Artėjant Kalėdoms, Lietuvos gyventojai vis dažniau renkasi praktiškas dovanas, o prekybos centrų atstovai pastebi išaugusius dovanų čekių ir kortelių pardavimus. Apklausos rodo, kad šiemet lietuviai šventinėms dovanoms planuoja išleisti panašiai kaip ir pernai, sumai siekiant iki 250 eurų.
„Iki“ atlikta pirkėjų apklausa atskleidė, kad net 73 proc. respondentų šiemet planuoja dovanoti praktiškas dovanas, kurios bus naudingos kasdieniame gyvenime. Tuo tarpu 15 proc. apklaustųjų ketina dovanoti sentimentalias dovanas, turinčias asmeninę vertę, o 6–8 proc. – prabangias ar rankų darbo dovanas.
„Praktiškos dovanos išlieka populiariausios. Prieš šventes tokios prekės kaip lagaminai, gruzdintuvės ar kavos aparatai greitai išnyksta iš lentynų“, – teigė „Iki“ komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė.
Prekybos centrai taip pat fiksuoja augančius gurmaniškų maisto produktų, saldumynų, namų interjero detalių, knygų, maisto papildų, kosmetikos, parfumerijos, papuošalų ir žaislų pardavimus.
„Maximos“ atstovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė pastebėjo, kad kalėdinių dovanų pirkimo tendencijos buvo pastebimos dar per nuolaidų dienas lapkritį. „Pirkėjai šlavė viską, kas tinka dovanoms – knygas, žaislus, indus, žvakes, namų kvapus. Jau tada matėme, kad pirkėjai neblogai pasiruošė Kalėdoms“, – sakė ji.
Pasak I. Trakimaitės-Šeškuvienės, suaugusieji linkę dovanoti knygas, namų kvapus, žvakes ar dekoracijas. Taip pat populiarėja ir gurmaniškos dovanos, o tai rodo auganti šviežio maisto prekių paklausa.
Dovanų kuponai ir čekiai taip pat priskiriami prie praktiškų dovanų. Prekybininkų teigimu, jų pardavimai prieš Kalėdas išauga kartais.
„Dovanų kortelės yra itin populiarios, nes yra universalios ir praktiškos. Gruodį parduodama maždaug pusė per metus nuperkamų „Akropolio“ dovanų kortelių“, – teigė „Akropolis Group“ atstovas Dominykas Mertinas.
„Panorama“ vadovė Birutė Kalanovaitė pastebėjo, kad lietuviai vis labiau vertina praktiškas dovanas, atitinkančias gavėjo poreikius. Dėl to vis daugiau pirkėjų renkasi dovanų korteles, kurių pardavimai gruodį ženkliai išauga.
„Iki“ atstovė G. Kitovė teigė, kad šio tinklo dovanų kortelių pardavimai prieš Kalėdas ir Naujuosius metus išauga apie aštuonis kartus.
„Swedbank“ apklausa parodė, kad praktiškus dalykus dovanoja 64 proc. gyventojų. Dažniausiai dovanojama kosmetika, kvepalai, pinigai, dovanų čekiai, bilietai į renginius, knygos, drabužiai ar papuošalai.
Mokėjimo kortelių duomenys rodo, kad gruodį auga prabangos ir elektronikos prekių pardavimai.
SEB banko tyrimas atskleidė, kad lietuviai labiausiai norėtų gauti dovanų, suteikiančių emocijų ir prisiminimų, pinigų, dovanų kortelių ar valgomų dovanų.
Kalbant apie biudžetą, tyrimai rodo, kad šiemet gyventojai planuoja skirti iki 250 eurų kalėdinėms dovanoms. Daugelis planuoja išlaikyti tokį patį biudžetą kaip ir pernai arba jį šiek tiek padidinti.
„Rimi“ apklausa parodė, kad 55 proc. respondentų planuoja išlaikyti numatytą šventinį biudžetą. Beveik 37 proc. planuoja išleisti iki 150 eurų.
„Swedbank“ duomenimis, 43 proc. gyventojų planuoja išleisti 66–200 eurų, 21 proc. – daugiau nei 200 eurų, o 18 proc. – iki 60 eurų.
Banko teigimu, per metus sumažėjo planuojančių išleisti mažiausias sumas ir padaugėjo planuojančių didžiausias sumas.
SEB tyrimo duomenimis, daugiausia žmonių planuoja skirti 151–250 eurų dovanoms.
„Lidl“ apklausa rodo, kad 17 proc. gyventojų planuoja išleisti 51–100 eurų, 16 proc. – 101–150 bei 151–200 eurų.