Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Marketingo vadovų klubo nariai rinkosi į susitikimą, kuriame kalbėjo aktualia ir drąsia tema – ar rimta, formalumu pasižyminti organizacija gali sau leisti lengvumo ir humoro komunikacijoje? Atsakyti į šį klausimą padėjo advokatų profesinės bendrijos AVOCAD biuro vadovė Monika Potašinskaitėsavo praktika jau įrodžiusi, kad net itin formalaus sektoriaus atstovai gali kurti šiltą, patrauklų ir įtraukiantį komunikacijos stilių.
AVOCAD „LinkedIn“ paskyra ir viešoji komunikacija garsėja netipišku požiūriu: vietoj griežto rimtumo – žaismingumas, vietoj distancijos – atvirumas, vietoj komplikuotų teisinių formuluočių – aiškus, žmogiškas tonas. Būtent šis balansas tarp profesionalumo ir lengvumo buvo pagrindinė susitikimo tema.
Susitikimo metu M. Potašinskaitė dalijosi, kaip AVOCAD pavyksta kurti autentišką organizacijos balsą ir kodėl jie sąmoningai atsisako būti „tik rimtais teisininkais“. Ji išskyrė tris kertinius komunikacijos aspektus:
Anot Monikos, tai organizacijos „stuburas“, be kurio išorinis įvaizdis netampa tikru. Vidinis tonas turi atitikti tai, kas komunikuojama išorei – tik tada komunikacija yra tvari ir įtaigi.
Svarbiausia – nuoseklumas, aiškus tonas ir gebėjimas parodyti tikrąją organizacijos asmenybę. Net advokatų kontora gali būti šmaikšti, o žaismingumas, pasak Monikos, dažnai padeda išsiskirti konkurencingoje rinkoje.
- Sėkmingos komunikacijos receptas
Autentiškumas. Ne perdirbtas, ne pritemptas, o tikras. „Kai nebijai būti savimi – tai veikia geriausiai“, – pabrėžė ji ir akcentavo, kad komunikacijos tonas turi atliepti organizacijos kultūrą.
Susitikimo dalyviai svarstė, kaip rasti ribą tarp profesionalumo ir žaismingumo, kaip neperžengti „per lengvo“ tono ir kartu atsikratyti stereotipo, kad rimtų profesijų atstovai privalo būti santūrūs. Monika pateikė realių pavyzdžių, kaip išorinė komunikacija padeda ir personalo atrankai – kuo labiau organizacijos balsas sutampa su vidine kultūra, tuo lengviau pritraukti tinkamus kandidatus ir nuo pirmo kontakto suprasti, ar žmogus organizacijoje pritaps.
Dėkojame Monikai Potašinskaitei už įkvepiantį pranešimą. O visus besidominčius marketingu ir komunikacija kviečiame prisijungti prie Marketingo vadovų klubo ir dalyvauti susitikimuose su įdomiomis asmenybėmis bei lyderiais, kurie dalijasi praktinėmis žiniomis ir atveria naujus požiūrius į komunikaciją, rinkodarą ir organizacijų kultūrą.


