Kai praėjusį mėnesį Ukrainos prezidentas Volodymyr Zelenskyy pasitraukė iš juodo kostiumo, pasaulis jį pamatė, išskyrus „Polymarket“ „Oracle“ rinkėjus. Dabar 160 mln.
Birželio 24 d. Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskyy atvyko į NATO viršūnių susitikimą Hagoje, vilkėdamas juodą karinio stiliaus striukę, apykaklės marškinius ir suderinančias kelnes, aprangą, iškart apibūdintą kaip „Reuters“, BBC, „New York Post“ ir net „Polymarket“ socialinės žiniasklaidos sąskaitą.
Apranga, retas pasitraukimas iš karinių nuovargių, Zelenskyy palankiai įvertino nuo Rusijos invazijos, sukėlė antraštes, meemas ir, netikėtai, dėl didelio akcijų kriptovaliutų ginčo.
„Polymarket“ prognozavimo rinkoje klausiama, ar Zelenskyy prieš liepos mėn. Pritraukė dešimtis milijonų tūrio, o vis daugiau minios prekybininkų lažinosi dėl to, kas atrodė kaip tiesi rezoliucija. Vis dėlto dienomis po jo pasirodymo giliai kišenės prekybininkai užplūdo rinką „ne“ lažybomis, išnaudodami amatrų „Oracle“ sistemos keiksmažodį, kuris apdovanoja sutarimą dėl faktinio tikslumo.
Kaip „Uma“ „Oracle“ paskatos sukūrė 160 mln. USD realybės iškraipymo lauką
Šios problemos esmė slypi „Uma Oracle“ – mechanizme, naudojamame polimarketo rinkai išspręsti. UMA sistema skatina dalyvius balsuoti suderindami su dauguma, kad gautumėte atlygį.
Svarbiausia, kad balsai nėra vienodi. Jų svorį lemia prigludusių žetonų skaičius, o ne rinkėjų skaičius. Tai sukuria galingą asimetriją: vienas banginis, turintis pakankamai žetonų, gali pasukti rezultatą, nepaisant to, kad rinkos faktai ar ketinimas.
„Zelenskyy“ rinka atskleidė šią trūkumą aukštos skiriamosios gebos. Nepaisant oficialių NATO filmuotos medžiagos, „Reuters“ patvirtinimas apie „kostiumo stiliaus striukę“ ir net paties „Polymarket“ tviteris, paskelbdamas „prezidentas Zelenskyy-praėjusią naktį“,-iš pradžių UMA rinkėjai pasilenkė link „Ne“. Jų pagrindas: Ankstesnė rinka gegužę panašiai išsprendė karinio stiliaus aprangą, nekreipiant dėmesio į tai, kad šį kartą daugiau nei 50 pagrindinių leidinių aiškiai vartojo žodį „kostiumas“.
Prekybininkai, kurie lažinosi „taip“, išsiveržė, kai oficiali „Polymarket“ sąskaita (@PolymarkeTintel) atgaline data buvo pažymėta „bendruomenės valdoma“ po to, kai pripažino ieškinį.
Atlikimas sustiprėjo kaip Martino Shkreli tiesiogiai pareikšti kaltinimai dėl manipuliavimo rinkoje, o „Polywhale Repellers“, nukentėjusių prekybininkų kolektyvas, pradėjo rengti „Oracle“ netinkamo elgesio įrodymus.
Artėjant liepos 8 d. Rezoliucijos terminui, iškritimas galėjo iš naujo apibrėžti prognozavimo rinkų ateitį. „Ne“ rezultatas patvirtintų baimę, kad banginių kapitalas gali nepaisyti patikrinamų įvykių. „Taip“ galėtų atkurti tikėjimą, tačiau tik tuo atveju, jei jie bus suporuoti su prasmingomis orakulo reformomis.
Bet kokiu atveju, kostiumo saga jau atskleidė trilijono dolerių klausimą: ar decentralizuotos platformos gali susitvarkyti tiesą, ar jos bus perkeltos į kazino, kur visada laimi namai?