„LTG Infra“, „LTG grupės“ infrastruktūros padalinys, paskelbė apie naują rangos konkursą, skirtą 24,5 km ilgio „Rail Baltica“ geležinkelio ruožo įrengimui tarp Ramygalos ir Berčiūnų. Šiuo metu vyksta konkursai dėl beveik 68 km ilgio ruožų statybos, o dar 46,3 km jau yra statomi. Tai žymi svarbų etapą įgyvendinant „Rail Baltica“ – europinės vėžės geležinkelio projektą, kuris sujungs Lietuvą su Vakarų Europa.
Pernai didžiausi statybos darbai vyko Jonavos rajone, o šiais metais intensyviausi darbai planuojami Kauno–Panevėžio linijoje.
„LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas pabrėžia, kad rinkos dalyviai buvo informuojami apie būsimus darbus nuo pat praėjusių metų pabaigos. „Infrastruktūros plėtra reikalauja kruopštaus planavimo ir pasirengimo. Rinka turi būti pasiruošusi įvairiems projektams – geležinkelių, kelių ir kitiems, numatytiems valstybės strategijoje, atitinkamai planuojant resursus“, – teigia V. Žalimas. Jis priduria, kad iki 2027 m. į „Rail Baltica“ bus investuota didžiausia iki šiol suma, todėl konkursų skelbimas planuojamas taip, kad visi rinkos dalyviai galėtų įvertinti galimybes dalyvauti didesnės ar mažesnės apimties rangos darbuose.
„LTG Infra“, įgyvendindama projektą Lietuvoje, suskaidė būsimus darbus į atskiras atkarpas. Pavyzdžiui, Kauno–Šveicarijos ruožas yra sudėtingas dėl urbanizuotos teritorijos, todėl vienas rangovas gali tiesti visus 18,9 km, arba darbus gali atlikti du rangovai, dirbantys 10,4 ir 8,5 km atkarpose.
Justas Vyžintas, „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas, pažymi, kad tokio masto tarptautinio projekto strategijos gali būti įvairios. Lietuva pasirinko strategiją suskaidyti ruožus dalimis. „Lietuva yra nedidelė šalis, todėl ir įmonės yra mažesnio kapitalo, lyginant su šalimis, turinčiomis išvystytą greitųjų geležinkelių infrastruktūrą. Tačiau vietos įmonėms svarbu dalyvauti projekte, kuriame investuojamos ES ir valstybės lėšos“, – sako J. Vyžintas. Pasirinkta strategija sumažina riziką, nes nesėkmės atveju būtų prarasta mažiau kilometrų.
Rinkai jau paskelbti visi suplanuoti sankasos įrengimo pirkimai: 18,9 km ruože Kaunas–Šveicarija, 12,1 km ruože Šėta–Ramygala (II dalis), 24,5 km Ramygala–Berčiūnai ir 12,4 km Berčiūnai–Joniškėlis. Sutartis planuojama pasirašyti ir darbus pradėti šių metų trečiąjį–ketvirtąjį ketvirtį. Bėgių tiesimo darbai turėtų prasidėti antroje metų pusėje.
Vadovai mano, kad ateityje gali pritrūkti rinkos pajėgumų. „Šiuo metu tokių ženklų nematome, tačiau vien šiemet esamus 46,3 km statybos ruožus išplėsime daugiau nei dvigubai – iki 114 km, o ateinančiais metais darbų apimtys tik didės. Taip pat galime pritrūkti projektavimo paslaugų. Todėl jau dabar bendraujame su tiekėjais ir palaikome bendradarbiavimą“, – sako J. Vyžintas.
„Rail Baltica“ yra strateginis „LTG grupės“ ir Europos Sąjungos projektas, didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje. Įgyvendinant projektą bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto geležinkelis, sujungsiantis Lietuvą, Latviją ir Estiją su Vidurio bei Vakarų Europa, užtikrinant regiono integraciją ir mobilumą.