Elektros aviacijos startuolio „Beta Technologies“ akcijos antradienį pakilo, kai bendrovė debiutavo Niujorko vertybinių popierių biržoje, padidindama 1 milijardą JAV dolerių, o akcijų kaina sumažėjo.
Vermonte įsikūrusi bendrovė savo IPO akcijas kainavo 34 USD, viršijant prognozuojamą 27–33 USD diapazoną. „Beta Technologies“ pardavė 29,9 mln. akcijų, kad surinktų daugiau nei 1 mlrd. USD už 7,4 mlrd. USD.
Pradėjus prekiauti, „Beta Technologies“ akcijos nukrito, o vėliau atsigavo ir galiausiai uždarė ties 36 USD.
„Beta Technologies“ debiutas viešoje rinkoje yra įkūrėjo ir generalinio direktoriaus Kyle’o Clarko netradicinio požiūrio į aviacijos įmonės kūrimą kertinis akmuo. Clarkas, Harvardo išsilavinimą įgijęs buvęs profesionalus ledo ritulio žaidėjas ir pilotų instruktorius, 2017 m. įkūrė kompaniją „Beta Technologies“. Jis nesiėmė įprasto startuolių įkūrėjo kelio, vengdamas Silicio slėnio savo gimtajame Vermonte ir aplenkdamas rizikos kapitalą. Vietoj to, „Beta“ pritraukė lėšų – 1,15 mlrd. USD – iš institucinių investuotojų, tokių kaip „Fidelity“ ir „Qatar Investment Authority“. „Amazon“ ir „General Electric“ yra tarp didžiausių „Beta“ investuotojų.
Kitu neįprastu žingsniu bendrovė pateikė savo IPO dokumentus, nepaisant vyriausybės uždarymo. JAV vertybinių popierių ir biržų komisija praėjusį mėnesį paskelbė gaires, pagal kurias įmonės, atsidūrusios IPO nežinioje, paskelbti pareiškimus, įskaitant akcijų kainą, automatiškai įsigalioja po 20 dienų, net ir be SEC darbuotojų peržiūros. Keletas kitų įmonių, įskaitant „Navan“, įgyvendino IPO planus pagal šią taisyklę.
Sprendimas tęsti pagal šias SEC rekomendacijas reikštų 20 dienų trukmės parodomąjį renginį su investuotojais, Clarkas sakė „TechCrunch“ ir pridūrė, kad bankų patarėjai jam sakė, kad taip ilgai būti kelyje yra rizikinga.
„Ir aš pasakiau:” Žinote ką? Tai iš tikrųjų ne. Manau, kad kuo daugiau laiko praleisime su investuotojais, tuo geriau tai bus Beta „, – pirmadienio vakarą interviu sakė Clarkas. „Kai žmonės pradėjo gilintis į technologijas ir strategiją, mes tapome stipresni ir stipresni, o mūsų perteklinis abonementas kalba pats už save.
Techcrunch renginys
San Franciskas
|
2026 m. spalio 13-15 d
Jis sakė TechCrunch, kad jo viltis yra tolygus ir lėtas akcijų augimas, o ne laukinis, nekontroliuojamas popsas.
Dabar Clarkas sako, kad vėl sutelkia dėmesį į įmonę, įskaitant jos elektrinių orlaivių komercinį sertifikavimą Federalinėje aviacijos administracijoje.
Beta siekia būti pirminės įrangos gamintoju aviacijos sektoriuje. Bendrovė sukūrė du elektrinius lėktuvus. Įprastas elektrinis orlaivis, vadinamas Alia CX300 eCTOL, yra skirtas regioniniams skrydžiams. Elektrinis vertikalaus kilimo ir tūpimo orlaivis, pavadintas Alia A250 eVTOL, yra pritaikytas miesto aplinkai.
„Beta“ taip pat sukūrė EV orlaivių įkrovimo verslą, kurio klientas yra „Archer Aviation“.
„Beta“ IPO reglamentuojantys dokumentai rodo, kad ji uždirbo pajamų, tačiau vis dar nėra pelninga. Pirmąjį 2025 m. pusmetį „Beta“ atnešė 15,6 mln. USD, ty dvigubai daugiau nei 2024 m. to paties laikotarpio pajamos. Per pirmuosius šešis metų mėnesius jos grynieji nuostoliai taip pat išaugo maždaug trečdaliu iki 183 mln. USD.

