„Mantingos“ inovacija – spurga „Skinny Witch“ – pateko tarp ANUGA 2025 parodos Kelne (Vokietijoje) „Taste Innovation Show“ nominantų. Vienoje didžiausių pasaulyje maisto ir gėrimų parodų, kuri vyks spalio 4–8 dienomis, ši spurga įvertinta kaip viena inovatyviausių naujovių tarptautinėje maisto rinkoje.
Tai jau trečiasis tarptautinis „Mantingos“ inovacijų pripažinimas šiemet. 2025 m. pavasarį Amsterdame vykusioje tarptautinėje privačių prekių ženklų parodoje „PLMA’s World of Private Label“ už rinkodarinę idėją ir patogumą vartotojui buvo įvertintos kitos dvi inovacijos: „Crookie“ – kruasano ir sausainio kombinacija, pirmasis tokio tipo pyragėlis, pritaikytas masinei gamybai, ir „Frytastic“ – kvadratinės picos, skirtos kepti karšto oro gruzdintuvėje.
Funkcinės vertės poreikis auga
Saldūs kepiniai retai siejami su subalansuota mityba, tačiau vis daugiau vartotojų ieško tokių užkandžių ir saldumynų, kuriais galėtų ne tik mėgautis be sąžinės graužaties, bet ir kartu gautų papildomos naudos organizmui.
Auganti sveikesnių ir funkcinę vertę turinčių kepinių paklausa formuoja naują šios kategorijos kryptį. Spurga „Skinny Witch“ – pavyzdys, kad net ir toks desertas gali būti lengvesnis ir draugiškesnis sveikatai.
Pagaminta iš natūralių ingredientų, spurga turi 30 proc. mažiau riebalų ir 50 proc. mažiau cukraus, lyginant su kitomis rinkoje esančiomis spurgomis. Be to, 100 gramų produkto yra 7,5 g skaidulų, kurios suteikia sotumo ir padeda palaikyti virškinimą.
Su mėlynių įdaru bei kokosų drožlėmis, spurga išsiskiria ne tik sudėtimi, bet ir išvaizda. Dar vasarą pristatyta naujiena pastebimai populiarėja „Mantingos” eksporto rinkose, ypač Lenkijoje. ANUGA 2025 parodoje „Skinny Witch“ bus pristatyta kaip kepinių rinkos inovacija, kartu su kitomis „Mantingos“ naujienomis ir populiariais gaminiais.
Daugiau skaidulų ir baltymų kepiniuose
„Mantinga“ nuosekliai siekia sveikesnės ir natūralesnės kepinių sudėties jau daugiau nei dešimtmetį. 2018 m. „Mantinga” pradėjo gaminti ilgai fermentuotą, akmens krosnyje keptą natūralaus raugo duoną be E priedų ir pridėtinio cukraus – ji tapo atspirties tašku „švarios etiketės“ filosofijai. Šiandien tai atsispindi praktiškai visose gaminių kategorijose.
„Didelį dėmesį skiriame ne tik cukraus ir riebalų mažinimui kepiniuose, bet ir jų pridėtinei vertei. Pavyzdžiui, šią vasarą pristatėme tamsią duonelę su sėklomis, kuri atitinka ES kriterijus ir gali būti oficialiai deklaruojama kaip turinti daug skaidulų ir baltymų“, – sako didžiausios Baltijos šalyse duonos, užkandžių ir šaldytos produkcijos gamintojos „Mantingos“ Naujų produktų vystymo skyriaus vadovė Ramunė Puzinienė.
Šiemet įmonė įsivedė naujus vidinius reikalavimus žaliavoms ir išsikėlė tikslą iki 2030 m. visiškai atsisakyti tam tikrų E priedų bei konservantų, nuosekliai ieško kokybiškesnių, sveikesnių žaliavų alternatyvų. Taip pat investuoja į tvarių pakuočių sprendimus bei platesnę sveikesnės maisto kultūros plėtrą.
„Mantingos“ asortimentą šiandien sudaro apie 1000 gaminių – nuo klasikinių kepinių iki inovatyvių (angl. Kepti) sprendimų. Įmonė nuolat atnaujina pasiūlą, reaguodama į besikeičiančius vartotojų poreikius ir naujausias tendencijas.
„Mantingos“ informacija ir nuotr.