siekiant nustatyti tikslias priežastis. „Oro navigacija“ pastebėjo, kad pranešimų apie GPS trikdžius skaičius išaugo dešimteriopai, lyginant 2024 m. ir 2025 m. sausio mėnesius. Vien šių metų sausį gauta 400 pranešimų.
ELTA primena, kad sausio 16 d. „Ryanair“ lėktuvas, skridęs iš Londono, dėl nesklandumų nenusileido Vilniuje ir buvo nukreiptas į Varšuvą, tačiau vėliau sėkmingai pasiekė Lietuvos sostinę. Sausio 23 d. panašus incidentas įvyko Kauno oro uoste, kai lėktuvas neįskrido į Lietuvos teritoriją. Šie įvykiai rodo, kad GPS trikdžiai kelia iššūkių aviacijai, tačiau oro navigacijos specialistai deda visas pastangas užtikrinti skrydžių saugumą.