Didžiausia „Rail Baltica“ finansavimo sutartis pasirašyta – Lietuvai skirta daugiau nei pusė milijardo eurų.
Europos klimato, infrastruktūros ir aplinkos vykdomoji įstaiga (CINEA) ir „RB Rail AS“, trijų Baltijos šalių susisiekimo ministerijų įgaliota bendra įmonė, pasirašė papildomą finansavimo sutartį dėl Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) dotacijos, skirtos „Rail Baltica“ projektui. Tai didžiausia iki šiol pasirašyta sutartis šiam projektui, praneša „Lietuvos geležinkeliai“.
Projektui iš viso skirta 1,43 mlrd. eurų, iš kurių beveik 1,16 mlrd. eurų sudaro ES parama per CEF. Lietuvai tenka 529 mln. eurų. ES ir toliau remia magistralinės linijos statybą ir Baltijos regiono integraciją į ES.
„Ši svarbi ES parama leis mums tęsti ir spartinti statybos darbus bei plėtoti tolesnius projekto etapus. Finansavimo sutartis su CINEA rodo, kad mūsų projektas, sėkmingai įsibėgėjęs, yra vertinamas ir palaikomas tarptautiniu lygiu, siekiant sujungti Baltijos šalis su Vakarų ir Vidurio Europa. Sisteminga parama leidžia tikėtis, kad projektą įgyvendinsime laiku ir pasieksime ilgalaikius strateginius LTG grupės, Baltijos šalių ir ES tikslus“, – sakė LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
Lietuvoje finansavimas skirtas magistralinio geležinkelio kelio sankasos įrengimui 36,7 km ilgio ruože Ramygala–Joniškėlis, kuris driekiasi Latvijos sienos link, ir viršutinės geležinkelio kelio konstrukcijos įrengimui 69 km ilgio ruože Kaunas–Ramygala. Anksčiau Lietuva jau buvo užsitikrinusi finansavimą 78 km geležinkelio sankasos įrengimui nuo Kauno Latvijos sienos link – iš viso bus statomas 114 km ruožas Panevėžio link.
Šiuo metu sankasos statybos vykdomos 29,2 km ilgio ruože Panevėžio link, pasirašyta sutartis dėl rangos darbų naujoje 17,1 km atkarpoje.
„Lyginant su 2023 m., šiemet nuo sausio iki rugsėjo pabaigos atlikta 60 proc. daugiau statybos darbų. Vasarą išaugę darbų rodikliai rudenį pasiekė piką. Tai – bendras rangovo, „LTG Infra“ ir „Rail Baltica“ komandos indėlis siekiant maksimalaus projekto spartinimo“, – sakė „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas.
Šis finansavimas yra didžiausias transporto infrastruktūros finansavimo kvietimas iki šiol, kuriuo numatoma paskirstyti apie 7,06 mlrd. eurų lėšų.
Didžioji dalis lėšų skirta projektams, kuriais siekiama ES transporto atsparumo, karinio mobilumo gerinimo ir ES klimato tikslų didinant tvarumą. Be „Rail Baltica“, papildomas finansavimas skirtas greitajai geležinkelio linijai Lionas–Turinas tarp Prancūzijos ir Italijos bei Fehmarnbelto tuneliui tarp Danijos ir Vokietijos.
„Rail Baltica“ – vienas iš svarbiausių LTG grupės strateginių projektų.
„Rail Baltica“ yra didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kuriuo bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, jungiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.