Kalifornijos reguliavimo institucijos paskelbė peržiūrėtas taisykles, kurios leistų įmonėms išbandyti ir galiausiai dislokuoti savaeigius sunkvežimius viešuosiuose greitkeliuose.
Kalifornijos motorinių transporto priemonių departamentas, agentūra, reguliuojanti autonomines transporto priemones valstijoje, pasiūlė 15 dienų komentuoti siūlomus pakeitimus, kurie baigiasi gruodžio 18 d.
Kalifornijoje yra daugybė įmonių, kuriančių ir išbandančių autonominių transporto priemonių technologijas valstijoje. Ir nors San Francisko įlankos rajone ir kai kuriose Los Andželo dalyse robotaksis tapo įprastas, autonominių sunkvežimių nėra, nes taisyklės draudžia bet kokias be vairuotojo transporto priemones, sveriančias daugiau nei 10 000 svarų, bandyti viešuosiuose keliuose.
Agentūra, jau porą metų svarsčiusi panaikinti draudimą, siūlomų pakeitimų projektą paskelbė 2024 m. Galutinės siūlomos pataisos buvo paskelbtos trečiadienį.
Persvarstytos taisyklės apima keletą sričių, ne tik savarankiškai važiuojančius sunkvežimius, įskaitant kalbą, kuri, atrodo, suteikia teisėsaugos galią išduoti eismo bilietus be vairuotojo transporto priemonėms – problema, kuriai buvo skiriama daugiau dėmesio, nes Waymo išplėtė savo komercinę robotaksi veiklą valstijoje.
Savaeigių sunkvežimių komponentas yra pats ginčytiniausias. Pataisymai atspindi atsiliepimus, gautus pirminio viešo komentavimo laikotarpiu šį pavasarį, nurodė agentūra.
Pasiūlymą entuziastingai sutiko įmonės, kuriančios autonominių transporto priemonių technologijas, kurių daugelis yra įsikūrusios Kalifornijoje, tačiau išbandomos greitkeliuose kitose valstijose, pavyzdžiui, Teksase. Tokios įmonės kaip „Aurora Innovation“ ir „Kodiak AI“ ilgainiui nori naudoti savaeigius sunkvežimius kroviniams gabenti dideliais prekybos keliais tarp valstijų.
Techcrunch renginys
San Franciskas
|
2026 m. spalio 13-15 d
„Paskutinis Kalifornijos DMV taisyklių projektas rodo realią pažangą kuriant reguliavimo sistemą be vairuotojo sunkvežimiams valstybėje ir atveriant autonomines operacijas tarp pakrantės iki kranto“, – elektroniniu paštu atsiųstame pareiškime sakė Danielis Goffas, Kodiak AI išorės reikalų viceprezidentas. „Šios siūlomos taisyklės yra esminis žingsnis siekiant autonominių sunkvežimių pristatymo į Kalifornijos greitkelius 2026 m., o tai padės pagerinti kelių saugumą ir augti ekonomiką.
Komandų sąjunga, kovojusi už sunkvežimių vairuotojų apsaugą, yra nepajudinama.
„Mūsų pozicija išlieka ta pati, mes nepritariame šios technologijos diegimui ir išbandymui mūsų keliuose“, – „Teamsters California“ įstatymų leidybos direktorius Shane’as Gusmanas sakė „TechCrunch“. „Atlikti pakeitimai nekeičia mūsų pozicijos.
Gusmanas pažymėjo, kad Teamsters kovos su siūlomomis pataisomis. Taip pat lobistas, kad būtų priimtas AB 33 – įstatymo projektas, kuris šiuo metu yra svarstomas valstijos Senato salėje, pagal kurį būtų reikalaujama, kad už bet kurio sunkiasvorio autonominio sunkvežimio vairo sėdėtų žmonių saugos operatorius.
Patikslintose DMV taisyklėse būtų reikalaujama, kad savarankiškai vairuojančių sunkvežimių įmonės vykdytų laipsnišką leidimų išdavimo procesą, atspindintį dabartines taisykles, taikomas lengvosioms autonominėms transporto priemonėms, tokioms kaip „robotaxis“. Įmonės pirmiausia gautų leidimą išbandyti su žmogaus saugos operatoriumi prie vairo. DMV išduoda atskirus leidimus testavimui ir diegimui be vairuotojo.
Gamintojai turėtų atlikti bandymus nuvažiuodami minimalų mylių skaičių prieš pateikdami paraišką dėl leidimo atlikti bandymus be vairuotojo ir leidimo dislokuoti pagal DMV taisykles. Pavyzdžiui, savarankiškai vairuojančios sunkvežimių įmonės turėtų nuvažiuoti mažiausiai 500 000 autonominių bandomųjų mylių (iš kurių 100 000 turi būti numatytos Kalifornijos veiklos projektavimo srityje), kad gautų leidimą be vairuotojo.
DMV taip pat pasiūlė peržiūrėti taisykles, kurios turėtų įtakos ir lengvosioms autonominėms transporto priemonėms. Pavyzdžiui, taisyklės padidintų departamentui teikiamų duomenų dažnumą ir tipą bandymų ir diegimo metu, o įmonės turėtų reguliariai atnaujinti planus, kaip bendrauti su pirmaisiais gelbėtojais.

