COVID-19 pandemija turėjo ilgalaikį poveikį vartotojų apsipirkimo įpročiams. Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto mokslininkų tyrimai atskleidžia, kad sveikatos rizikos, skaitmeninių įgūdžių lavinimas ir technologijų įsisavinimas pandemijos metu tapo lemiamais veiksniais, formavusiais naujus pirkimo įpročius. Tyrėjų teigimu, šie pokyčiai leido vartotojams pereiti prie elektroninio apsipirkimo ir paskatino skaitmeninę visuomenės pažangą Lietuvoje. Pandemijos metu prasidėjo skaitmeninių technologijų aukso amžius Lietuvoje, kai visuomenė patyrė skaitmenizacijos revoliuciją. Sveikatos veiksniai, tokie kaip judėjimo ribojimai ir suvokiama užsikrėtimo rizika, paskatino vartotojus įvaldyti technologijas ir gilinti turimus įgūdžius. Rezultatai rodo, kad skaitmeninės kompetencijos ir padidėjęs pasitikėjimas savo gebėjimais naudotis internetu tapo svarbiausiais vartotojų elgsenos pokyčius lemiančiais veiksniais. Šis gebėjimas pandemijos metu palengvino apsipirkimą internete ir padėjo įtvirtinti internetinę prekybą kaip patogų pasirinkimą. Tyrėjai pažymi, kad sveikatos sąmoningumas ir toliau išlieka svarbus veiksnys, ypač vyresnio amžiaus žmonėms. Išmokti skaitmeniniai įgūdžiai ir toliau stiprina vartotojų polinkį pirkti internetu. Tyrimų rezultatai pateikia reikšmingų įžvalgų verslui ir viešajam sektoriui, pabrėždami būtinybę investuoti į technologinius sprendimus ir užtikrinti sklandų technologijų naudojimą.
Keep Reading
Add A Comment