Ką iš tiesų reiškia aukščiausia kokybė prekybos tinkle? šį klausimą sau ir „Iki“ vadovams kėlė į „Iki“ klientų valdybos narius. Giliai į parduotuvės užkulisius panirę pirkėjai nariai įsitikino: viskas daug įdomiau ir sudėtingiau nei atrodo eilinio pirkėjo akimis.
savo „“ klientų valdyba jau lankėsi didžiausioje prekybos tinklo kepykloje, vertino konditerinių gaminių gaminių ir gilinosi į lojalumo programos privalumus. Šįkart dėmesio centre atsidūrė tai, kas aktualu kiekvienam – kasdienė parduotuvių veikla ir kokybės nuo sandėlio iki pirkėjo krepšelio užtikrinimas. Juk klientų valdyba būtent tam ir suburta, kad praskleistų mažmeninės prekybos šydą ir su visais „Iki“ klientais pasidalintų, kas už jo slypi, ir kas svarbiausias pirkėjas.
„Klientų valdyba yra mūsų akys ir ausys, padedančios atrasti kasdienes pirkėjo perspektyvas. Kokybė – tai ne tik produktas lentynoje, bet ir švara, temperatūra, kiekvienos prekės kelio atsekamumas. Būtent tokios detalios diskusijos su klientų valdyba padeda mums geriau suprasti, kas pirkėjams yra svarbu, kaip galima duoti geresnę patirtį bei kokios informacijos ar prekių lentynoje, kurioje trūksta“, – komunikacijos.
Kodėl vaisiai ir daržovės rasoja?
Lydimi „Iki“ produktų saugos konsultantės Zitos Šakaitės klientų valdybos nariai apsilankė šviežių vaisių ir daržovių skyriuje, kuriame kilo bene daugiausia diskusijų.
„Lankydamas arčiausiai namų stiprintuvą dažnai pastebiu aprasojusius vaisius ir daržoves. Kodėl taip nutinka ir ką tai reiškia?“ – klausė „Iki“ klientų valdybos narė Lina.
Z. Šakaitė paaiškino, kad rasa susiformuoja dėl fizikos dėsnių, kuomet švieži vaisiai ir daržovės į parduotuvę atkeliauja iš sandėlio, kuriame oro temperatūra būna 9-10 laipsnių mažesnė. Be to, ir skirtingi vaisiai bei daržovės specialiuose temperatūriniuose sandėliuose laikomose talpoje. To reikia, kad būtų išlaikoma aukščiausia kokybė.
„Dabar pamačiusi aprasojusius vaisius ir daržoves žinojo, kad reiškia, jog ką tik atgabeno iš sandėlio. Ir tai reiškia ne ką kitą, o šviežumą“, – džiaugėsi Lina.
Z. Šakaitė klientų valdybos taip pat sakė, kad „Iki“ prekybos tinkle ypač daug dėmesio skiriama vaisių ir daržovių kokybei, todėl lentynose leidžiami tik minimalūs ir labai nedideli paviršiaus defektai, kurie neturi įtakos bendrai produkto formos išvaizdai ir kokybei: nedidelės odelės ar nulūžęs kotelis. Net ir išrūšiuoti vaisiai į savotišką nepatenka – jie paaukojami labdaros organizacijoms, o tie, kurių paaukoti nebegalima, perduodami ūkininkams gyvūnų šėrimui.
„Vaisiai ir daržovės, kaip aš sakau, yra gyva prekė, todėl reikalauja ypatingos priežiūros. Vaisių prekės ženklo specialiai prietaisais matuojamas dar centriniuose sandėliuose, kad parduotuvės jie pasiekė geriausios kokybės. O parduotuvėse šias prekes nuolat įvertina ir perrenka rankomis“, – pasakojo Z. Šakaitė.
Reikalavimai keliami net ledui
Nemažai staigmenų pirkėjų laukė ir šviežios mėsos, žuvies bei sveriamų prekių skyriuose, tai teko pripažinti, kad dabar į šias parduotuvių dalis žiūrima visiškai kitokia akimis. Pasirodo, kad daug daug, į kuriuos klientai paprastai net neatkreipia dėmesį, yra kritiškai svarbūs produktų kokybei.
„Maniau, kad ledo naudojimas žuviai yra paprasta smulkmena, o patys ledukai nėra niekuo išskirtiniai. Tačiau sužinojau, kad „Iki“ ne tik tikrina ledo kiekį, bet ir pats ledas gaminamas vietoje, o mikrobiologiniais tyrimais tikrinama ir ledo, ir parduotuvės vandens kokybė. Tai rodo svarbią įsitraukimą į detales, kurios yra labai svarbios, kad mūsų stalų atsidurtų tik šviežiausi produktai“, – stebėjo „Iki“ klientų valdybos narė Vida.
Tuo metu „Iki“ klientų valdybos narys Jonas sakė, kad anksčiau apsilankęs kaskart stebėjo, kodėl ledas dedamas po žuvimi, o ne ant jos – juk atrodytų, kad toks šaldymo būdas būtų efektyvesnis.
„Pasirodo, kai kurie žuvies produktai, pavyzdžiui, lašišos filė, nuo ilgesnio sąlyčio su ledu gali pakeisti spalvą.Kad taip nenutiktų, žuvis dedama ant ledo, kad su juo lietųsi tik oda“, – naujomis žiniomis dalijosi Jonas.
Jis taip pat apie tai sužinojęs, kad įvairių rūšių mėsa, pavyzdžiui, vištiena ir kiauliena, turi būti taip, todėl lentynose yra specialūs indai, kad mėsaliestų.
O „Iki“ klientų valdybos narei Anastasijai buvo netikėta, kad sveriamų prekių, pavyzdžiui, saldainių partijos niekuomet nemaišomos ir laikomos atskirai.
„Niekuomet nebūčiau pagalvojusi, kad pirkdama savo mėgstamus saldainius, visada gaunu prekes iš tos pačios partijos. Pasirodo, tai užtikrina atsekamumą – jei atsirastų klausimų dėl tik kokybės, būtų galima greitai nustatyti konkrečią dalį ir problemos sprendimą“, – atsako ji.
Kaip sakė „Iki“ produktų saugos konsultantė Z. Šakaitė, visa tai, ką parduotuvėse atrado ir sužinojo klientų valdybos nariai, yra kompleksinė sistema, kuri kasdien veikia kaip gerai suderintas mechanizmas, užtikrinantis, kad pirkėjų krepšeliuose atsidurtų tik šviežiausi ir geriausios kokybės produktai, kurie tikrinami kiekvienam žingsnyje.
„BNS Spaudos centras“ skelbiami įvairių organizacijų pranešimai žiniasklaidai. Už pranešimų pranešimą atsako juos paskelbę asmenys bei jų atstovaujamos organizacijos.
