Vilniaus oro uostas tęsia keleiviams skirtų erdvių modernizavimo darbus – senosiose išvykimo erdvėse prasidėjo pertvarkos. Nuo keleivių atitvertose patalpose vyksta pasiruošimo rekonstrukcijai etapas.
Planuojama, kad po maždaug pusantrų metų senoji erdvė pasikeis neatpažįstamai – terminalas taps ne tik patogesnis keleiviams, bet ir tvaresnis, nes šiuolaikiški inžineriniai sprendimai gerokai padidins pastato energinį efektyvumą.
Kompleksiškai rekonstruojant senąsias sostinės oro uosto vidaus erdves ir nestabdant įprasto oro uosto darbo – itin praverčia sėkmingai jau baigtų projektų patirtis, pirmiausia, naujojo išvykimo terminalo statybų ir kitų projektų pamokos.
Statybos ir inžinerijos įmonės „KRS“ neseniai pradėtas projektas yra ilgalaikės oro uosto modernizacijos tęstinė dalis.
Modernizacijos darbai apims visus senojo terminalo sprendimus
Rangos darbų sutartyje numatyta, kad pertvarkos turėtų būti atliktos maždaug 10 tūkst. kv. metrų ploto erdvėse – nuo grindų iki stogo, kuris irgi bus rekonstruojamas. Šiuo metu darbininkų komandos išmontuoja buvusios išvykimo salės viduje esančius senuosius įrengimus ir kitus pastato elementus.
Teigiama, kad 15 mln. eurų (be PVM) vertės modernizacijos projekto finišas numatytas 2026 metų pabaigoje. Po konversijos buvusi išvykimo salė taps Šengeno zonos išvykimo erdve su komercinėmis paslaugomis.
Rangovai įsipareigojo pakeisti vandentiekio, elektros instaliacijos tinklus, atnaujinti stogo konstrukcijas ir dangą, įdiegti naujus ir pažangius šildymo ir vėdinimo sprendimus, modernizuoti pastato apsaugos sistemą ir signalizaciją, atnaujinti garso sistemą ir kt.
Naujose erdvėse – daugiau paslaugų ir geresnė keleivių patirtis
Atlikus numatytus darbus, pagerės terminalo išplanavimas ir atsivers galimybės diegti daugiau pažangių technologinių sprendimų. Planuojama, kad jau 2026 metų rudenį atnaujintose erdvėse savo sumanymus galės įgyvendinti komerciniai oro uosto partneriai – kavinės, parduotuvės, verslo klubas ir kt. Aukštesnės kokybės patirtį keleiviai galės pajausti tiek apsipirkdami „duty-free“ parduotuvėse, tiek užsukę į išplėstą ir modernizuotą „lounge“ zoną verslo klube.
Lietuvos oro uostai (LTOU) nurodo, kad viena iš svarbiausių sąlygų įgyvendinant dviejų terminalų (T2 ir T3) rekonstrukciją yra kuo mažesnė įtaka aplinkinėms terminalų erdvėms, kuriomis naudojasi keleiviai.
Primenama, kad neseniai paskelbta ir geriausia architektūrinė būsimo naujojo atvykimo terminalo idėja, kurios autoriai yra gerai visame pasaulyje žinoma „Zaha Hadid Architects“ komanda. Tiek jau veikiantis naujasis išvykimo terminalas, tiek dabar rekonstruojamos senosios išvykimo terminalo erdvės, tiek būsimas atvykimo terminalas bus sujungti į vieną bendrą kompleksą.
• Publikacija dalinasi Lietuvos regionų naujienų portalas „Miesto naujienos“. Naujieną paskelbė „LR Susisiekimo ministerija“. Daugiau sau ir savo miestui aktualių naujienų rasite portale www.miestonaujienos.lt.