Artėjant žiemai, vairuotojams dažnai kyla klausimas: kodėl keliai ne visada barstomi ir kur dingsta barstytuvai? AB „Kelių priežiūra“ paaiškina, kad barstytuvų darbas yra griežtai reglamentuotas ir vykdomas pagal nustatytus standartus, todėl jų maršrutai ne visada sutampa su individualiais vairuotojų maršrutais.
Barstytuvai dirba pagal iš anksto sudarytus maršrutus, siekdami užtikrinti tolygų ir efektyvų slidumą mažinančių medžiagų paskirstymą. Jų darbas nėra chaotiškas – kiekvienas išvažiavimas yra suplanuotas, kad būtų padengtas kuo didesnis kelių tinklo plotas ir užtikrintas maksimalus saugumas. Pavyzdžiui, esant sniegui ir žemai temperatūrai, šalies keliuose budi daugiau nei 300 barstytuvų. Jie išbarsto tūkstančius tonų druskos, šimtus tonų mišinių ir tirpalų. Šie skaičiai atspindi nuolatinį ir intensyvų darbą, skirtą palaikyti saugias eismo sąlygas žiemą.
Barstytuvai nevažinėja pirmyn atgal tarp tų pačių taškų, bet laikosi žiedinių maršrutų. Jie grįžta pasipildyti atsargų ir tęsia darbus kitose kelio atkarpose. Tokia strategija leidžia optimaliai paskirstyti medžiagas ir efektyviai prižiūrėti didelį kelių tinklą.
Barstytuvai važiuoja nustatytu greičiu, dažniausiai ne didesniu nei 50 km/val. Tai užtikrina saugų darbą sudėtingomis sąlygomis ir tolygų medžiagų paskirstymą. Vairuotojai gali stebėti kelių priežiūros darbus realiu laiku interaktyviame žemėlapyje ziema.keliuprieziura.lt, kur pateikiama informacija apie barstytuvų judėjimą, sunaudotas medžiagas ir planuojamus darbus.
Apie sudėtingas eismo sąlygas ar kliūtis galima pranešti telefonu 1871 arba +370 5 232 9600, interneto svetainėje www.keliuprieziura.lt arba per programėlę „Waze“. AB „Kelių priežiūra“ primena, kad žiemą reikia ne tik kelininkų darbo, bet ir vairuotojų atidumo. Rekomenduojama rinktis saugų greitį, laikytis didesnio atstumo ir atidžiai vertinti sąlygas.