Remiantis naujausios šią savaitę paskelbtos Pew tyrimų centro ataskaitos duomenimis, „Threads“ ir „Bluesky“ dar turi nemažai nuveikti, kad pasivytų X JAV.
Tyrimų įmonė pirmą kartą paklausė apie šias mažesnes paslaugas ir nustatė, kad kiekviena jomis naudojasi vos 1 iš 10 JAV suaugusiųjų ar mažiau.
Nors X nėra vienas didžiausių socialinių tinklų JAV, jis vis dar yra tas, kuris pranoksta mažesnę socialinių programėlių rinką, daugiausia dėmesio skiriant trumpiems, tikralaikiams teksto įrašams, rodomiems vertikaliame sklaidos kanale.
Šioje erdvėje išaugo konkurencija nuo tada, kai Elonas Muskas 2022 m. spalį įsigijo „Twitter“ ir pervadino ją į X, nes Musko pakeitimai platformos turinio moderavimo politikoje ir svetainės politinis poslinkis į dešinę paskatino kai kuriuos vartotojus ieškoti alternatyvų.
Be decentralizuotų atvirojo kodo tinklų, tokių kaip „Mastodon“ ir „Bluesky“, augimo, kiti startuoliai pristatė būsimus „Twitter“ konkurentus, tokius kaip „Spill“, „Post“, „T2 (Pebble“) ir „Hive“. Tačiau daugelis jų nuo to laiko buvo uždaryti.
„Pew“ duomenys rodo, kaip stipriai išlieka X sukibimas rinkoje.
Net Meta, turinti visus savo išteklius ir platformos galią, dar nesugebėjo įveikti X su savo konkurentu Threads, rašoma pranešime.
Techcrunch renginys
San Franciskas
|
2026 m. spalio 13-15 d
Pasak Pew, 21% JAV suaugusiųjų teigė vartoję X, palyginti su tik 8% naudojusių siūlus ir 4% naudojusių Bluesky. Tuo tarpu „Truth Social“ pritraukė 3% JAV suaugusiųjų.
Nepaisant šios konkurencijos, X nepastebėjo didelio naudojimo slydimo per daugelį metų, teigiama pranešime. Pavyzdžiui, praėjusių metų pradžioje paskelbtoje Pew ataskaitoje apie JAV suaugusiųjų naudojimąsi socialine žiniasklaida nustatyta, kad X tuomet naudojosi 22 % JAV suaugusiųjų. 2021 m. ataskaita parodė, kad „Twitter“ (prieš pakeičiant prekės ženklą į X) naudojo 23 % JAV suaugusiųjų.
Kitaip tariant, jei X mažėja, tai buvo ilgas ir lėtas kritimas.

Šių metų ataskaitoje taip pat nustatyta, kad „YouTube“ ir „Facebook“ ir toliau yra plačiausiai JAV suaugusiųjų naudojamos platformos – atitinkamai 84 % ir 71 % teigia, kad jomis naudojasi.
Tuo tarpu 50 % JAV suaugusiųjų teigė, kad naudojasi Instagram, 37 % naudojo TikTok, 32 % – WhatsApp, 26 % – Reddit ir 25 % – Snapchat.

Daugelio šių paslaugų naudojimas laikui bėgant išaugo, pažymėjo Pew. „TikTok“ padaugėjo nuo 21 % 2021 m., o Instagram, kurį dabar naudoja pusė JAV suaugusiųjų, 2021 m. – nuo 40 %. Dabar maždaug trečdalis suaugusiųjų naudojasi WhatsApp, o 2021 m. – 23 %.
„Reddit“, kuris tapo AI eros numylėtiniu dėl daugybės turinio licencijavimo sandorių, 2021 m. naudojosi tik 18 % JAV suaugusiųjų, o šiandien – 26 %.
Žinoma, visi šie skaičiai atrodo labai skirtingai nuo JAV paauglių naudojimosi socialinėje žiniasklaidoje, kur „YouTube“ išlieka Nr. 1, tačiau vėliau atsiranda kitas populiariausių programų rinkinys, įskaitant „TikTok“, „Instagram“ ir „Snapchat“.

