Kauno „Akropolis“ ir toliau demonstruoja stabilų augimą – 2024 metais fiksavo didesnius lankytojų srautus bei augančias nuomininkų apyvartas. Palyginti su 2023 metais, lankytojų srautas išaugo 14 proc., o nuomininkų apyvarta padidėjo 5 proc. Per metus prekybos centrą aplankė beveik 12,5 milijono žmonių. Kauno „Akropolis“ atstovai teigia, kad vien per paskutinius du praėjusių metų mėnesius lankytojų srautai šoktelėjo net 19 proc.
„2023 metai Kauno „Akropoliui“ buvo rekordiniai, tačiau praėjusiais metais pavyko pasiekti dar geresnių rezultatų. Tai lėmė sėkmingas nuomininkų sąstatas ir renginiai, kurie pritraukė lankytojų ir tapo neatsiejama apsilankymo dalimi. Padidinę lankytojų skaičių, išlaikėme aukštą konversiją – 9 iš 10 į prekybos centrą užėjusių žmonių čia įsigijo prekių“, – teigia prekybos centro valdytoja Brigita Kuodytė.
Didžiausias apyvartų augimas, siekiantis 13 proc., užfiksuotas kosmetikos, parfumerijos, grožio ir sveikatos sektoriuje. Buitinės technikos ir elektronikos prekių kategorija paaugo 9 proc., o mados sektorius, užimantis didžiąją dalį Kauno „Akropolio“ ploto, – 8 proc. Įdomu tai, kad Valstybės duomenų agentūros duomenimis, mados sektorius Lietuvoje praėjusiais metais traukėsi apie 3 proc.
„Džiaugiamės, kad mums svarbiausias mados sektorius auga, ypač atsižvelgiant į bendras tendencijas. Pasiektą augimą siejame su patraukliu asortimentu, kuris aktualus įvairioms amžiaus ir visuomenės grupėms, apimančiu viską nuo jaunimo iki premium mados ženklų. Taip pat stebime stiprią grožio ir sveikatingumo sektoriaus augimo tendenciją, kuri atspindi visame pasaulyje stiprėjantį dėmesį ilgaamžiškumui“, – komentuoja B. Kuodytė.
Maitinimo sektorius Kauno „Akropolyje“ 2024 metais taip pat augo – 4 proc. Nepaisant to, nacionaliniu mastu šis sektorius susiduria su nemažais iššūkiais.
„Rezultatus vertiname gerai, atsižvelgiant į problemas, su kuriomis susiduria restoranai. Sektorius išgyvena sudėtingą laikotarpį, – sako restorano „London Grill“ savininkas Andrius Lavrinavičius. – 2025 metais planuojame atidaryti dar vieną restoraną. Ilgai puoselėtą naują restorano koncepciją nusprendėme pirmiausia įgyvendinti pas mūsų ilgalaikius partnerius – Kauno „Akropolyje“.”
„Aprangos“ grupės generalinis direktorius Rimantas Perveneckas teigia, kad Kauno „Akropolyje“ veikia net 18 skirtingų grupės tinklo parduotuvių – daugiau nei bet kuriame kitame prekybos centre.
„Kauno „Akropolį“ priskiriame prie trijų patraukliausių prekybos centrų Baltijos šalyse. 2024 metais visų parduotuvių apyvarta buvo 11,8 proc. didesnė nei 2023 metais – rezultatai viršijo mūsų planus. Praėjusiais metais realizavome du įspūdingus projektus: tai naujos koncepcijos „City“ parduotuvės rekonstrukcija ir nauja „Calvin Klein“ franšizės parduotuvė. 2025 metais tikimės tolesnio prekių apyvartos augimo“, – sako R. Perveneckas. Šiais metais „Aprangos“ grupė prekybos centre atidarys beveik dvigubai didesnę naujausios koncepcijos „Massimo Dutti“ parduotuvę ir naują „Oysho“ sporto bei laisvalaikio parduotuvę.
2024 metais prekybos centras toliau plėtė mados ir grožio asortimentą. Naujose didesnėse patalpose atsidarė vienintelė Lietuvoje ir viena didžiausių Europoje „Replay“ parduotuvė, naujoje vietoje įsikūrė „Wawa“, pirmoji Kaune „Calvin Klein“ mados namų parduotuvė, praplėsta naujausio koncepto „Audimas“ parduotuvė, antrosios parduotuvės duris atvėrė „Factory by Ribas“ deimantų namai. Taip pat įgyvendintas aukštosios parfumerijos „Crème de la Crème“ parduotuvės atnaujinimas ir plėtra.
„Kauno „Akropolis“ suderina didelio, šiuolaikinio centro patogumą su buvimu miesto centre – tai labai reta visos Europos mastu. Rezultatai rimti, todėl išplėtėme prekybos plotą, laikydamiesi tik šiam prekybos centrui sukurto dizaino, pagerbiančio unikalią Kauno centro prieškario architektūrą. Į parduotuvės praplėtimą investavome virš pusės milijono eurų, – teigia UAB „Alteus“, valdančios „Crème de la Crème Haute Parfumerie“, įkūrėjas Andrius Remiševskis. – Šiais metais įvedinėsime naujų prekių ženklų, taip pat inicijuosime labai įdomias rinkodaros iniciatyvas. Matome, kad Kauno „Akropolis“ labai aktyvus marketingo ir renginių srityje – tai džiugina.“
Šiais metais Kauno „Akropolyje“ atsidarys Skandinavijos „Nord Baby“ prekės ženklo parduotuvė. Be to, planuojama transformuoti ketvirtąjį prekybos centro aukštą, siekiant sustiprinti pramogų pasiūlą.
„Matydami augantį susidomėjimą pramogų sektoriumi tiek iš lankytojų, tiek iš operatorių pusės, vykdome derybas dėl ketvirtojo aukšto pramogų zonos transformavimo. Tai – vienas ryškiausių fokusų 2025 metams, kuris organiškai papildys mūsų pramogų sektoriaus operatorius bei renginių ir meno iniciatyvas, kuriančias pridėtinę vertę tiek lankytojams, tiek prekybos centre įsikūrusiems prekės ženklams“, – sako B. Kuodytė.
2024 metais prekybos centras pristatė daugiau nei 30 parodų, renginių ir kitų iniciatyvų. Tarp jų – tarptautinė meno instaliacija „Gaia“, pritraukusi didelius lankytojų srautus, „Vilnius City Opera“ paroda ir tokių žinomų Lietuvos menininkų kaip Algis Kriščiūnas bei Lukas Svirplys darbų ekspozicijos. Didelio susidomėjimo sulaukė ir „Kitokių pasikalbėjimų“ renginių serija, į prekybos centrą atvedusi tokį netradicinį pokalbių šou formatą. Netikėtu reginiu lankytojams tapo vienintelio tokio Baltijos šalyse tikro akrobatinio lėktuvo „XtremeAir Sbach 342“ (XA42) ekspozicija.
Kauno „Akropolis“ 2024 metais įgyvendino svarbias su tvarumu susijusias iniciatyvas. Bene ryškiausia jų – prekybos centro prieigose atidarytas didžiausias Baltijos šalyse elektromobilių įkrovimo parkas. Be to, Kauno „Akropolis“ tapo draugišku gyvūnams – ant prekybos centro stogo įrengti bičių aviliai, kurie didina aplinkos biologinę įvairovę. Nuo 2025 metų Kauno „Akropolis“ daugiau nei du trečdalius veiklai reikalingos energijos perka iš atsinaujinančių šaltinių.
2024 metais taip pat tęsti vidaus erdvių – tualetų remonto, eskalatorių atnaujinimo, vidaus inžinerinių sistemų, apšvietimo sistemų ir parkingo rekonstrukcijos darbai, kuriuos numatoma vykdyti ir 2025 metais. Savininko investicija į šiuos darbus siekia apie 9 milijonus eurų. Atliekant visus pastato techninės priežiūros atnaujinimo ir statybinius darbus, vadovaujamasi pastato CO2 neutralumo strategijos gairėmis.
Prekybos centras Kauno „Akropolis“ priklauso Vokietijos investiciniam fondui „Deka Immobilien GmbH“ ir yra valdomas bendrovės „Newsec“. Tarptautinė nekilnojamojo turto paslaugų įmonių grupė „Newsec“ buvo įkurta 1994 metais Švedijoje. Grupė veikia septyniose rinkose Skandinavijos ir Baltijos šalyse, kuriose dirba beveik 2 700 darbuotojų.
„Newsec“ teikia plataus spektro komercinio nekilnojamojo turto paslaugas, NT konsultacijas ir turto valdymą. Bendrovė tarpininkauja sudarant investicinius sandorius, taip pat nuomojant ir parduodant nekilnojamąjį turtą. „Newsec“ teikia rinkos analizės ir tyrimų paslaugas, taip pat yra licencijuota nekilnojamojo turto bei verslo vertinimo paslaugų teikėja.