Inžinerinės specialybės išlieka paklausios darbo rinkoje, o investicijų plėtra regionuose tik didina kvalifikuotų specialistų poreikį. Reaguodami į tai, švietimo įstaigos atnaujina mokymo programas, orientuodamos jas į inovacijas ir technologijas. Užimtumo tarnybos duomenimis, 2024 metais itin išaugo susidomėjimas tokiomis sritimis kaip „No-code”, robotinių procesų automatizavimas, duomenų analizė ir CNC staklių programavimas.
Užimtumo tarnybos direktoriaus pavaduotoja Giedrė Sinkevičė teigia, kad technologijų ir inžinerijos kryptys dominuoja visuose regionuose, o besimokančiųjų skaičius nuolat auga. Tikimasi, kad išlaikant tokias tendencijas, darbo rinkai bus galima pasiūlyti vis daugiau aukštos kvalifikacijos specialistų.
Nuo metų pradžios daugiau nei 6000 Užimtumo tarnybos klientų pasirinko specializacijas, susijusias su darbų automatizavimu, skaitmenizacija, žaliuoju kursu ir žiedinės ekonomikos plėtra. Tai pusantro karto daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Amžiaus amplitudė svyruoja nuo 19 iki 66 metų, o aktyviausi yra 33-37 metų aukštąjį išsilavinimą įgiję asmenys.
Kauno apskrityje tarp 25-40 metų amžiaus klientų populiariausi aukštą pridėtinę vertę kuriantys mokymai. Vyrai dažniau renkasi technologijų, inžinerijos ir IT sritis, o moterys – biotechnologijas, sveikatos sektorių ir verslo valdymą. Transporto priemonių remonto techniko programa išlieka viena paklausiausių.
Vilniaus regione ypač trūksta statybos, kelių ir energetikos inžinierių. Šiemet Užimtumo tarnybos klientai prioritetą teikė CNC staklių programavimo bei automatikos įrenginių ir sistemų montavimo mokymams. Klaipėdos regione, kuriame didelė dalis gyventojų dirba su jūriniu sektoriumi susijusiose įmonėse, ieškoma pardavimo vadybininkų, personalo specialistų ir statybos inžinierių. Taip pat populiarios skaitmeninio dizaino, e. pardavėjo-konsultanto, audiovizualinės produkcijos kūrybos ir programavimo specialybės.
G. Sinkevičės teigimu, investicijų plėtra regionuose nemažėja, todėl specialistų poreikis išlieka didelis. Ji pabrėžia verslo, mokslo ir viešojo sektoriaus bendradarbiavimo svarbą, siekiant paskatinti žmones rinktis profesijas, kurios užtikrintų darbo vietą ir gerą atlyginimą.