Į Vilniaus oro uostą jau kitąmet atriedės nauji elektriniai autobusai. Lietuvos oro uostai su kompanija COBUS pasirašė sutartį dėl 12 modernių transporto priemonių įsigijimo. Elektra varomi autobusai kitų metų antroje pusėje pakeis visus senuosius, dyzelinius autobusus. Keleivių kelionės taps patogesnės ir tvaresnės.
Pirmųjų 12 autobusų įsigijimo investicijos sieks 7,2 mln. eurų (be PVM), ši suma apima ir techninį jų aptarnavimą, gedimų šalinimą.
„Susisiekimo sektorius užtikrintai juda aplinkai draugiškesnės veiklos link. Taršias transporto priemones į varomas elektra keičia paštas, geležinkeliai, o dabar ir oro uostai. Žalias oro uosto transportas – ne tik draugiškas aplinkai, bet ir klientams. Elektriniai autobusai bus be paaukštintų slenksčių, talpesni, tad jais patogiai nuo terminalo iki lėktuvo galės keliauti beveik 100 keleivių“, – sako susisiekimo ministras Juras Taminskas.
„Oro uosto veiklai pritaikyti autobusai leis efektyviau ir tvariau valdyti transporto parką, taip pat užtikrins geresnę keleivių patirtį. Transporto elektrifikacija yra svarbus žingsnis siekiant nulinių CO2 emisijų tikslo, kurį esame užsibrėžę oro uostų NET ZERO strategijoje“, – sako Simonas Bartkus, LTOU generalinis direktorius.
Primenama, kad LTOU savo strategijoje yra užsibrėžę tikslą iki 2030 metų tapti CO2 neutralia organizacija.
Patogumo – daugiau, CO2 – mažiau
Didelę tarptautinę patirtį turinti bendrovė COBUS yra gerai žinoma įvairių tarptautinių oro uostų partnerė, siūlanti aukštos kokybės mobilumo sprendimus. COBUS autobusais keleiviai vežami daugiau kaip 350 oro uostų visame pasaulyje.
Nauji autobusai Vilniuje padidins komforto lygį – šiuo metu autobusai Vilniaus oro uoste yra naudojami gabenti keleivius tarp terminalo ir orlaivių.
„Džiaugiamės, kad mūsų autobusai padės Vilniaus oro uostui žengiant svarbų žingsnį nulinės emisijos tikslų link. Mūsų visiškai elektriniai, žemagrindžiai autobusai sukurti užtikrinti saugų, efektyvų ir patikimą keleivių pervežimą, kartu prisidedant prie Vilniaus aplinkosauginių tikslų. Didžiuojamės galėdami būti šių tvaresnių sprendimų dalimi“, – teigia „COBUS Industries“ vadovė Patricia Vasconcelos.
Naujieji autobusai bus beveik 14 metrų ilgio ir 2,7 metro pločio. Juose patogiai tilps 96 keleiviai.
Kiekviename autobuse bus sumontuotos durys abiejose pusėsegrindys bus visiškai lygios, be jokių paaukštėjimų, kad keleiviams būtų patogiau. „e.Cobus 2700“ modelio autobusuose baterijos talpa siekia 282 kWh. Elektrinė transporto priemonė bus skirta eksploatuoti išimtinai oro uosto perone.
Sutartyje taip pat yra numatyta galimybė ateityje įsigyti dar tris papildomus elektrinius autobusus, jeigu atsirastų poreikis keleivių srautams toliau augant.
Šiuo metu Vilniaus oro uoste keleiviai tarp orlaivių ir terminalo gabenami autobusais, kuriuos valdo antžeminio aptarnavimo paslaugas oro uoste teikiančios bendrovės.
S. Bartkus primena, jog autobusų poreikį oro uoste lemia ir tai, jog tam tikros oro bendrovės išlaiko reikalavimus Vilniaus oro uoste kai kurių skrydžių keleivius įlaipinti ir išlaipinti ne per terminaluose esančias specialias galerijas (tiesiogiai į orlaivį), o pavėžėti. Tai daroma dėl kai kurių oro bendrovių laiko ir kitų kaštų taupymo.
Daugiau naujienų – Lietuvos oro uostų svetainėje
Bendraukime X arba Linkedin
„BNS Spaudos centre“ skelbiami įvairių organizacijų pranešimai žiniasklaidai. Už pranešimų turinį atsako juos paskelbę asmenys bei jų atstovaujamos organizacijos.
