Šiemet bus tvarkomi kritinės būklės tiltai: kur eismas taps saugesnis?
AB „Via Lietuva“ informuoja, kad šiuo metu valstybinės reikšmės keliuose vyksta 13 tiltų remonto darbai, dauguma jų – kritinės būklės. Planuojama, kad dar 11 tiltų remonto projektai bus pradėti jau šią vasarą, o užbaigti – kitąmet arba 2027 metais, jei tik sėkmingai bus pasirašytos sutartys po viešųjų pirkimų procedūrų.
Šiuo metu didžiausias projektas įgyvendinamas automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda, 87,3 kilometre, kur rekonstruojamas tiltas per Kruną. Tikimasi, kad darbai bus baigti 2027 metais.
Magistraliniame kelyje Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas, 33,7 kilometre, vyksta tilto per Voverkį rekonstrukcija, o kelyje Kaunas–Zarasai–Daugpilis, 16,4 kilometre, atliekamas tilto per Šešuvą paprastasis remontas. Abu šie projektai turėtų būti užbaigti antrąjį šių metų ketvirtį.
Valstybinės reikšmės rajoniniame kelyje Aukštutiniai Kaniūkai–Babtai–Labūnava–Kėdainiai rekonstruojami du tiltai: per Barupę (32,3 km) ir per Nevėžį (44,3 km). Darbus planuojama baigti atitinkamai antrąjį ir trečiąjį šių metų ketvirčius.
Rajoniniame kelyje Rokiškis–Juodupė–Onuškis–Ilzenbergas (13,6 km) rekonstruojamas tiltas per Vyžuoną, o kelyje Jurbarkas–Butkaičiai–Paviščionys (21,3 km) – tiltas per Šaltuoną. Abiejų šių tiltų rekonstrukcijos darbai turėtų būti baigti trečiąjį šių metų ketvirtį. Tuo metu rajoninio kelio Endriškiai–Gudai (1,1 km) atkarpoje atliekamas tilto per kanalą rekonstravimas, kurį planuojama baigti kitų metų pirmąjį ketvirtį.
Krašto kelyje Mažeikiai–Plungė–Tauragė (136,1 km) rekonstruojamas tiltas per Šuniją, kurį planuojama baigti trečiąjį šių metų ketvirtį. Kelio Vilkaviškis–Kudirkos Naumiestis–Šakiai (20,4 km) tilto per Šešupę rekonstrukciją planuojama baigti kitų metų ketvirtąjį ketvirtį. Eismas tiltu per Dubysą krašto kelyje Ariogala–Raseiniai–Kryžkalnis, ruože nuo 13,2 iki 13,8 km, turėtų būti atnaujintas birželį. Taip pat planuojama baigti tilto per kanalą rekonstravimą kelyje Merkinė–Leipalingis (13,6 km) antrąjį šių metų ketvirtį. Mažeikių aplinkkelyje (1,7 km) atliekamas paprastasis remontas, kuris turėtų būti baigtas antrąjį šių metų ketvirtį.
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis pabrėžia, kad tiltų ir viadukų būklė šalyje kelia didelį susirūpinimą, todėl jų tvarkymui skiriamas ypatingas dėmesys. Šiemet darbai planuojami ten, kur būklė yra kritinė ir kelia didžiausią grėsmę. Siekiama užtikrinti saugų eismą tiek pagrindiniuose, tiek regioniniuose keliuose. Vis dėlto, remonto laukia daugiau nei šimtas tiltų ir viadukų, o tam būtinas stabilus ir pakankamas Kelių fondo finansavimas.
Ministras pridūrė, kad vykdant kapitalinio ar paprastojo remonto darbus, kelių rekonstravimo darbus, jei tvarkomame kelio ruože yra tiltas ar viadukas, jie taip pat bus sutvarkyti.
„Via Lietuva“ l. e. p. generalinis direktorius Martynas Gedaminskas teigia, kad netrukus šiais sutvarkytais tiltais galės naudotis tiek važiuojantys magistraliniais, tiek rajoniniais ir krašto keliais. Tačiau Lietuvoje vis dar yra per daug blogos būklės, nusidėvėjusių tiltų, kurie kelia rimtą pavojų eismo saugumui.
M. Gedaminskas akcentuoja, kad savalaikis tiltų atnaujinimas galėtų prisidėti prie infrastruktūros ilgaamžiškumo, tačiau tam reikalingas didesnis finansavimas. Šiuo metu daugiau nei 100 tiltų ir viadukų reikalauja neatidėliotino dėmesio. Jei situacija nepasikeis, dalis jų gali būti uždaryti arba reikės apriboti eismą. Todėl būtinas sistemingas požiūris ir ilgalaikė strategija, siekiant išvengti infrastruktūros nykimo, galimų avarijų ir skaudžių padarinių.
Nepaisant to, kad tiltinės infrastruktūros priežiūrai skirta suma 2024 m. padidėjo, per pastaruosius šešerius metus blogos būklės tiltų skaičius išaugo nuo 63 iki 117, o be nuoseklaus ir tvaraus finansavimo šis skaičius iki 2035 m. gali išaugti iki 192.
Skaičiuojama, kad norint sutvarkyti kritinės ir blogos būklės tiltus ir viadukus valstybinės reikšmės keliuose, reikia 470 mln. eurų. O norint sutvarkyti visus šalies tiltus ir viadukus iki tenkinamos būklės, reikia apie 1 mlrd. eurų. Siekiant suvaldyti tiltų degradacijos problemą, reikalingas tvarus ir ilgalaikis kelių infrastruktūros finansavimo sprendimas.
Šiuo metu vyksta arba artimiausiu metu bus paskelbtas rangos darbų viešasis pirkimas dėl keliolikos kitų kritinės būklės tiltų bei viadukų rekonstravimo arba kapitalinio remonto. Sėkmingai įvykus pirkimų procedūroms, per artimiausius dvejus metus būtų tvarkomi kritinės būklės tiltai ir viadukai magistraliniuose, rajoniniuose bei krašto keliuose. AB „Via Lietuva“ planuoja tęsti tiltų tvarkymo darbus ir iki metų pabaigos inicijuoti dar 22 tiltų projektavimo arba rangos viešuosius pirkimus.
Planuojama, kad 2027-ųjų antrąjį ketvirtį bus atlikti viaduko, esančio 25,3 km valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė, rekonstravimo darbai. Taip pat iki kitų metų pabaigos planuojama rekonstruoti viaduką 180 km valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje Kaunas–Zarasai–Daugpilis.
Magistraliniame kelyje Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas, ties 35,1 km, kitų metų trečiąjį ketvirtį planuojama baigti tilto per Voverkį rekonstravimą.
Magistraliniame kelyje Vilnius–Varėna–Gardinas (84,2 km) esančio tilto per Šačią rekonstravimą planuojama baigti iki kitų metų pabaigos, o magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda (144,7 km) dviejų lygių sankryžos viaduko (Nr. 1907) kapitalinį remontą – kitų metų trečiąjį ketvirtį.
Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Mantviliškis–Ažytėnai–Vosyliškis tilto per Šušvę, esančio 11,2 km, rekonstravimą planuojama baigti 2027 m. antrąjį ketvirtį. Tuo metu kito rajoninio kelio – Veliuona–Tamošiai–Griciai, ties 12,1 km – esančio tilto per Gausantę rekonstravimą planuojama baigti 2027 m. pirmąjį ketvirtį. Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Kupiškis–Rudiliai–Subačius, ties 12 km, tilto per Sousą rekonstravimą planuojama atlikti iki 2027 m. pirmojo ketvirčio pabaigos. Tuo metu privažiuojamajame kelyje prie Šiaulių miesto oro uosto nuo kelio Kepaliai–Gasčiūnai–Meškuičiai, ties 2,9 km, tilto per Kulpę rekonstravimą planuojama baigti 2027 m. pirmąjį ketvirtį.
2027 m. antrąjį ketvirtį planuojama baigti tilto per Dubysą rekonstravimą, kuris yra valstybinės reikšmės krašto kelyje Raseiniai–Baisogala, ties 7,1 km. Kitame krašto kelyje – Vilkaviškis–Gražiškiai – ties 5,3 km esančio tilto per Širvintą rekonstravimą numatyta baigti iki kitų metų pabaigos.
Informaciją apie kelių ir tiltų būklę, inžinerinius kelių objektus, kurie yra remontuojami, gyventojai gali rasti specialiame stebėsenos žemėlapyje www.keliubukle.lt, kurį sukūrė AB „Via Lietuva“.