Dar prieš kelerius metus perkant internetu laukti prekių kelias dienas atrodė normalu, o „greitas pristatymas“ skambėjo kaip privalumas. Šiandien jis tapo būtinybe: 32 proc. Lietuvos gyventojų prisipažįsta bent kartą atšaukę pirkimą arba apskritai nepirkę e. parduotuvėje, nes pristatymas pasirodė per lėtas.
„Venipak“ užsakymu „Spinter tyrimų“ atliktas tyrimas atskleidė, kad dažniausiai taip elgiasi 18-35 metų pirkėjai ir didmiesčių gyventojai – aktyviausia, didžiausiu skaitmeniniu raštingumu pasižyminti pirkėjų grupė.
„Anksčiau greitis buvo konkurencinis pranašumas, šiandien – tai išlikimo sąlyga. Pirkėjai nebenori laukti. Jiems greitas pristatymas – ne išskirtinumas, o būtinybė. Jie planuoja laiką, nori tikslumo, o e. parduotuvės, kurios geba užtikrinti greitą ir aiškų pristatymą, laimi ne tik pardavimą, bet ir klientų lojalumą. O tos, kurios vis dar planuoja siuntas kelių dienų terminais, rizikuoja prarasti klientą dar prieš jam paspaudžiant „pirkti“, – sako Asta Raudonienė, „Venipak“ rinkodaros vadovė.
Tyrimas parodė, kad 82 proc. pirkėjų toleruoja daugiausia 1-3 dienų laukimą, o 1 iš 10 visai nesutinka laukti ilgiau nei nurodyta – nori siuntą gauti tiksliai pažadėtu laiku. Tuo tarpu ilgiau nei 3 dienas laukti sutiktų tik 8 proc. apklaustųjų.
Pasak A. Raudonienės, pristatymo greitis šiandien yra vienas pagrindinių pirkimo sprendimą lemiančių veiksnių, tačiau ne vienintelis.
„Lietuviai vertina visą pirkimo patirtį – nuo užsakymo iki prekės atsiėmimo. Svarbu ne tik greitis, bet ir aiškumas: klientas nori žinoti, kada tiksliai gaus siuntą, ir būti tikras, kad pažadas bus įvykdytas. Kiekvienas papildomas laukimo žingsnis šiandien gali kainuoti pardavimą“, – komentuoja A. Raudonienė.
Net kas antrą lietuvį (51 proc.) labiausiai erzina nežinojimas, kada laukti siuntos. Kiek mažiau (50 proc.) nervinasi, kai siunta vėluoja, neatnaujinama informacija apie jos buvimo vietą (40 proc.) arba kai apskritai nėra galimybės sekti siuntą (30 proc.).
Įdomu tai, kad vėluojant siuntai, dauguma pirkėjų kaltina ne siuntų pristatymo bendrovę, o pačias e. parduotuves. Net kas trečias lietuvis (37 proc.) pirmiausia pagalvoja, kad reikėjo rinktis kitą parduotuvę. Tuo tarpu tik 22 proc. kaltę verčia už siuntos pristatymą atsakingai įmonei, o dar 30 proc. apklaustųjų, sužinoję apie siuntos vėlavimą, svarsto, kad reikėjo rinktis kitą pristatymo būdą.
Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimą „Venipak“ užsakymu šių metų gegužės mėn. atliko bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausta 1015 respondentų nuo 18 iki 75 metų.
„BNS Spaudos centre“ skelbiami įvairių organizacijų pranešimai žiniasklaidai. Už pranešimų turinį atsako juos paskelbę asmenys bei jų atstovaujamos organizacijos.