Galingi Kinijos interneto cenzoriai jau seniai buvo žinomi dėl to, kad panaikina politinius nesutarimus, vitriolą prieš komunistų partijos vadovybę ir jautrių istorinių įvykių paminėjimą. Dabar jie yra paleisti į naują rykštį – negatyvą.
Šalies interneto reguliatorius pirmadienį pristatė dviejų mėnesių visos šalies kampaniją, kuria siekiama pažaboti pesimizmo, tendencinį socialinėje žiniasklaidoje, tiesioginiame ir trumpalaikiame platformose.
Kai kurie turinys yra nukreipti į „piktybiškai klaidingai interpretuojami socialiniai reiškiniai, selektyviai perdeda neigiamus atvejus ir naudojasi juos kaip galimybę skatinti nihilistinę ar kitaip neigiamą pasaulėžiūrą“, – sakoma Kinijos kibernetinės erdvės administracijos pareiškime.
Kiti „pernelyg savaime nuvertina ar sustiprina nevilties ir negatyvumo jausmą, paskatindami kitus sekti pavyzdžiu“,-pridūrė jis.
Kinai pasivaikščioti po neraštą pastatą, kuriame gyvena Kinijos antrosios biuro Pekine kibernetinės erdvės administracija 2017 m. Lapkričio 6 d. – Steponas Shaveris/UPI/Shutterstock
Metų ekonomikos nuosmukis, kurį sukėlė nekilnojamojo turto krizė, padidino vartotojų pasitikėjimą vartotojais, padidino vartojimą ir padidino nedarbą, ypač tarp Kinijos jaunų žmonių – pritemdydami savo perspektyvas ir perspektyvą apie gyvenimą. Tokios nuotaikos sukėlė jaunos kartos gyvenimo būdo, tokio kaip „gulintis plokščias“, terminas, apibūdinantis paprasto, be streso gyvenimo siekį, kuris 2021 m. Papildė Kinijos internetą.
Šią savaitę paskelbta, kad susidorojimas įvyko po to, kai keli tinklaraštininkai, žinomi dėl „meluojančio plokščio“ gyvenimo būdo dokumentavimo, pranešė, kad jų vaizdo įrašai buvo ištrinti ir jų socialinės žiniasklaidos paskyros buvo uždraustos.
Interneto reguliatorius taip pat neseniai nubaudė interneto platformas už tai, kad nesugebėjo vidutinio turinio, paskelbto jų svetainėse. Populiari socialinės žiniasklaidos platforma „Weibo“, „Tiktok“ tipo Kuaishou ir Kinijos „Instagram“, „Red“ ar „Xiaohongshu“ ekvivalentas, šį mėnesį buvo drausminta už tai, kad leido „kenksmingą“ informaciją, pavyzdžiui, „Hyping aplink garsenybių asmeninius atnaujinimus ir nereikšmingus dalykus“, kad jie pasirodytų populiariausiose temose.
„Xiaohongshu Technology Co.“ logotipas bendrovės būstinėje Šanchajuje, Kinijoje, 2025 m. Rugsėjo 15 d. – Raul Ariano/Bloomberg/Getty Images
Pirmadienio pranešime interneto reguliavimo institucija teigė, kad susidorojimas taip pat apima turinį, „kurstydamas kraštutinį grupių konfrontaciją“, „Baimės ir nerimo plitimo ir nerimo plitimas“ ir „Smurto internete ir priešiškumo skatinimas“.
Internetiniai pranešimai, komentarai ir tendencijos temos apie ekonominius gandus, „Doxxing Techniques“ ir „pralaimėjimo pasakojimus, tokius kaip„ pastangos yra nenaudingos “, -„ visa tai patenka į šios kampanijos kompetenciją. Tai taip pat skirta turiniui „parduoti nerimą“, išnaudodamas susirūpinimą dėl užimtumo, pasimatymų ir švietimo, siekiant skatinti klasių ar susijusių produktų pardavimą.
Reguliatorius paragino visuomenę „aktyviai pranešti apie tokius atvejus“, kad „atsispirtų kenksmingam neigiamos nuotaikos kurstymui“.
Antradienį „State Media“ paskelbtas komentaras gyrė kampaniją kaip „laiku“ atsakymą į „vyraujantį chaosą“.
„Tokio piktybiškai nesusipainiojančio turinio žala yra didelė. Jis gali sukelti kolektyvinius nesusipratimus ir socialinę paniką, atstumti protus ir faktus ir net paskatinti konfliktus neprisijungus, todėl ilgalaikė žala viešajai tvarkai ir socialiniam pasitikėjimui“,-rašė ji.
Ja Ian Chong, Singapūro Nacionalinio universiteto politikos mokslų profesorius, daugiausia dėmesio skirdamas Kinijai, pastebėjo, kad Kinijos žmonių motyvacijos trūkumas, netgi pesimizmo trūkumas, dėl individualių perspektyvų.
Jis sakė, kad Kinijos valdžios institucijos „pagrįstai tikėtis“ sieks paskatinti vartotojų pasitikėjimą savimi ir didesnį vartojimą, siekiant skatinti ekonomikos augimą. „Vienas iš būdų tai padaryti gali būti visuomenės nuotaikos valdymas internete“, – sakė jis.
Kinijos ekonomika ir toliau kovoja su daugybe vidaus ir išorinių iššūkių, kurie daro spaudimą jos metiniam augimo tikslui – 5%. Remiantis Kinijos Nacionalinio statistikos biuro paskelbtais duomenimis, auga gamyklos produkcija ir mažmeninės prekybos pardavimai, atitinkamai šalies gamybos sveikatos ir vartojimo matuoklis-atitinkamai iki 12 mėnesių žemiausio ir 9 mėnesių žemiausio lygio.
Taip pat rugpjūčio mėn. Nedarbo lygis nuo 16 iki 24 metų, išskyrus studentus, padidėjo dvejų metų aukščiausio lygio-18,9%, rodo šį mėnesį paskelbtus duomenis apie duomenis.
Chongas teigė, kad nors susidorojimas gali pakeisti toną internete, bendras požiūris yra mažiau linkęs pasikeisti be geresnių gyvenimo ir karjeros perspektyvų, o Kinijos interneto vartotojai, kaip tai darė praeityje, rastų būdų, kaip išreikšti save internete.
Naujausias atsakymas į išorinį spaudimą ekonominiu sulėtėjimu buvo „žiurkių žmonių“ atsiradimas internete-Kinijos jaunuoliai, apimantys graužikų panašų gyvenimo būdą, į kurį įeina šurmulys lovoje ir užsakymo patiekalų užsakymą, kad išvengtų lauke.
„Valstybė bandys suspausti šias naujas terminus ir išraiškas, kai jos atsiras, tačiau jie tiesiog toliau vystysis“, – teigė Chongas.
Norėdami gauti daugiau CNN naujienų ir informacinių biuletenių, sukurkite sąskaitą CNN.com