Jeffo Bezoso „Blue Origin“ savo „New Glenn“ megaraketos stiprintuvą Atlanto vandenyne nuleido bepiločio laivo stiprintuvą – tai tapo antrąja kompanija, atlikusia tokį žygdarbį po Elono Musko „SpaceX“.
Tai pasiekimas, kuris padės naujajai raketų sistemai paversti galimybe siųsti didesnius krovinius į kosmosą, Mėnulį ir kitur.
Tačiau ketvirtadienio startas buvo ne tik bandymas nusileisti. Praėjus maždaug 34 minutėms po pakilimo, viršutinė New Glenn pakopa sėkmingai dislokavo pirmąjį komercinį raketos krovinį: NASA skirtą dvigubą erdvėlaivį, kuris keliaus į Marsą tirti raudonosios planetos atmosferos.
Pora laimėjimų yra nepaprasta, nes tokia didžiulė raketų sistema buvo paleista antrą kartą. Ir tai gali padėti „Blue Origin“ konkuruoti su „SpaceX“, kuri dominuoja pasaulio paleidimo rinkoje su savo „Falcon 9“, „Falcon Heavy“ ir „Starship“ raketomis.
Šis pasiekimas vertas dėmesio platesnei kosmoso pramonei, o „SpaceX“ generalinė direktorė Gwynne Shotwell paskelbė įrašą socialinės žiniasklaidos svetainėje X su paprastu „Puikus! Netrukus Muskas netgi pats pasveikino.
Pirmasis „New Glenn“ paleidimas įvyko sausio mėn., o „Blue Origin“ patyrė daug vėlavimų, kol paleido antrąją raketą. Bendrovė tikėjosi antrą kartą pabandyti dar pavasarį, tačiau kelis kartus jį atstūmė. Naujasis Glennas sekmadienį pagaliau pasiekė paleidimo aikštelę, tačiau orai ir saulės audros jį dar labiau atitolino.
Raketa pagaliau pakilo iš 36 paleidimo komplekso Kanaveralo kyšulyje, Floridoje, ketvirtadienį apie 15.55 val. ET. Praėjus maždaug keturioms minutėms po skrydžio, antrasis etapas atsiskyrė ir patraukė toliau į kosmosą, o „New Glenn“ stiprintuvas pradėjo kelionę atgal į Žemę. Maždaug 10 minučių po skrydžio 189 pėdų ūgio stiprintuvas atsitrenkė į platformą.
Techcrunch renginys
San Franciskas
|
2026 m. spalio 13-15 d
„Blue Origin“ sausio mėnesį bandė grąžinti „New Glenn“ stiprintuvą į pirmąjį raketos skrydį. Tačiau stiprintuvas sprogo dar nespėjęs nusileisti drono laive. „Blue Origin“ bendradarbiavo su Federaline aviacijos administracija, siekdama identifikuoti ir atlikti tam tikrus raketos pataisymus, o bendrovė buvo įsitikinusi, kad pavyks nusileisti antrajam bandymui.
Galimybė nuleisti tokį stiprintuvą yra svarbus žingsnis siekiant, kad raketų sistema būtų daugkartinio naudojimo, o tai sumažina klientų išlaidas – šią galimybę įvaldė „SpaceX“. „Blue Origin“ dabar turės pademonstruoti gebėjimą atnaujinti raketos stiprintuvą ir vėl jį paleisti.
Tai itin svarbios galimybės komerciniams klientams ir vyriausybinėms misijoms. „Blue Origin“ daugelį metų žiūrėjo į Mėnulį ir šiuo metu kuria Mėnulį. Taip pat ir „SpaceX“ su „Starship“. Tačiau vyriausybė paprašė jų paspartinti šias programas, o laikinai einantis NASA administratoriaus pareigas Seanas Duffy neseniai sukritikavo „SpaceX“, kad ji juda per lėtai.
„Blue Origin“ generalinis direktorius Dave’as Limpas neseniai atsakė, kad jo įmonė „perkels dangų ir žemę“, kad NASA greičiau sugrįžtų į Mėnulį. Tačiau ji negali to padaryti sėkmingai neįrodžius visų New Glenn galimybių.
Ketvirtadienio startas nuėjo ilgą kelią siekiant šio bendro tikslo.

