Lietuvos policija, reaguodama į gyventojų skundus dėl krovininių automobilių vairuotojų pažeidimų, šią savaitę organizuoja specialius reidus. Kartu su Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pareigūnai visoje šalyje vykdys prevencines priemones, skirtas patikrinti krovininių automobilių ir autobusų vairuotojų blaivumą, darbo ir poilsio režimą bei transporto priemonių techninę būklę. Didžiausias dėmesys bus skiriamas A1 magistralei Vilnius–Kaunas–Klaipėda, ypač tiems ruožams, kuriuose sunkiasvorėms transporto priemonėms draudžiama važiuoti antrąja eismo juosta.
Šiais metais krovininių automobilių ir autobusų vairuotojai jau sukėlė 246 eismo įvykius, kuriuose žuvo 19 žmonių ir buvo sužeisti 284 eismo dalyviai. Tokia statistika verčia imtis griežtesnių priemonių užtikrinant eismo saugumą.
Lapkričio 11–17 dienomis Lietuvoje vyksta Europos kelių policijos tinklo ROADPOL inicijuota prevencinė akcija. Jos metu bus atidžiai tikrinama krovininių transporto priemonių (sveriančių daugiau nei 3,5 t) ir autobusų techninė būklė, vairuotojų blaivumas, saugos diržų naudojimas, greičio apribojimų laikymasis, darbo ir poilsio režimas, krovinių vežimo tvarka ir reikalingų dokumentų turėjimas.
Policijos atstovai teigia, kad ypač daug dėmesio bus skiriama A1 automagistralei, kurioje nuolat gaunama pranešimų apie krovininių automobilių vairuotojus, ignoruojančius kelio ženklus, draudžiančius važiuoti antrąja eismo juosta tam tikrose atkarpose.
„Pareigūnai vertins, ar krovininių transporto priemonių ir autobusų vairuotojų elgesys kelyje nekelia pavojaus eismo saugumui, ar jie laikosi Kelių eismo taisyklių reikalavimų ir ar turi tvarkingus dokumentus“, – teigia Policijos departamento prie VRM Viešosios tvarkos biuro viršininkas Vytautas Grašys.
Policijos departamento pranešime žiniasklaidai pabrėžiama, kad krovininiams automobiliams draudžiama važiuoti antrąja eismo juosta magistralės A1 atkarpoje tarp Vilniaus ir Kauno, kur eismo intensyvumas yra didžiausias (nuo Grigiškių (17,8 km) iki 99 km kilometrų didėjimo kryptimi ir nuo 97 km link Vilniaus kilometrų mažėjimo kryptimi).
Susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas atkreipia dėmesį į tai, kad kai krovininių transporto priemonių vairuotojai bando aplenkti kita krovininę transporto priemonę, važiuojančią pirma eismo juosta panašiu greičiu, jie trukdo eismui ir net kelia pavojų transporto priemonėms, kurioms automagistralėse leidžiama važiuoti didesniu greičiu nei krovininiam transportui. Anot viceministro, tokie pažeidimai gali sukelti rimtą pavojų kitiems vairuotojams ir keleiviams, todėl tokios kontrolės akcijos yra būtinos siekiant užtikrinti eismo dalyvių saugumą.
Reidų metu LTSA pareigūnai, naudodamiesi tachografų duomenimis, galės patikrinti, ar krovininių transporto priemonių vairuotojai, važiuodami antrąja eismo juosta, neviršijo leistino greičio.
Policija primena, kad krovininiams automobiliams, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t, automagistralėse ir greitkeliuose leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 90 km/h greičiu, keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu kaip 80 km/h greičiu, o kituose keliuose – ne didesniu kaip 70 km/h greičiu. Autobusams be priekabų automagistralėse leidžiama važiuoti iki 100 km/h, greitkeliuose – iki 90 km/h, keliuose su asfalto ar betono danga – iki 80 km/h, o kituose keliuose – iki 70 km/h greičiu.
Per šių metų 10 mėnesių krovininių transporto priemonių vairuotojai sukėlė 115 eismo įvykių, kuriuose žuvo 19 žmonių, o 128 eismo dalyviai buvo sužeisti. Autobusų vairuotojai sukėlė 131 eismo įvykį, kuriuose buvo sužeisti 156 žmonės.
Ši prevencinė akcija šiais metais organizuojama jau trečią kartą. Panašios priemonės buvo vykdomos vasario 19–25 dienomis ir gegužės 13–19 dienomis. Iš viso buvo patikrinta beveik 7000 transporto priemonių ir išaiškinta 280 Kelių eismo taisyklių pažeidimų, iš kurių 270 padarė krovininių automobilių vairuotojai ir 10 – autobusų vairuotojai.