Spalio 10 d. „Žalgirio“ arenoje Kaune vykusioje konferencijoje „EKSPORTO KODAS 2025“ verslo atstovai aptarė, kaip technologinės inovacijos, vietinis pasirengimas tikslinėms rinkoms ir kanalų disciplina lemia lietuviškų įmonių augimą užsienyje.
Renginį moderavo KIKA GROUP eksporto vadovas Paulius Ausmanas. Sveikinimo žodžius tarė Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų prezidentas Zigmantas Dargevičius, AB „FASA“ pardavimų ir marketingo vadovė, Eksportuotojų klubo vadovė Jolanta Petkevičienė bei Kauno rūmuose veikiančio Enterprise Europe Network vadovė Ingrida Braziūnienė.
„Augantys eksporto rodikliai džiugina ir atskleidžia du dalykus. Pirma – mūsų kuriami produktai yra reikalingi pasauliui. Antra – esame žingeidūs, atkaklūs ir darbštūs,“ – konferencijos pradžioje kalbėjo Kauno PPA rūmų prezidentas Z. Dargevičius.
Inovacijos – eksporto sėkmės pagrindas
UAB „Eneka“ direktorius Edvardas Kuodis pabrėžė, kad modernios technologijos ir testavimo praktika pagal ES standartus kuria didelę pridėtinę vertę. Įmonė, taikanti rotacinio liejimo technologiją, eksporto rinkose siūlo riebalų ir naftos skirtuvus, siurblines, talpyklas ir kitus gaminius. Įmonės portfelyje – sėkmingi projektai Saudo Arabijoje ir Izraelyje.
JAV rinka reikalauja „vietinio“ pėdsako
„Allive Europe“ įkūrėjas Skirmantas Nikštelė pristatė dvi eksporto strategijas. Privatiems prekės ženklams (PL) – tai ilgo kelio, kantrybės ir masto reikalaujantis procesas, o nuosavam prekės ženklui – reikšmingų rinkodaros investicijų bei starto vienoje valstijoje kelias. Pranešėjas akcentavo „higienos“ principus: vietinis sandėlis, atsiskaitymai JAV doleriais, komanda toje pačioje laiko juostoje bei kanalų specifika, įskaitant „Costco“. Auditorijos dėmesį patraukė įžvalga, kad Kanada yra stabilesnė įėjimo kryptis dėl palankesnio prekybos režimo.
Ilgalaikių santykių vertė
AB „ITAB Lithuania“ verslo vystymo projektų vadovas Paulius Liutika pristatė integruotą įmonės veiklos modelį – nuo išankstinių studijų („pre-study“) ir dizaino iki gamybos, technologijų (kioskai, eilių valdymas, išmanios durys, dirbtinis intelektas, elektroninės kainų etiketės) bei aptarnavimo. Grupė, veikianti daugiau nei 40 šalių, akcentuoja investicijų grąžos (ROI) svarbą ir partnerystes. Įmonė džiaugiasi nuo 2021 m. sėkmingai įgyvendindama projektus ir už ES ribų – Azijoje, Artimuosiuose Rytuose ir Šiaurės Amerikoje.
Sanatorinis gydymas – eksportuojama paslauga
„Eglės sanatorijos“ vykdančioji direktorė Viltė Liaugodienė pristatė sanatorinio gydymo paslaugą kaip kompleksinį produktą, apimantį apgyvendinimą, maitinimą, medicinos konsultacijas ir procedūras su gamtiniais ištekliais. Pranešime įvardytos pagrindinės eksporto rinkos, atskleistas tipinis klientų profilis (dažniausiai 60+ amžiaus, ilgesnių viešnagių ieškantys klientai) bei aptarti sektoriaus iššūkiai – pasiekiamumas, nacionalinių standartų trūkumas ir mokslinės kurortologijos tyrimų bazės stiprinimo poreikis. „Eglės sanatorija“ džiaugiasi didėjančia užsienio klientų dalimi ir jų lojalumu.
Tradicijos pavertimas inovacija
UAB „Kvalitetas“ direktorė Gintarė Laucė pristatė „Urbanfood“ prekės ženklo produktą – „greitų šaltibarščių“ mišinį, kuris mažina logistikos kaštus ir prailgina galiojimo laiką, išlaikydamas autentišką skonį ir spalvą. Šis produktas eksportuojamas į Japoniją, Pietų Korėją, JAV, Meksiką, Turkiją ir Baltijos šalis. Konferencijos dalyviai turėjo galimybę produktą išbandyti patys. Vadovė pabrėžė, kad įmonės eksporto plėtra grindžiama dalyvavimu parodose, verslo misijose ir aktyviu įsitraukimu į bendruomenes.
Eksportas – nesibaigianti kūryba
UAB „Skinija“ direktorius Tadas Rimkevičius konferencijos dalyvius suintrigavo istorija apie specialiai balerinoms kurtas kojines, pabrėždamas gebėjimą patenkinti net išskirtinius klientų poreikius. Kartu vadovas akcentavo technologijų, kokybės ir tvarumo svarbą įmonės sėkmei.
Pagrindinės konferencijos įžvalgos
- Inovacijos, dizainas ir testavimas – kertiniai eksporto sėkmės veiksniai;
- JAV rinkoje sėkmę lemia vietinis infrastruktūrinis pasirengimas; ES projektuose – klientui apskaičiuojama investicijų grąža;
- Kanalų strategijos skiriasi: privatus prekės ženklas reikalauja masto ir kantrybės, o nuosavam prekės ženklui būtinos reikšmingos rinkodaros investicijos;
- Diversifikacija pagal sektorius ir regionus didina verslo atsparumą ekonominiams ciklams.
Pilną renginio nuotraukų galeriją bei pranešėjų prezentacijas rasite ČIA
Renginio organizatoriai dėkoja rėmėjams – LEGGATO, Ekspozicijų centrui, UAB „CHOCO group“, ACALA, Alnus kiemui bei TERRA PUBLICA.
Tikimės, kad po metų vėl susitiksime ir galėsime aptarti naujas rinkas, iššūkius, patirtis bei geruosius pavyzdžius pristatant lietuviškus produktus pasauliui konferencijoje „EKSPORTO KODAS 2026“.